Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Verstappen pobedio na trci za VN SAD uprkos problemima sa kočnicama

Max Verstappen, Red Bull, VN SAD 2023. / Chris Graythen/Getty Images/Red Bull Content Pool

Vozač Red Bulla zabeležio je svoju 50. pobedu u šampionatu.

Vremenski uslovi pred početak trke su i dalje bili topli, pa je tako temperatura staze iznosila 39 stepeni dok je temperatura vazduha bila za 10 podeoka niža. Charles Leclerc je imao pol poziciju za ovu priliku ispred Landa Norrisa, Lewis Hamiltona, Carlosa Sainza, Georgea Russella, Maxa Verstappena, Pierrea Gaslya, Estebana Ocona, Sergia Pereza, Oscara Piastrija, Yuki Tsunode, Guanyu Zhoua, Valtterija Bottasa, Daniela Ricciarda, Alexandera Albona i Logana Sargeanta. Kao što je ranije najavljeno zbog promene podešavanja iz pit-lejna krenuće Kevin Magnussen, Nico Hulkenberg, Fernando Alonso i Lance Stroll. Skoro svi vozači odlučili su se da krenu sa medijum gumom osim Nica Hulkenberga i Lanca Strolla koji su montirali tvrdu komponentu.

Odmah po gašenju crvenih svetala Lando Norris je uspeo da povede kolonu ispred Charlesa Leclerca dok se na trećem mestu našao Carlos Sainz. Četvrti je bio Lewis Hamilton dok je petu poziciju zauzimao Max Verstappen ispred Oscara Piastrija. George Russell je posle prvog kruga zauzeo osmo mesto iza Estebana Ocona dok su u prvih deseti bili još i Sergio Perez i Pierre Gasly. Do trećeg kruga Lando Norris imao je 2.3s prednosti nad Charlesom Leclercom dok je Esteban Ocon iza sebe zadržavao vozače Mercedesa i Red Bulla. Ipak, uz pomoć DRS-a George Russell i Sergio Perez uspeli su da se nađu ispred Francuza u Alpinu dok je Lewis Hamilton krenuo da pritiska Carlosa Sainza. Tako je sedmostruki šampion sveta već u petom krugu na kočenju za 12. krivinu uspeo da se nađe ispred Španca u Ferrariju a samo krug kasnije istu stvar učinio je i Max Verstappen.

Lewis Hamilton je veoma brzo sustizao i Charlesa Leclerca koga je pretekao već u 6. krugu takođe na kočenju za 12. krivinu. U tim momentima Esteban Ocon dobio je poruku od tima da doveze bolid u garažu i tako odustane sa trke, dok je Lando Norris uspevao da parira vremenima svog sunarodnika i tako održi vozača Mercedesa na oko 3 sekunde iza sebe. Guanyu Zhou je prvi koji je u 10. krugu otišao na servis u uzeo tvrde pneumatike, dok je i Oscar Piastri dobio naređenje od tima da doveze bolid u garažu zbog problema sa pregrevanjem pojedinih delova posle kontakta sa Estebaon Oconom na samom startu. Alexaneder Albon, Valtteri Bottas i Kevin Magnussen su naredni koji su bili naredni koji su uzeli tvrdu gumu, dok je Max Verstappen posle zadnjeg pravca na 12. krivini uspeo da preuzme treće mesto. Logan Sargeant je naredni koji je u 12. krugu posetio svoje mehaničare dok je Lewis Hamilton ubrzao svoj ritam.

Već u 16. krugu Lando Norris prijavio je da se muči sa balansom u određenim krivinama, a za to vreme njegova razlika u odnosu na drugoplasiranog pala je na ispod 2 sekunde. U 17. krugu Max Verstappen je otišao po nove medijum gume, dok su sledeći bili Lando Norris, Carlos Sainz, Sergio Perez i Yuki Tsunoda. Tako su vozači McLarena kao i AlphaTaurija uzeli tvrde pneumatike dok su vozač Ferrarija i Red Bulla rešili za montiraju medijum gumu, ali je Lando Norris uspeo da se vrati ispred Pierrea Gaslya koji je bio i ispred Maxa Verstappena. Upravo je preostali vozač Alpina u 19. krugu otišao na servis i medijum pneumatike a njega su sledili Fernando Alonso (medijum) i Nico Hulkenberg (medijum). Aktuelni šampion je krenuo da smanjuje razliku u odnosu na sve ostale a Lewis Hamilton se odlučio da u 20. krugu stavi novu tvrdu komponentu, dok se Lance Stroll odlučio za medijum pneumatik. Lando Norris je uspeo da  tim momentima obiđe George Russella koji se baš tada odlučio da ode na servis i dobije takođe tvrdi pneumatik. Daniel Ricciardo je do 22. kruga koristio svoje medijum gume i rešio je da ih zameni za tvrde, dok je Charles Leclerc ostao krug duže pa je i on rešio da stavi novu tvrdu komponentu.

Tako je posle prve runde servisa Lando Norris bio na prvom mestu ispred Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona, dok je na četvrtom mestu bio Carlos Sainz, petu poziciju zauzimao je Sergio Perez a šestu Charles Leclerc. Razlika između vodećeg dvojca je ubrzo pala ispod jedne sekunde a Holanđanin je u 28. krugu uspeo da na 12. krivini preuzme prvo mesto, dok je Guanyu Zhou bio prvi vozač koji je dva puta otišao na zamenu (tvrde gume) a istu taktiku sledio je i Valtteri Bottas.

Alexander Albon i Kevin Magnussen su u 30. krugu otišli do svojih mehaničara (medijum gume za obojicu). Vodeći Red Bull je uspevao da se malo odvoji od svog pratilica i da podigne razliku na iznad dve sekunde a Lando Norris se odlučio da u 35. krugu ode po nove tvrde gume. Za njim su usledili Yuki Tsunoda (medijum) i Nico Hulekenberg (medijum) a krug kasnije i Max Verstappen koji je morao sa montira tvrdi pneumatik. Za njim  je krenuo i Carlos Sainz (tvrde) a vozač Red Bulla uspeo je da zadrži prednost na stazi u odnosu na Britanca u McLarenu. Tek u 38. krugu Sergio Perez je otišao po novu tvrdu komponentu, kao i Pierre Gasly. Nešto kasnije i Lewis Hamilton je montirao medijum pneumatik u momentima kada je Max Verstappen na prvoj krivini povratio prvo mesto od Charlesa Leclerca koji je bio na starim gumama a ubrzo ispred njega našao se i Lando Norris. U 40. krugu George Russell je stavio nove medijum gume, dok je Lance Stroll takođe uradio istu stvar.

Fernando Alonso je u 43. krugu odradio svoj drugi redovan servis (tvrda guma) dok je Lewis Hamiltona na zadnjem pravcu uspeo da obiđe Charlesa Leclerca i preuzme nazad treće mesto. Od tada vozač Merecdes počeo je da smanjuje razliku da Landom Norrisom, koja je na osam krugova pre kraja pala na ispod jedne sekunde. Ova dva Britanca su ubrzo upala u duel ali je Lewis Hamilton već do druge krivine uspeo da preuzme drugo mesto i krenuo da sustiže Lewisa Hamiltona. U završnici trke interni duel imao je i Ferrarijev dvojac, gde je Charles Leclerc propustio Carlosa Sainza a Fernando Alonso je morao da odustane zbog problema sa podom. Daniel Ricciardo je do tada bio jedini vozač koji je rešio da koristi meku komponentu. Alexander Albon je bio pri vozač koji je na 3 kruga pred kraja dobio kaznu dodavanjem pet sekudni na završno vreme zbog prekoračenja granica staze, dok je Sergio Perez uspeo da obiđe Charlesa Leclerca za petu poziciju. U samom finišu Max Verstappen se dosta mučio sa kočnicama zbog čega je razlika u poslednja dva kruga pala na ispod 3 sekunde, dok je Yuki Tsunoda bio drugi vozač koji je rešio da uzme meku komponentu. Do kraja trke Max Verstappen je uspeo da odoli svim problemima i tako pobedi na trci ispred Lewisa Hamiltona, dok je treći bio Lando Norris. Četvrta pozicija pripala je Carlosu Sainz, peta Sergiu Perezu a šesti je bio Charles Leclerc. Do bodova su došli i George Russell, Pierre Gasly, Lance Stroll i Yuki Tsunoda kome je pripao i poen za najbrži krug.

Rezultati trke za VN SAD:

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

2 Comments

  • Ha,ha,ha, kakve probleme sa kocnicama. To nema blage veze sa ono sto je Verstapen rekao. To je njegova fora koju nije prvi put da koristi preko radija. Jer svi mi pored malih ekrana smo mogli cuti I videti da , kada je Maks preko radija rekao timu da navodno ima problema sa kocnicama , odmah u istom trenutku prednost u odnosu na konkurente je porasla na 2 sekunde plus, sto je apsolutno nelogicno ako stvarno imate takav problem, a pogotovo sa tako mocnim bolidom.

Leave a Reply