Svetski šampion je došao do prve pobede u sezoni u trci koja je bila jako izjednačena, ali na kraju i uglavnom nezanimljiva.
Tokom jutra je na Suziki padala kiša, ali se vreme stabilizovalo tako da se dobar deo staze prosušio do početka trke Formule 1. Za start trke su se iz prvih deset svi odlučili za srednje-tvrde gume osim Hamiltona koji je odabrao tvrde. Srednje-tvrda komponenta je dominirala kod većine vozača i van prvih deset. Bortoleto i Ocon su kao sedmostruki svetski šampion imali tvrde, dok su Duan i Strol na začelju imali meke.
Na startu nisu viđene praktično nikakve promene. Samo je Alonso obišao Gaslija za 11. mesto, Hamilton je bio malo pod pritiskom Albona zbog svojih tvrdih guma, ali ovo je generalno bio jedan od najmirnijih početaka trke koji smo videli godinama unazad.
Verstapen je u prvih nekoliko krugova uspeo da se oslobodi DRS-a i napravi prednost od 2 sekunde ispred Norrisa, dok su razmaci između vozača iza Britanca su bili oko sekunde.
Hamilton je u 6. krugu iskoristio DRS i zagrejane tvrde gume da prođe Hađara za sedmo mesto, dok je iza uboda u uvodnim krugovima napredovao do 13. mesta.
Nakon toga se situacija uglavnom stabilizovala i činilo se da su svi prebacili fokus na čuvanje guma. Jedini koji se nije štedeo je bio Rasel koji se konstantno držao u DRS zoni iza Leklera, ali nije uspevao da napravi bilo kakav ozbiljniji manevar.
Do 15. kruga je i on ispao iz DRS-a, a onda su se čekali pit-stopovi vozača iz sredine poretka pošto su razlike i dalje bile veoma male tako da je postojao veliki rizik od povratka u gužvu na stazi.
Noris je od 19. kruga počeo da pritiska, dok je Rasel u 20. krugu prvi otišao na promenu guma i vratio se na 13. mesto par sekundi iza Cunode.
U sledećem krugu je gume zamenio i Pjastri, a on se vratio na deveto mesto, tri sekunde iza Bermana.
U 22. krugu su u boks otišli i Verstapen, Noris i Lekler, a svi su zadržali pozicije jedni u odnosu na druge. Na izašli iz pit-lejna su Verstapen i Noris bili jedan,pokraj drugog, a,Britanac je odlučio da siže na travu kako bi pokušao da prođe na izlasku, ali je time samo izgubio vreme i isprljao gume.
U tim trenucima je trku vodio Antoneli ispred Hamiltona i Hađara, dok je Verstapen iza njih obišao Albona koji je isto duže ostao na stazi.
Tajlanđanin se u jednom trenutku povukao u boks nakon čega je završio u gužvi na stazi, dok su Antoneli i Hamilton nastavili da rastežu svoj boravak na stazi na gumama na kojima su startovali.
Hamilton je u 31. krugu otišao u boks nakon čega se vratio na potpuno čistu stazu, ali i devet sekundi iza Rasela.
Antoneli je odgovorio u sledećem krugu i vratio se 2.5 sekunde ispred Hamiltona.
Tada se poredak konačno stabilizovao i imali smo Verstapena u vođstvu 1.4 sekunde ispred Norisa. Pjastri je bio 2 sekunde iza timskog kolege, Lekler je u gužvi nakon svog boksa izgubio malo vremena pa je vio 5 sekundi iza Australijanca, Rasel je bio 3 sekunde iza Leklera, dok je Antoneli bio 9 sekundi iza.
Vodeća trojica je oko 35. kruga pojačala tempo u jurnjavi za pobedom, dok Lekler i Rasel to nisu mogli ili nisu želeli da prate jer su već bili predaleko.
Pjastri je do 40 kruga uspeo da uhvati Norisa i uđe u DRS zonu iza timskog kolege. Bilo je očigledno da je Australijanac brži, ali Meklaren nije želeo da zameni pozicije.
Noris je u poslednjih 8 krugova izvršio još jedan pritisak na svetskog šampiona, ali do kraja trke ni jednom nije uspeo da uđe u DRS zonu.
Tako jem Verstapen na kraju došao do svoje prve pobede u sezoni ispred Norisa i Pjastrija. Lekler je završio na četvrtom mestu za Ferari ispred dva Mercedesa predvođena Raselom, a valja istaći da je Antoneli na šestom mestu na kraju imao najbrži krug trke.
Hamilton je završio na sedmom mestu ispred odličnog Hađara, Albon je bio deveti, dok je Berman Hasu doneo još jedan poen u ovogodišnjem šampionatu.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru, Whatsapp grupi i Linkedinu.
Cunoda ga pojeo? Znate vi sve, ko Marica…
Pumpaaaaj Max!
Polako druže, zagrcnućeš se!
Ako je tebi ova staza sa ovim poretkom vozača gde je od prvih 10 samo Ham bio ispred onda si i ložana na Avalski put dok se penješ da bi video toranj i grob Neznanom junaku. Dakle dosada na Max!
Sačekaj dolazak u Evropu pa onda guli tastaturu.
Da se trka vozila u Kraljevu, pobedio bi Yugo…
Bravo Max !