Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Verstappen pobedio i na trci za VN Katara

Max Verstappen, Red Bull, VN Katara 2023. / Clive Rose/Getty Images/Red Bull Content Pool

Vozač Red Bulla trku je završio ispred  McLarenovog dvojca.

Još tokom današnjeg dana stigla je informacija da su FIA i Pirelli rešili da uvedu maksimalni stint od 18 krugova za sve komponente pneumatika, jer je juče italijanski dobavljač obajvio da imao problema sa svojim gumama koje pređu više od 20. krugova. Inače, saopšteno je da će svaki vozači koji odradi više krugova biti diskavlifikovan. Na sat vremena pre starta iz Ferrarija stigla je informacija da je otkriven problem sa sistemom za ulje kod Carlosa Sainza koji ne može biti saniran na vreme pa tako Španac neće učestvovati na današnjoj trci, dok je Red Bull morao da puno toga popravi na bolidu Sergia Pereza, zbog čega će Meksikanac startovati iz pitlejna. Pred početak trke temperatura staze iznosila je 38 a vazduha 32 stepena a startni poredak izgledao je ovako: Max Verstappen, George Russell, Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Oscar Piastri, Pierre Gasly, Esteban Ocon, Valtteri Bottas, Lando Norris, Yuki Tsunoda, prazno mesto gde je trebao da bude Carlos Sainz, Alexander Albon, Nico Hulkenberg, Logan Sargeant, Lance Stroll, Liam Lawson, Kevin Magnussen, Gunyz Zhou, Sergio Perez. Skoro svi vozači odlučili su se da krenu sa medijum komponentom osim Lewisa Hamiltona, Valtterija Bottasa, Liama Lawsona i Kevina Magnussena koji su imali meku dok je Sergio Perez jedini imao tvrdu gumu.

Max Verstappen je posle prve krivne poveo kolonu ispred oba vozača Merecdesa koja su se sudarila u prvoj krivini gde je Lewisa Hamilton izgubio zadnji desni točak i završio u pesku pored staze. Zbog toga Oscar Piastri je došao na drugu poziciju ispred Fernanda Alonsa i Charlesa Leclerca a sudije su odmah izbacile stanje sigurnosnog automobila. George Russell je odmah otišao na servis i uzeo medijum pneumatike i vratio se na stazu. U ovim trenucima Lando Norris  je zauzimao šesto mesto, Pierre Gasly sedmo, Yuki Tsunoda osmo, Valtteri Bottas deveto a Nico Hulkenberg desetu poziciju.

Već u 4. krugu Valtteri Botttas, Kevin Magnussen, Lance Stroll i Liam Lawson bili su na zameni pneumatika a samo krug kasnije sigurnosno vozilo se sklonilo sa staze a Max Verstappen je opet poveo kolonu a u duel su odmah ušli Yuki Tsunoda i Pierre Gasly. Ipak, to je iskoristio Nico Huleknberg da u narednom krugu na startnom-ciuljom pravcu obiđe Japanca, kao i George Russell koji se našao ispred Sergia Pereza. Inače, sudije su objavile da je Nico Hulkenberg zaradio kaznu od 10 sekundi zbog nepravilonog pozicioniranja na startu. Do osmog kruga Max Verstappen imao je 2 sekunde prednosti nad Oscarom Piastrijem dok je Fernando Alonso imao problema sa naletom vetra zbog čega je otišao preširoko i odzvolio Charlesu Leclercu da mu se približi.

Esteban Ocon je u 11. krugu otišao na zamenu i uzeo još jedan set medijum pneumatika a isto to učinio je i Yuki Tsunoda. U sledećem krugu do mehaničara su otišli Fernando Alonso i Pierre Gasly koji su takođe stavili žute gume a sledeći su bili Oscar Piastri i Charles Leclerc koji su pratili istu taktiku kao i ostali. Vozač Ferrarija uspeo je da izađe ispred Španca u Aston Martinu ali je obrzo zatim na stazi izgubio poziciju. Lando Norris, Nico Hulkenberg i Logan Sargent su naredni koji su bili do mehaničara a samo je vozač Haasa uzeo tvrdi pnrumatik. U 15. krugu George Russell je opet otišao na zamenu i opet uzeo medijum komponentu. Baš u 18. krugu Max Verstappen je otišao na obaveznu zamenu i uzeo medijum komponentu a za njim je isto to učinio Sergio Perez. Alexander Albon je ovom prilikom dobio priliku da povede u trci, dok su Charles Leclerc i Lando Norris vodili bitku za osmu poziciju. Alexander Albon i Guanyu Zhou bili su poslednji vozači koji su otišli na zamenu guma.

Do 19. kruga Britanac u McLarenu uspeo je da obiđe vozača iz Monaka u Ferrariju i stigne do 6. pozicije a prvu trojku činili su Max Verstappen, Oscar Piastri i Fernando Alonso koji je obišao Valtterija Bottasa.  Upravo vozač Alfa Romea, kao i Lance Stroll, Kevina Magnussen i Liam Lawson bili su na novoj zameni i ovoga puta svi su stavili tvde pneumatike. To je promovisalo Landa Norrisa na 4. a Charlesa Leclerca na petu poziciju. U 25. krugu Oscar Piastri morao je na novu zamenu a za njim su otišli Charles Leclerc i Esteban Ocon, gde je samo vozač McLarena stavio medijum gumu dok su otali montirali tvrdu komponentu. Naredni kod mehaničara bili su Fernando Alonso i Pierre Gasly i Logan Sargeant a i oni su imali najtvrđu komponentu. Sergio Perez je dobio kaznu od pet sekundi zbog nepoštovanja granica staze a u 28. krugu Lando Norris je otišao po nove medijum gume, dok je NIco Hulkenberg imao istu strategiju. U borbru se odmah uspustili Oscar Piastri i Alexander Albon ali Tajlađanin nije davao svoju četvrtu poziciju. Ipak, vozač McLarena je na startno-ciljnom pravcu uz pomoć DRS-a uspeo da se nađe ispred pilota Williamsa. U 32. krugu Charles Leclerc uspeo je da na prvoj krivini obiđe Lanca Strolla i tako dođe do 10. mesta. U ovim momentima Sergio Perez i Alexander Albon su išli na zamenu gde je Meksikanac odradio svoju kaznu i ujedno stavio medijum komponentu dok je Tajlađanin imao tvrdi pneumatik. George Russell je rešio da uradi i svoje treće zaustavljanje i tako imao tvrdu komponentu, dok je Fernando Alonso izleteo sa staze i supeo je da se vrati ali je pao na sedmu poziciju iza Charlesa Leclerca. U 35. krugu Max Verstappen je otišao na svoju drugu zamenu i izašao sa takođe tvrdom gumom.

George Russell je u ovim mometima bio najbrži vozač na stazi a Guanyu Zhou je bio poslednji  koji je otaišao na drugi obavezni servis i uzeo kao i ostali tvrdi pneumatik. Sudije su rešile i donele još jednu kaznu od pet sekudni za Sergio Pareza a u 40. krugu na zamenu su otišli Valtteri Bottasa, Lance Stroll, Kevin Magnussen, Liam Lawson i Nico Huleknberg, gde su jedino vozači Aston Martina i AlphaTaurija imali medijum a ostali tvrde gume. Sledeći je bio Yuki Tsunoda koji je takođe uzeo tvrdu komponentu dok je Logan Sargeant rešio da odustane. U 43. krugu Piastri je morao na servis a za njim su otišli Cahrles Leclerc, Esteban Ocon i Sergio Perez. Tako je vozač McLarena uzeo tvrdi pneumatik, Charles Leclerc je imao medijum kao i vozači Alpina i Red Bulla. Naredni je bio Lando Norris kao i Fernando Alonso, Pierre Gasly, i Alexander Albon. Tako je Oscar Piastri uspeo da sačuva svoju poziciju na stazi od timskog kolege koji je takođe imao tvrdu komponentu kao i vozač Williamsa dok je Pierre Gasly imao medijum gumu a i kaznu od 5 sekundi zbog nepoštovanja granica staze.

I Alexander Albonje imao istu penalizaciju od strane sudija a George Russell je u 50. krugu otišao na svoju poslednju redovnu zamenu gde je uzeo meke pneumatike i vratio se na stazu na četvrtu poziciju odmah iza oba McLarena sa zaostakom od 16 sekundi. Malo kasnije i Max Verstappen je mirno otišao na svoj poslednji servis i za kraj uzeo medijum komponentu ali je imao samo 4 sekunde prednosti u odnosu na Oscara Piastrija. Takođe i Guanyu Zhou je otišao na svoj poslednji redvni servis i on se u akciju vartio sa mekim gumama. Lance Stroll je bio još jedan od vozača koji je dobio kaznu od pet sekundi zbog nepoštovanja granica staze.

Max Verstappen je mirno priveo trku kraju ispred Oscara Piastrija i Landa Norrisa, dok je George Russell uspeo da kroz cilj prođe na četvrtom mestu. Charles Leclerc je bio peti, Fernando Alonso šesti a Esteban Ocon deveti. Valtteri Bottas je bio osmi a do bodova su došli i Sergio Perez i Gaunyu Zhou.

Rezultati sa trke za VN Katara:

Leave a Reply