Trke i testiranja

Verstappen hrabrom vožnjom pobedio Hamiltona u Ostinu

Vozač Red Bulla je povećao prednost u šampionatu nakon velike borbe sa Hamiltonom tokom praktično svih 56 krugova.

Hamilton je očekivano bio veoma agresivan na startu i učinio je nešto što smo često viđali ranije u Ostinu, a to je da vozač koji startuje sa drugog mesta iskoristi oštru prvu krivinu i unutrašnju stranu staze i povede trku. Verstappen je agresivno branio prvo mesto, ali je morao da popusti, dok je iza njih Ricciardo bio u velikom napadu na Sainza i nekako je uspeo da do kraja prvog kruga obiđe Španca za peto mesto.

Tsunoda je dobro startovao, pa se probio na osmo mesto ispred timskog kolege i Bottasa, dok je Finac ostao zaglavljen na desetom mestu.

Razlika između Hamiltona i Verstappena je bila ispod sekunde u uvodnim krugovima i oni su se smenjivali sa najbržim krugovima.

Perez ih je pratio oko tri sekunde iza, dok je Leclerc posle šest krugova već zaostajao čitavih deset sekundi.

Van prvih deset su vozači Alpine prvi menjali gume. Prvo je Ocon prinudno zbog manjeg oštećenja prednjeg krila morao u boks, dok je Alonso na redovnoj promeni bio već u osmom krugu.

Carlos Sainz je oko devetog kruga počeo da se suočava sa problemima na mekim gumama, ali je Norris nakon što ga je sustigao odlučio da se povuče na dve sekunde, verovatno zbog pregrevanja guma.

Tsunoda je za to vreme promenio svoje meke gume u 10. krugu, a u 11. je na promenu morao Verstappen zbog pregrevanja guma pošto je konstantno vozio iza Hamiltona.

Tada je gume zamenio i Norris, a Verstappen se vratio na stazu iza Leclerca i Ricciarda.

On je ipak brzo rešio taj duel u svoju korist, a Australijanac i Sainz su promenili gume na kraju tog kruga.

Oboje su se vratili ispred Norrisa koji se našao u gužvi posle svog pit-stopa, a Perez i Leclerc su otišli u boks u 13. krugu.

Hamilton je duže ostao na stazi zbog čega je izgubio poziciju kada je otišao u boks u 14. krugu i Holanđanin je imao prednost od čak šest sekundi po povratku svog glavnog rivala na stazu.

Bottas je u tim trenucima bio četvrti pošto nije menjao gume, ali ga je brzo obišao Leclerc.

Gasly je u 15. krugu morao da odustane nakon što mu je puklo zadnje oslanjanje (verovatno zbog džombi), a Bottas je krug kasnije otišao u boks po nove gume.

On se vratio iza Tsunode na 11. mesto pošto vozači Aston Martina na osmom i devetom mestu jedini nisu menjali gume.

Poredak se konačno normalizovao u 19. krugu kada je završena prva runda pit-stopova, pa se Giovinazzi našao u bodovima nakon Gaslyjevog odustajanja.

Bottas je u istom krugu obišao Tsunodu nakon što je Japanac odolevao nekoliko krugova i našao se na osmom mestu, ali je u tom trenutku bio čak 14 sekundi iza Norrisa.

Raikkonen je u tim trenucima obišao Giovinazzija, nakon što je malo ranije prošao i Alonsa, ali je bio izguran sa staze tom prilikom. Alonso je tražio da mu se vrati mesto pošto ga je Finac obišao van staze, ali su sudije rekle da incident nije za istragu.

Kasnije je Alonso, činilo se namerno, obišao Giovinazzija van staze i pravio se kao da se ništa nije desilo, ali su za taj manevar sudije tražile da se vrati pozicija. Kasnije je Giovinazzi bio taj koji je branio poziciju od Alonsa silaskom van staze, pa je i on morao da ustupi mesto, tako da je Alonso konačno u 25. krugu prošao na jedanaesto mesto.

Na čelu je Hamilton konstantno smanjivao prednost Verstappena i delovalo je kao da ima prednost u drugoj fazi stinta na tvrdim gumama.

U 28. krugu smo imali kratak period pod virtualnim vozilom bezbednosti, i jedini koji je bio u tom periodu u boksu je bio Giovinazzi kojem je to bilo redovno stajanje.

Verstappen je drugi put promenio gume u 30. krugu nakon čega se vratio iza Pereza, a za njim je otišao i Alonso.

Nakon njih je očajan pit-stop imao Sainz i to ranije stajanje je trebalo da mu omogući da prođe ispred Ricciarda od kog je bio jasno brži.

Perez je gume promenio u 31. krugu, a za njim je otišao i Ricciardo kako bi pokrio Sainza. Odmah iza njega je na promenu ušao i Norris i poredak između njega, Ricciarda i Sainza je ostao nepromenjen.

Verstappen nije bio mnogo brži od Hamiltona po povratku na stazu, a u 33. krugu je gume promenio Leclerc, koji se zadržao svoje četvrto mesto.

Bottas je drugi put promenio gume u 35. krugu i vratio se ispred Norrisa na sedmo mesto i pet sekundi iza Sainza.

Hamilton je konačno otišao na promenu guma u 37. krugu i ponovo je montirao tvrde gume. Po povratku na stazu je bio osam sekundi iza Verstappena, a iz ekipe mu je poručeno da će se sve svesti na poslednja tri kruga trke.

Ono što je predstavljalo veliki problem u tim trenucima su bili vozači zaostali za ceo krug pa je razlika sve vreme išla gore-dole.

Hamilton je 14 krugova pre kraja pojačao ritam i počeo značajnije da smanjuje Verstappenovu prednost, dok je iza njih Sainz počeo da vrši veliki pritisak na Ricciarda za peto mesto. Između njih dvojice je u jednom trenutku čak došlo i do kontakta, ali je Ricciardo nekako zadržao poziciju.

Sainz je sa druge strane pretrpeo manje oštećenje prednjeg krila, nakon čega je izgubio priključak, a iza njega je vrebao Valtteri Bottas, koji se od starta veoma teško probijao unapred.

Hamilton se približio Verstappenu na ispod dve sekunde par krugova pre kraja i u tim trenucima je i turbulentni vazduh počeo da ima uticaja na bolid svetskog šampiona.

Tri kruga pre kraja je viđena greška Kimija Raikkonena koji je izleteo sa staze, prešao preko trave i izgubio deseto mesto, koje je preuzeo Vettel.

Na čelu međutim nije bilo grešaka od strane Verstappena, koji je ostao hladnokrvan i pobedio sa samo sekundom prednosti ispred Hamiltona.

Perez je upotpunio slavlje Red Bulla trećim mestom, dok je Leclerc bio usamljen na četvrtoj poziciji. Ricciardo je završio kao peti za McLaren, dok je Bottas u finišu uspeo da obiđe Sainza za šesto mesto. Norris je ostao osmi ispred odličnog Tsunode i Vettela, koji je sa začelja došao do jednog boda.

Sada nas ponovo čeka dve nedelje pauze, a onda početak još jednog trostrukog vikenda sa trkom u Meksiku.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

Zapratite nas

Ostavite komentar