Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Verstappen doneo stotu pobedu Red Bullu i izjednačio se sa Sennom

Holanđanin nastavlja svoj pohod ka trećoj tituli, ali ovoga puta nije bio dominantan kao što smo navikli.

Učesnike je danas u Montrealu dočekalo dobro vreme i suva staza, ali su temperature bile nešto niže nego što su bile u petak. Ono što je takođe bilo faktor je to što ma stazi nakon jučerašnjih padavina nije ostalo gume koja je položena u petak, pa je bilo veoma malo prijanjanja.

Skoro svi vozači su se odlučili za start na srednje-tvrdim gumama. Jedini izuzeci su bili Perez, Magnussen i Bottas na srednje-tvrdim, dok je Gasly bio na mekim.

Verstappen je odlično startovao i poveo trku, ali je Alonso izgubio poziciju od Hamiltona i pao na treće mesto ispred Russella.

Iza njih je Ocon prišao Hulkenberga, dok se Leclerc probio ispred Albona i odmah iza dva McLarena.

Verstappen u uvodnim krugovima nije uspevao da se ozbiljnije odvoji, dok je Alonso imao DRS iza Hamiltona, ali nije uspevao da ga konkretnije napadne iako je bio veoma agresivan.

U 7. krugu jePiastri konačno obišao Hulkenberga, koji ke počeo da gubi vreme u tom periodu trke.

U 8. krigu smo imali virtuelno vozilo bezbednosti pošto je Sargeant imao tehnički problem zbog kog je morao da parkira bolid pored staze, ali su redari brzo reagovali i trka je nastavljena normalnim tempom.

Do desetog kruga su se prva četvorica potpuno odvojila od ostalih. Ocon svakako nije imao tempo da prati, dok je Hulkenberg napravio veliku gužvu zbog koje su svi iza njega izgubili brdo vremena.

Hulkenberg se u 12. krugu povukao u boks na promenu guma, što je konačno oslobodilo ostale, a samo par nakon trenutaka nakon toga drama na vrhu.

Russell je udario desnim delom u zid na izlasku iz krivine 1, ali je uspeo nekako da nastavi do boksa. U tom trenutku je na stazu izašlo i vozilo bezbednosti zbog delova koji su ostali na stazi, a dosta vozača je odlučilo da tada promeni gume. Među njima su bili i svi lideri, dok su vozači Ferrarija i Perez, Magnussen i Bottas ostali na stazi, što ih je promovisalo u plasmanu ispred prve trojice.

Trka je nastavljena u 17. krugu bez promena, a na restartu je samo Bottas pokušao da napadne  Magnussena.

Verstappen je krenuo kao iz topao već do kraja prvog krug po nastavku trke je imao više od sekunde prednosti ispred Hamiltona.

Iza Pereza se vodila odlična borba između Ocona, Bottasa, Norrisa i Magnussena.

Prvo smo videli Bottasovo obilaženje Magnussena, a onda je u narednom krugu danca prošao i Norris.

U 22. krugu konačno duel na vrhu. Alonsu se konačno isplatila agresivna vožnja i u DRS zoni na zadnjem pravcu je konačno uspeo da obiđe Hamiltona i da se u poteru za Verstappenom koji je bio nešto manje od tri sekunde ispred.

Tri kruga kasnije smo videli uspešan napad Piastrija na Magnussena, p se tako i drugi McLaren vratio u bodove.

Makon toga se trka malo primirila. Verstappen se u par navrata žalio na loše,prijanjanje iako je imao dobra vremena, ali su mu se sredinom trke gume povratile. Ferrarije i vozači su na u tom trenutku već dosta istrošenim srednje-mekim gumama imali veoma dobar tempo i Leclerc se držao oko tri sekunde iza Hamiltona, koji je bio isto toliko iza Alonsa.

U 35. krugu smo videli žestok duel između Magnussena i De Vriesa. Holanđanin je napao, videli smo mali kontakt u krivini 1, a onda su obojica promašili kočenje za krivinu 3 i produžili u zaostavni deo staze.

Oni su uspeli da se vrate na stazu, a u tim trenucima smo videli i dosta pit-stopova.

Tako jem>Bottas odradio svoj prvi pit-stop na trci i vratio se ispred Norrisa koji je isto menjao gume, ali dobio nakon toga i kaznu od pet sekundi.

Potom je u boksu bio i Ocon, pao onda i Perez, koji je imao veoma neubedljiv tempo.

Prvi Ferrarijev vozač u boksu je bio Sainz u 39. Krigu i vratio se na stazu komotno ispred Albona, koji još nije išao u boks i Pereza, koji je bio zaglavljen iza Tajlanđanina.

Leclerc je logično gume promenio krug kasnije i on je izašao na stazu na četvrto mesto na kom je i bio.

Perez se konačno iza oslobodio Albona, a Hamilton je u 41. krugu drugi put promenio svoje gume.

Odmah posle njega su u boksu bili i Alonso i Verstappen i tu je sve prošlo bez problema i drame. Jedina razlika je bila to što se Alonso ponovo odlučio za tvrde gume, dok se Verstappen vratio na srednje-tvrde.

Alonso je u jednom trenutku počeo da sustiže Verstappena, ali je u kritičnom trenutku napravio jednu grešku u krivini 9 pa je izgubio preko sekunde u svojoj poteri.

Za to vreme smo iza imali duel za sedmo mesto na kom je bio Albon, a jurili su ga Russell, Ocon i Bottas.

Ono što je bilo evidentno u toj borbi je da je Russell često izlazio iz zavetrine Albona kako bi hladio bolid. U 55. krugu je konačno postalo jasno i zašto pošto je morao da se povuče u boks i odustane zbog prevelike potrošnje kočnica.

Zatim je ponovo postalo zanimljivo u borbi za drugo mesto pošto je Hamilton počeo da sustiže Alonsa. Španac je prema nekim informacijama morao i da pazi na zadnju desnu kočnicu, ali je 7 krugova pre kraja stabilizovao tempo na koji Hamilton nije imao odgovor.

Pet krugova pre kraja smo videli sjajno obilaženje Norrisa protiv Bottasa u ukosnici za deveto mesto. Norris je davao sve od sebe u finišu da obiđe i Ocona, kome se opasno klatilo zadnje krilo u finišu trke, ali mu to nije pošlo za rukom.

Verstappen je mirno priveo trku kraju i novom pobedom je doneo Red Bullu stotu pobedu, dok se on sam po broju pobeda izjednačio sa Ayrtonom Sennom.

Drugi je na kraju bio Alonso ispred Hamiltona, dok su Vozači Ferrarija zahvaljujući ovoga puta dobroj strategiji i odličnom tempu uspeli da se domognu četvrtog i petog mesta.

Šesta pozicija je pripala Perezu, koji je vozio katastrofalnu trku. On je u pretposlednjem krugu montirao meke gume i zabeležio najbrži krug trke. Heroj dana je svakako Albon, koji je odbrani sedmo mesto od Ocona i doneo velike bodove Williamsu u unapređenom bolidu, dok je u samom finišu i jurnjavi do cilja Stroll pobedio Bottasa i to su ujedno bile i poslednje dve pozicije koje su donosile bodove.

Nakon ove trke ponovo imamo nedelju dana pauze, a onda se selimo nazad u Evropu i to na Red Bull Ring u Austriji.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

1 Comment

Leave a Reply