Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Verstappen pobedio ispred Norrisa na VN Velike Britanije

Max Verstappen, Red Bull, Lando Norris, Mclaren, VN velike Britanije 2023. / Ryan Pierse/Getty Images/Red Bull Content Pool

Holandski vozač nastavio je sa dobrim rezultatima i na stazi Silverston.

Vremenski uslovi pred početak trke bili su mnogo bolji nego od onih koji su vladali juče, odnosno bilo je sunčano ali su bili prisutni i oblaci. Temperatura staze iznosila je 34 stepena a vazduha 22 dok je duvao i vetar. Sudije su posle kvalifikacija odlučile da diskvalifikuju bolid Valtterija Bottasa zbog čega je startni grid izgledao ovako: Max Verstappen, Lando Norris, Oscar Piastri, Charles Leclerc, Carlos Sainz, George Russell, Lewis Hamilton, Alexander Albon, Fernando Alonso, Pierre Gasly, Nico Huleknberg, Lance Stroll, Esteban Ocon, Logan Sargeant, Sergio Perez, Yuki Tsunoda, Guanyu Zhou, Nyck de Vries, Kevin Magnussen i Valttrei Bottas. Veliki broj vozača odlučio se da krene sa medijum komponentom osim Georgea Russella, Estebana Ocona, Yukija Tsunode i Nycka de Vriesa koji su imali meku dok su Nico Huleknberg i Valtteri Bottas imali tvrdu komponentu.

Lando Norris je odmah na startu preuzeo prvo mesto od Maxa Verestappena kome je u repu bio Okscar Piastri. Na četvrto mmestu nalazio se Charles Leclerc ispred Georgea Russella i Carlosa Sainza. Sedmi je do prvog kruga bio Fernando Alonso, osmi Lewis Hamilton, deveti Pierre Gasly a deseto je bio Alexander Albon. Holnađanin u Red Bull je od tada počeo da juri vodeći McLaren a pomoću tome imao je od DRS-a. Od tada vodeća trojka se potpuna odvojila od ostatka gde je Charles Leclerc kasnio čak 1.6s za trećeplasiranim Oscarom Piastrijem. Tako je u petom krugui Max Verstappen na devetoj krivini povratio vodću poziciju dok je George Russell sa mekim pneumaticima vršio pritisak na vozača iz Monaka a istu stvar činio je Lewis Hamilton nad Fernandom Alonsom, što je rezultiralo preuzimanjem sedme pozicije u sedmom krugu na prilazu za šestu krivinu.

George Russell je i dalje vršio pritisak na Charlesa Leclerca ali prolaza nije bilo dok je Lando Norris uspevao da drži priključak za vodećim Red Bulluom na oko jednu sekundu. Već u 10. krugu Esteban Ocon je morao do garaže što je označavalo i prvo odustajanje dok se baš u ovim trenucima Fernando Alonso nalazio pod pristikom od strane Pierrea Gasyla i branio osmu poziciju. Već oko 16. kruga timovi su preneli svojim vozačima da su padavine slabijeg intenziteta veoma moguće dok je Sergio Perez obilaskom Alexandera Albona na zadnjem pravcu došao na desetu poziciju. U 19. krugu Charles Leclerc je bio prvi koji je otišao na servis gde je dobio nove tvrde pneumatike. Čaak posle šest krugova Guanyu Zhou je bio sledeći na zameni guma gde je in uzeo tvrdu komponentu, dok je Charles Leclerc uspeo da se probije na 11. mesto. Ferrari je već krug kasnije pozvao i Carlosa Sainza na redovan servis pa je tako i Španac dobio tvrde pneumatike, dok su se ostali raspitivali o stanju ove komponente i njenih performansi. Ipak, u 28. krugu Nyck de Vries je rešio da posle mekih stavi medijum komponentu, George Russell se takođe odlučio za isti pneumatik a Oscar Piastri je stavio tvrdu gumu. Tako su po povratku na stazu Charles Leclerc i George Russell ponovo upali u duel dok je Sergio Perez od strane svojih mehaničara dobio meki pneumatik. U 31. krugu na devetoj krivini George Russell je uspeo da pretekne Charlesa Leclerca i dođe do osme pozicije dok je Pierre Gasly bio sledeći koji je uzeo najmekši pneumatik. Za istu taktiku odlučio se i Lance Stroll dok se Kevin Magnussenu zapalio Haas na izlazu iz pete krivine.

Direkcija trke je odmah izbacila stanje virtuelnog sigurnosnog automobila, što su iskoristili Alexander Albon i Charles Leclerc da odu na novi servis, gde je vozač Williamsa stavio meke a vozač Ferrarija tvrde gume. Odmha zatim je izbačen i sigurnosi auto na stazu a to su iskoristili vodeći da i oni odu na servis, gde je Max Verstappen uzeo meku, Lando Norris tvrdu a Lewis Hamilton i Fernando Alonso takođe meku gumu. Tako je poredak prvih deset vozača u 34. krugu izgledao ovako: Max Verstappen, Lando Norris, Lewis Hamilton, Oscar Piastri, George Russell, Fernando Alonso, Carlos Sainz, Sergio Perez, Alxander Albon i Charles Leclerc.

Trka je nastavljena u 39. krugu  gde je Max Verstappen poveo kolonu dok je Lewis Hamilton odmah krenuo da vrši pritisak nad Landom Norrisom. Vozač Mercedesa imao je meke pneumatike dok je pilot McLarena ima čak tvrde što ga je stavilo u težu poziciju. Lando Norria se uspešno branio od napada Lewisa Hamiltona ali je sedmostruki šampion uspeva da ostane u njegovoj DRS zoni. Carlos Sainz je 44.  krugu eksresno izgubio tri pozicije i pao na 10. mesto iza svog timskog kolege pa je tako upao u bitku sa Pierreom Gaslyem. Koji momenat kasnije ovom Francuzu je puklo zadnje vešanje posle jednog kontakta sa Lanceom Strollom u momentu kada je Sergio Perez preuzeo šestu poziciju od Fernanda Alonsa. Do kraja trke stvari se na stazi nisu puno menjale, gde je na kraju Max Verstappen odeo pobedu ispred odličnog Landa Norrisa a trći je bio Lewis Hamilton. Dobar rezultat zabeležio je i Oscar Piastri na četvrtim mestom, peti je bio George Russell, šesti Sergio Perez dok su do bodova došli i Fernando Alonso, Alexander Albon, Charles Leclerc i Carlos Sainz.

Rezultati trke za VN Velike Britanije:

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

2 Comments

  • Одлични McLaren-i. Како се може од онакве канте са почетка шампионата направити такмичарски болид! Оба возача на високим завршним позицијама, дивота једна. Albon момак врхунских перформанси који из Williams-a извлачи више од максимума. Такође Perez са 15-те стартне позиције у бодовима. Mercedes класика нит мирише нит смрди, Aston Martin огромна разлика у перформансама болида на почетку сезоне и сада. Ferrari све бољи и бољи….. а? Шта бољи? Море марш у три лепе да се носите.

  • Samo ovo – Bravo Lando, Bravo Aleks Albon. Ostali skoro pa truba, pogotovu Ferari sa sve Leklerom ne truba ne ni saksofon vec triangl.

Leave a Reply