Trke i testiranja

Verštapen ubedljivo trijumfovao na VN Azerbejdžana

Max verstappen, Red Bull, Mercedes, VN Azerbejdžana 2025. /Andrew Ferraro/LAT Images/Getty Images /Red Bull Content Pool

Vozač Red Bula došao je do svoje četvrte pobede u sezoni dok je prvi podijum sa Vilijamsom upisao i Karlos Sajnc.

Vremenski uslovi pred početak trke bili su dobri, pa je tako temperatura vazduha iznosila 21 a staze 28 stepeni. Maks Verštapen imao je pol poziciju ispred Karlosa Sajnca, Liama Losona, Andree Kimija Antonelija, Džordža Rasela, Jukija Cunode, Landa Norisa, Isaka Hađara, Oskara Pjastrija, Šarla Leklera, Fernanda Alonsa, Luisa Hamiltona, Gabriela Bortoleta, Lansa Strola, Olivera Bermana, Franka Kolapinta, Nika Huleknberga, Pjera Gaslija, Aleksandra Albona i Estebana Okona. Maks Veštapšen odlučio se da ovoga puta startuje sa tvrdom gumom a isto to učinili su Džordž Rasel, Juki Cunoda, Luis Hamilton, Gabrijele Bortoleto, Oliver Berman, Niko Hulkenberg, Pjer Gasli i Esteban Okon, dok su svi ostali imali medijum komponentu.

Holanđanin u Red Bulu je odmah poveo kolonu ispred Karlosa Sajnca i Liama Losona, dok Oskar Pjastri nije lepo startovao i pao je na začelje grida. Australijanac je posle par krivina počeo da nadoknađuje pozicije ali je imao izlatenje u  šestoj krivini, gde je završio u ogradi što je označilo i kraj trke za vozača Meklarena. Zbog toga je na stazu izašao sigurnosni automobil a tako su se Esteban Okon i Aleksandar Albon odlučili da odmah odu na servis i stave nove medijum gume.

Redari su veoma brzo skonili oštećeni bolid i izvršili popravke na ograde, pa je tako trka nastavljena u 5. krugu. Maks Veštapen je ponovo poveo kolonu, ali je Džordž Rasel pao na šesto mesto nakom manjeg duela sa svojim timskim kolegom. Šarl Lekler, Lando Noris i Luis Hamilton uspeli su da obiđu Isaka Hađara koji je prijavio da ima probleme sa bolidom. Fernando Alonso je pritom dobio kaznu od pet sekundi zbog ranijeg starta.

Do 8. kruga u duel su ušli Lando Noris i Šarl Lekler, ali je vozač Ferarija uspevao da se odbrani. Isto to pokušavao je i Džordž Rasel koji je jurio Jukija Cunodu u borbi za 5. mesto, dok je Maks Veštapen imao prednost od 1.7s u odnosu na Karlosa Sajnca. Britanac u Mercedesu uspeo je da u 10. krugu na trećoj krivini obiđe japajskog vozača Red Bula kome su se približavali Šarl Lekler i Lando Noris.

Do 14. kruga imali smo dva mala vozića među vodećih 10 vozača, gde se Liam Loson nalazio ispred Andree Kimija Antonelija i Džordža Rasela, dok je Juki Cunoda iza sebe pokušavao da zadrži Šarla Leklera, Landa Norisa i Luisa Hamiltona. U 16. krugu Aleksandar Albon je ponovo išao na servis i stavio tvrdi pneumatik i tako se vratio na samo začelje grida. Krug kasnije incident su imali Franko Kolapinto i to upravo sa Aleksandrom Albonom i to na šestoj krivini, kada je vozač Vilijamsa okrenuo vozača Alpina a obojica su uspeli da nastave sa trkom.

U 19. krugu Andrea Kimi Antonelija otišao je po nove tvrde gume, dok je Aleksandar Albon dobio kzanu od 10 sekundi zbog ranijeg incidenta. Šarl Lekler je krug kasnije svratio do svojih mehaničara i takođe dobio tvrdu komponentu a sledeći koji je isto uradio bio je Liam Loson. Novozelađenin je uspeo da se na stazu vrati ispred mladog Italijana ali je vozač Mercedesa vršio veliki pritisak. To se Andrei Kimiju Antoneliju isplatilo već u 22. krugu kada je na startno-ciljnom pravcu uspeo da obiđe vozača Rejsing Bulsa.

U 28. krugu Karlos Sajnc je otišao na svoju zamenu pneumatika i stavio je tvrdu komponentu, dok je Šarl Lekler pokušavao da sustigne Liama Losona. I tada je Oliver Berman rešio da skine svoju tvrdu istavi medijum komponentu a Isak Hađar je u 30. krugu bio na servisu i dobio tvrdi pneumatik. Aleksandar Albon nastavio je da se probija, pa je tako u samo par krugova iza sebe ostavio Estebana Okona i Nika Hulekenberga, što ga je dovelo do 13. mesta.

37. krug donosi nam servis Luisa Hamiltona koji je dobio medijum pneumatike a istu stvar u isto vreme učinio je i Niko Huleknebreg. Krug kasnije Lando Noris odlazi na zamenu i stavlja tvrdu komponentu, ali je i ovoga puta mehaničarima Meklarena trebalo nešto više vremena kako bi ovaj posao obavili, zbog čega se Britanac po povratku na stazu našao iza Liama Losona i Šarla Leklera. Juki Cunoda je bio naredni koji je došao do pitlejna gde su Japancu montirali medijum pneumatik, ali je i on po povratku na stazu izgubio poziciju od Liama Losona. Mercedes je u 40. krugu pozvao Džordža Rasela koji je uspeo da zadrži drugu mesto ispred Karlosa Sajnca.

Lando Noris je u tim trenucima pokušavao da obiđe Šarla Leklera a vozač Ferarija je takođe  pokušavao da pretekne Jukija Cunodu.  U 41. krugu Maks Verštapen je svoje tvrde zamenio za meke gume i bez problema se vratio na vodeću poziciju u momentima kada je Britanac u Meklarenu uspeo da obiđe Šarla Leklera i dođe do 7. mesta.

U završnih nekoliko krugova Juki Cunoda vršio je veliki pritisak na Liama Losona za 5. mesto a iza njega nalazio se i Lando Noris. Vozači Ferarija su zamenili mesta u ovoj fazi trke kako bi Luis Hamilton mogao da sustigne već pomenutu trojku.

Tako je Maks Verštapen ubedljivo trijumfovao na trci ispred Džordža Rasela i Karlosa Sajnca. Četvrta pozicija pripala je mladom Andrei Kimiju Antoneliju dok je Liam Loson iza sebe uspeo da zadrži Jukija Cunodu, Landa Norisa i Šarla Leklera, koji je dobio svoju poziciju nazad od Luisa Hamiltona dok je poslednji bod uzeo Isak Hađar.

Rezultati trke za VN Azerbejdžana:

 

Zapratite nas

5 Comments

  • Gde su “poznavaoci” koji su pre dve nedelje rekli, :”čekajte da vidite Baku, kako ce Meklaren da razbije RB”?
    Znate vi ništa.
    Najbolji je pokazao kako se radi, od kvalifikacija do pobede.
    Teletabisi se ukakili malo, a oće šampioni da budu..
    A sad krenite da pljujete mrzitelji najboljeg.

    • Nema te dva meseca i sad si se raspisao ko Vuk Karadzic sa narodnim pesmama…. inace nisi ti pobedio, nit vozio, pa mi to tvoje navijanje i ovo pisanije malo “bolesno”

Ostavite komentar