Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Verstappen pobedio na skraćenoj trci u Japanu i postao šampion, dodeljeni puni bodovi

Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

Vozač Red Bulla pobedio je na dugoj ali skraćenoj trci na Suzuki.

Za razliku od juče, ali kao u petak kiša je padala na dan trke u Japanu. Zbog toga i temperature su bile dosta drugačije, gde je zagrejanost vazduha bila 18 a staze 22 stepena. Jasno je odmah bilo da će vozači morati da koriste kišne pneumatike pa su svi vozači imali na raspolaganju po 4 seta novih intermdijat guma i 3 seta različito korišćenih setova guma za kišu, osim vozača Mercedesa koji su na raspolaganju u garaži samo 2 seta novih i 2 seta koriščenih intermdijat komponente. Pritom, zbog zamene prednjeg i zadnjeg krila druge specifikacije, Pierre Gasly će krenuti iz pitlejna. Pred sam start svi vozači odlučili su se na startuju sa intermdijat pneumatikom osim Franuza u AlphaTauriju jer je on ima gume za kišu a u formacijskom krugu videli smo da dosta vode ima na stazi.

I pored slabijeg starta Verstappen je uspeo da odbani prvo mesto od Leclerca u prvoj krivini, treći je bio Perez ispred Sainza, Ocona, Alonsa i Hamiltona. Već u prvom krugu je sigurnosno vozilo moralo na stazu jer je Sainz izgubio kontrolu u 12. krivini i završio u zidu i tako oštetio svoj Ferrari, Gasly je ponovo ostao bez prednjeg krila jer je pokupio reklamu koja je otpala dok je Albon ostao zaglavljen u brzini i tako morao da parkira bolid. Okretanja su još imali Vettel i Zhou. Poste tri kruga pod sigurnosnim automobilom sudije su odličile da izbace crvenu zastavu a poredak vozača je bio: Verstappen, Leclerc, Perez, Ocon, Hamilton, Alonso, Russell, Ricciardo, Tsunoda, Schumacher, Stroll, Magnussen, Norris, Bottas, Latifi, Vettel, Zhou i Gasly.

Inače Francuz u AlphaTautiju ljutio se jer se na stazi nalazio trkator.

Vozači su se poređali u pitlejnu a ubrzo su timovi podigli šatore na mestima gde su bolidi bili parkirani dok su se vremenski uslovi pogoršavali. U 07.35h stiglo je obaveštenje da će se trka restartovati za 15 minuta a FIA je obevazala vozače da moraju da koriste gume za kišu. Na par minuta pre zakazanog starta, FIA se ponovo oglsila i rešila da suspenduje start na minimum od 10 minuta jer se kiša pojačavala. Posle pauze od više od sat vremena direkcija trke je dala obaveštenje da će se ona nastaviti u 09.15h. Zbog toga timovi su krenuli sa pripremama za restart a u zakazanom vremenu sigurnosni auto je izveo vozače iz pitlejna a trka je bila projektovana da traje od 10h.

Vozači su počeli da daju prve informacije o stanju na stazi a njihovi komentari posle prvog kruga bili su sve bolji. Na 41. minut do kraja sudije su javile da će se sigurnosni auto povući sa staze i da će krenuti leteći start. U šestom krugu Verstappen je poveo kolonu ispred leclerca i Pereza dok su Vettel i Latifi odmah otipli na zamenu i uzeli intermdijat pneumatike. Vodeći dvojac se malo odvojio od ostatka karavana dok je Magnussen napredovao do 11. mesta. U narednom krugu po intermdijat gume su otišli Norris i Bottas dok je Vettel bio najbrži na stazia zatim su to činili Verstappen, Leclerc, Perez, Ocon, Hamilton, Russell a i svi ostali osim Alonsa koji je vodio a iza njega našli su se Ricciardo i Schumacher.

Verstappen se vartio na 4. mestu i domah je sustigao Schumachera koga je obišao do 9. kruga. Alonso i Ricciardo su tada otišli po intermdijat gume a Holanđanin je uspeo da povrati prvu poziciju uspred Leclerca i Schumachera koji je jedini ostao na gumama za kišu. Iza njega našao se Perez, pesti je bio Ocon, šesti Hamilton, pa Vettel, Alonso, Latifi i Norris. Nemac u Haasu imao je dosta muka na stazi pa je posle samo 2 kruga propao u plasmanu i ispao iz plasmana prvih deset vozača, ali je na kraju otišao i uzeo intermdijat komponentu.

Verstappen je do 12. kruga imao 5.7s prednosti nad Leclercom a 13.8s viška nad Perezom. Hamilton je od samog početka jurio Ocona sa kojim je vodio bitku za 4. mesto ali Britanac nije uspevao da dođe u poziciju za napad. Više uspeha imao je Russell koji je u 16. krugu uspeo da obiđe Tsunodu za 10. poziciju. Leclerc je izgubio ritam za Verstappenom čija se prednost povećala na više od 10 sekundi što je značilo da ga je sustizao Perez. Zhou je u 19. krugu otišao po nove intermdijat gume a neki vozači su se u tim momentima raspitivali za istu mogućnost. Hamilton i Ocon i dalje su vodili velku bitku a vozač Mercedesa pokušavao je da na sve načine nađe ispred Alpina. U tim momentima Perez je smanjio zaostatak za Leclercom na samo 2 sekunde, dok su vozači sa začelja koji su bili po novim pneumaticima počeli da postavljaju najbolje krugove.

Do 22. kruga Verstappen je imao 17 sekundi viška nad vozačem Ferrarija dok se Ocon zubima i noktima branio od Hamiltona. Alosno je bio sledeći koji je uzeo nove intermidijat pneumatike a Perez je imao manje od sekunde zaostatka za Leclercom. Meksikanac je došao u poziciju da napada Monačanina koji je imao samo još 5 minuta da obrani drugo mesto do kraja trke. Alonso se dosta približavao Russellu koga je mogao da ugrozi u samoj završnici.

Tako je Verstappen uspeo da pobedi na VN Japana koja se vozila samo 28. krugova koji je pobedio ispred Leclerca koji je napravio grešku na poslednjoj šikani, prešao preko nje ali je kroz cilj prošao ispred Pereza. Četvrti je bio Ocon koji se odbranio od Hamiltonovih napada, peto mesto pripalo je odličnom Vettelu, šesto Alonso koji je takođe u završnici obišao Russella, deveti je bio Latifi a deseti Norris.

Sudije su zbog ovog incidenta rešila da Leclercu daju kaznu od 5 sekindi, zbog čega je on pao na treće mesto pa je tako FOM progalsio Maxa Verstappena za zavničnog šampiona u 2022.

Zbog toga što trka nije suspendovana, vozačima su dodeljeni puni bodovi.

Rezultati sa trke za VN Japana

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

1 Comment

  • Kakva sprdačina od trke!? Skandalozno!? Jadni su ovi iz Librtimedije. Nema više ni pravila ni trkanja. Ima samo “drkanja”. 35 godina pratim ovaj sport i još nisam video da ovako nisko može da se padne. Žao mi je Ferštapena i RedBull-a. U ovako neregularnim uslovima dve uzastopne “nazovi” titule… Dijareja.

Leave a Reply