Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Verstappen dominirao na VN Meksika

VN Meksika

Peter Fox/Getty Images/redbullcontentpool.com

Vozač Red Bulla je posle sjajnog starta kontrolisao trku.

Vremenski uslovi pred početak trke u Meksiku bili su slični kao i u predhodna dva dana. Temperatura vazduha bila je 20 stepeni dok je temperatura staze bila dosta visoka i dostigla je čak 48 stepeni. Zbog kazni kao što je poznato od ranije poslednja dva starta reda činili su Tsunoda, Norris, Ocon i Stroll. Svi vozači su se za start odlučili su da krenu sa medijum gumom osim Tsunode i Ocona koji se seopredelili za meku komponentu.

Versrappenov sjajan start mu je omogućio  da do prve krivine obiđe oba Mercedesa i preuzme prvu poziciju dok se je Bottas okrenuo. Hamilton je bio drugi ispred Pereza i Gaslya dok je Lecelerc bio na petom mestu. Ubrzo je izbačen sigurnosni automobil jer su pored staze ostali Tsunoda i Schumacher dok je Ricciardo bio u trci ali bez prednjeg krila koga je odmah zamenio.

Bottas se odlučio da ode na servis i odmah uzme tvrdu gumu. Na ponovljenom snimku mogli smo da vidimo da je Ricciardo bio taj koji je okrenuo Bottasa dok su na Ocona naleteli Schumacher i Tsunoda. U petom krugu trka je ponovo puštena a iza petoplasiranog Leclerca nalazio se Giovinazzi dok je osmi bio Vettel, deveti Rasssell a deseti Raikkonen a Bottas je bio na poslednjem mestu.

Do 7. kruga Verstappen je napravio 2.5 sekundi prenosti nad Hamiltonom koji je sa druge strane oko 2 sekunde bežao Perezu. Takođe, Giovinazzi nije uspeo da drži ritam za oba Ferrarija ali su veliku brobu za devetu poziciju vodili Russell i Raikkonen, pa je tako Finac uspeo da ga obiđe dva kruga kasnije na prilazu za prvu krivinu. Vozač Williamsa je odmah postao žrtva i Alonsa koji je mu je samo krug kasnije oteo i deseto mesto.

Stroll je u 13. krugu rešio da svoje meke zameni za tvrde gume a u tim momentima razlika između prvog dvojca narasla je na više od 4.5 sekundi a u tim trenucima Hamilton je prijavljivao da su mu se gume pregrevale. To je pomoglo Perezu da smanji zaostatak za vozačem Mercedesa koji je timu preko radija javio da su mu gume sve u boljem stanju. Russell je u 16. krugu bio do boksa i stavio tvrdi pneumatik a isto to je učinio i Giovinazzi. Veliku borbu za 11. mesto vodili su Ricciardo i Bottas, pa je tako vozač Mercedesa pokušavao da se na sve načine nađe ispred Australijanca. Do 20. kruga vodeća trojka je počela da nailazi na zaostale vozače pa je tako Verstappen ima prednost od 7.8 sekundi na Hamiltonom a 10 sekundi nad Perezom. U ovim momentima Hamilton je preko radija prijavljivao svoim timu kako je Red Bull brži od njih i kako ne može da se odvojio od Pereza koji je konstantnio bio iza njega na oko 2 sekunde.

Bottas je i dalje pokušavao da obiđe Ricciarda koji je zubima i noktima držao 11. mesto. Perez je polako podizao ritam pa je do 29. kruga smanjio razliku na samo 1.7 sekundi pa se tako Mercedes odlučio da Hamiltona uvede na zamenu guma i stavi mu nove tvrdi pnuematik. Britanac se na stazu vratio na peto mesto odmah iza Leclerca koji je u sledećem krugu otišao po svoje tvrde gume. Sledeći na zameni bio je Gasly pa Raikkonen. U 33. krugu Verstappen se rešio da medijum zameni za tvrdu komponentu koji se vratio odmah iza Pereza i sa osam sekundi prednosti nad Hamiltonom dok je Perez u tim trenucima vodio trku pred domaćom publikom.

Do 44. kruga Ricciardo i Bottas su i dalje bili na istom rastojanju, sve dok se vozač McLarena nije odlučio da ode na još jedan servis pa je tako za završnicu uzeo medijum komponentu. Red Bull je bio rešio da duže ostavi Pereza na stazi koji je u tim momentima uzeo tvrdu gumu i po povratku se vratio na treće mesto sa devet sekundi zaostatka za Hamiltonom. Mercedes se sa druge strane nije mogao pohvaliti brzim servisom kod Bottasa koji je u pitlejnu proveo 31 sekundu jer se odlučio da stavi medijum pneumatik.

Perez je tada sa dosta mlađim gumama krenuo da postavlja najbrže krugove što je smanjilo razliku za Hamiltonom na samo 8 sekundi. Norris je najduže izdržao na medijum komponenti koju je tek u 46. krugu zamenio za tvrdu gumu. Meksikanac u Red Bull bio je od 7 desetinki do 1.2 sekundi brži od Hamiltona po krugu, pa je posle obilaska vozača koji su zaostali za krug razlika pala na ispod 6 sekundi. Razlika je padala iz kruga u krug, Perez je naviše nadoknađivao u drugom sektoru pa je do 55. kruga rastojanje između drugoplasiranog i trećeplasiranog bilo samo 3.9 sekundi. Samo tri kruga kasnije Perez je imao zaostatak od 1.7 sekundi za Hamiltonom koji je naišao na zaostalog Norrisa dok su vozači Ferrarija odlučili da zamene svoje pozicije.

Na 11. krugova dok kraja Meksikanac se našao u poziciji da spremi napad na aktuelnog šampiona koji je prijavljivao probleme sa pregrevanjem guma. Perez je pokušavao da uz pomoć DRS-a napadne Hamiltona ali bez uspeha. Norris je rešio da se skoloni pa je tako vozač Merecdesa imao praznu stazu ispred sebe što mu je pomoglo da vrati razliku na iznad 1 sekunde. Ovaj dvojac je opet naišao na zaostale vozače pa je se tako razlika opet podigla u korist vozača Mercedesa. U samom finišu opet se zakuvala igra između ova dva aktera ali je Hamilton uspeo da zadrži svoju poziciju.

Tako je Verstappen pobedio na VN Meksika ispred Hamiltona i Pereza koji je na kraju delila samo 1.1 sekunda. Četvrti je bio odlični Gasly ispred Ferrarijevog dvojca dok je bodove za Aston Martin doneo Vettel svojim sedmim mestom. Alonso je bio deveti a poslednji bod je pripao Norrisu.

Rezultati sa VN Meksika

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

Leave a Reply