Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Verstappen najbrži i na drugom treningu na stazi Suzuka

Max Verstappen, Red Bull, VN Japana 2023. / Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

Vozač Red Bulla potvrdio je da ima tempa.

Lepo i sunčano vreme dočekalo je vozače i timove u Japanu, gde je temperatura staze iznosila 40 a vazduha 29 stepeni. Ipak, duvao je malo jači severo-zapadni vetar jačine od 4 m/s a vidno je bilo i prisustvo tamnih oblaka iznad staze.

Već na samom početku vozači su krenuli sa testiranjem noveeksperimentalne Pirrelijeve komponente, dok je manji broj njih počeo sa radom sa tvrdim i medijum pneumatikom. Posle uvodnih minuta najbolji učinak imao je Valtteri Bottas sa krugom od 1m33.163s sa prototip gumom i tako je bio ispred Oscapa Piastrija i Sergia Pereza koji su koristili medijum verziju. Ubrzo zatim na vodeću poziciju probio se Max Verstappen sa krugom od 1m31.377s ali je on bio jedini koji je koristio meku komponentu a iza njega bili su Lando Norris (+0.747s) sa medijum i Charles Leclerc (+.1634s) sa prototip pneumatikom.

Posle 15 minuta od početka, večina vozača rešila je da zameni test pneumatik i prebaci se na medijum komponentu, što je omogućilo Ferrarijevim vozačima da dođu do drugog i trećeg mesta, dok su vozači Mercedesa radili sa mekim pneumatikom. Istu taktiku imao je i Lando Norris zbog čega je uspeo da dođe na prvo mesto – 1m31.152s.  a sve više učenika je prelazilo na najmekšu gumu. Charles Leclerc je na polovini treninga poostavio krug od 1m31.008s što ga je dovelo na vodeće mesto ali ova situacija je kratko trajala jer je Max Verstappen u narednim momentima uspeo da uz pomoć najbržeg prvog sektora vrati se na vrh – 1m30.688s, gde je za nešto više od tri desetinke bio ispred vozača Ferrarija.

Vozači su tada rešili da završe svoju simulaciju kvalifikacija, posle čega su otišli do garaže na promenu guma i dolivanje goriva kako bi u završnoj četvrtini sesije mogli da oprobaju trkački tempo. Tako je Max Verstappen sa prototip pneumatikom imao tempo oko 1m36s, Charles Leclerc i Carlos Sainz su sa medijum komponentom imali vremena oko 1m37s dok je George Russell sa mekom gumom vozio takođe oko 1m37s a Fernando Alonso sa istim  pneumatikom je bilo nešto sporiji – oko 1m38s.

U samom finišu treninga Pierre Gasly doživeo je udes na izlazu iz devete krivine, zbog čega je izbačena crvena zastava. Vozač Alpina je odmah napustio bolid a sudije su izbacile obavešetnje da se sesija neće nataviti.

Tako je Max Verstappen imao najbrže vreme ispred Charlesa Leclerca i Landa Norrisa. Carlos Sainz je bio četvrti, George Russell peti a Fernando Alonso šesti. Odlični Alexander Albon držao je sedmo mesto, Oscar Piastri bio je osmi, Sergio Perez deseti a Valtteri Bottas deseti.

Rezultati drugog treninga za VN Japana:

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

 

Leave a Reply