Trke i testiranja

Verštapen pobednik trke za VN SAD

Max Verstappen, Red Bull, VN SAD 2025. / Zak Mauger/LAT Images/ Getty Images/Red Bull Content Pool

Vozač Red Bula vodio je na trci u Ostinu od samog početka pa do kraja.

Vremenski uslovi pred početak trke u Ostinu bili su topli, jer je temperatura staze iznosila 44 a vazduha 28 stepeni. Pireli je kao najbržu taktiku predviđao onu koji uključuje start sa medijum gumama do 32. kruga pa prelaz na tvrde, dok je inverzna opcija okarakterisana kao druga najbolja. Startni grid izgledao je ovako: Maks Verštapen, Lando Noris, Šarl Lekler, Džordž Rasel, Luis Hamilton, Oskar Pjastri, Anfrea Kimi Antoneli, Oliver Berman, Karlos Sajnc, Fernando Alonso, Niko Hulkenberg, Liam Loson, Juki Cunoda, Pjer Gasli, Franko Kolapinto, Gabrijele Bortoleto, Esteban Okon, Aleksandar Albon, Lans Strol i Isak Hađar.

Veliki broj vozača odlučio se da startuje sa medijum gumom, osim Šarla Leklera, Gabrijela Bortoleta i Lansa Strola koji su imali meku komponentu, dok su Esteban Okon, Aleksandar Albon i Isak Hađar uzeli tvrdi pneumatik. Maks Veštapen je nakon starta poveo kolonu a već na drugo mesto probio se Šarl Lekler dok je treći bio Lando Noris ispred Luisa Hamiltona. Peta pozicija pripala je Oskaru Pjastru, šeta Džordžu Raselu, sedma Andrei Kimiju Antoneliju, osma Oliveru Bermanu, deveta Karlosu Sajncu i deseta Jukiju Cunodi. Vozač Merecdesa je od samog početka počeo da pritiska Austrealijanca u Meklarenu u borbi za petu poziciju, dok je vodeći Holanđanin odmah napravio 1.5s u odnosu na vozača Ferarija. Sa druge strane Lando Noris je u trećem krug već počeo da ozbiljno napada Šarla Leklera koji je uspeo da se odbrani na 12. krivini, zbog čega se nakon par krugova ovom dvoboju priključio i Luis Hamilton.

U 7. krugu već je izbačeno stanje virtuelnog sigurnosnog automobila, jer su incident i kontakt imali Andrea Kimi Antoneli i Karlos Sajnc, nakon čega je vozač Vilijamsa parkirao bolid pokraj staze. Aleksandar Albon je bio prvi koji je otišao na servis i stavio medijum komponentu a trka je ponovo bila aktivna već u devetom krugu.

Maks Verštapen nastavio je da uvećava svoju prednost koja je do 12. kruga iznosila 4.1s u odnosu na Šarla Leklera koji je takođe uspeo malo da se odvoji od Landa Norisa jer je razlika iznosila 1.1s. U 15. krugu Gabrijele Bortoleto otišao je po nove meidjum gume, dok je Lando Noris na sve načine pokušavao da obiđe Šarla Leklera u trećem sektoru, ali bez uspeha. Borba je trajala i do 19. kruga kada je vozač Meklarena bio mnogo bliži na prilazu za 12. krivinu ali opet nije upeo da obiđe vozača Ferarija. Ipak, u 21. na prilazu za već spromentutu istu krivinu Lando Noris uspeo je da obiđe Šarla Leklera i pređe na drugo mesto ali je imao zaostatak od 10.8s za Maksom Verštapenom.

Nakon timskog duela, Šarl Lekler je otišao na servis i dobio novi set medijum guma i na stazu se vratio na devetu poziciju. Esteban Okon je u 25. krugu otišao po medijum gume, a vozač iz Monaka je dva kruga kasnije uspeo da obiđe i Nika Huleknberga pa nešto kasnije i Olivera Bermana. 29. krug donosi nam servis Pjera Galsija koji se odlučio da stavi meke gume za ovaj period trke, dok je Lans Strol uzeo medijum a Isak Hađar meke pneumatike. U 30. krugu Juki Cunoda je takođe uzeo najmekšu koponentu a krug kasnije to isto čini i Lando Noris, Oliver Berman, Feranano Alonso i Liam Loson. Odmah za njim i Luis Hamilton je otišao po svoje meke gume kao i Andrea Kimi Antoneli. 33. krug nam donosi servis Landa Noris koji je kao i svi ostali dobio najmekšu kompoenentu a u narednom krugu ovaj recept pratili su Maks Verštapen, Džordž Rasel i Niko Hulkenberg.

Tako je nakon redovnih servis prvo mesto zadržao Maks Verštapen ispred Šarla Leklera, Landa Norisa, Luisa Hamiltona, Oskara Pjastrija, Džordža Rasela, Jukija Cunode, Olivera Bermana, Nika Hulkenberga i Aleksandra Albona. Već spomenuti Oliver Berman je tokom pokušaja da obiđe Japanca u Red Bulu se okrenuo na prilazu za 19. krivinu ali uspeo da nastavi sa vožnjom a ovom prilikom izgubio je samo jedno mesto i to od Nika Hulkenberga. U 37. krugu Aleksandar Albon ponovo je bio na zameni guma gde je in uzeo meku komponentu, dok su Šarl Lekler i Lando Noris ponovo ušli u duel. Vozač Meklarena pokušavao je da stvori prilku za napad ali je u 42. krugu počeo već dosta da zaostaje nakon što je prijavio da su mu gume izgubile na performansama.

Lando Noris uspeo je da u 49. krugu ponovo uđe u DRS zonu Šarla Leklera, gde je samo dva kruga kasnije na prilazu za prvu krivinu pokušao napad ali je vozač Ferarija uspeo je da se odbrani. Tako je vozač Meklarena na prilazu za 12. krivinu uspeo da sa unutrašnje strane obiđe vozača iz Monaka i opet preuzme drugu poziciju.

Maks Verštapen je sigurno zadržao prvo mesto do kraja trke i uspeo je da obezedi novi trijumf ispred Landa Norisa i Šarla Leklera. Luis Hamilton bio je četvrti, Oskar Pjastri peti, Džordž Rasel šesti, Juki Cunoda sedmi, Niko Hulkenberg osmi, Oliver Berman deveti i Fernando Alonso bio je deseti.

Rezultati trke za VN SAD:

Zapratite nas

2 Comments

  • Alo ćaci mutavi (sotir /anketa), nije vam ovo piksi žvalavi, ovo je MAX!
    Kvalifikacije za sprint =pobeda
    Sprint trka =pobeda
    Kvalifikacije za trku = pobeda
    Trka =POBEDA
    DOMINACIJA!
    SAD kenjajte…
    Možete i da Muscate, i da Mutavite.

Ostavite komentar