Please assign a menu to the primary menu location under menu

Staze

Bahrein – trka u pustinji

Dužina staze: 5.412 m

Broj krivina: 15

Broj trka: 19

Rekord kruga: 1m27.264s – Lewis Hamilton, Mercedes (2020)

 

Dužina staze: 3.543 m

Broj krivina: 11

Broj trka: 1

Rekord kruga: 0m53.377s – Valtteri Bottas, Mercedes (2020)

Staza u Bahreinu izgradjena je 2004. godine. Inicijativu je pokrenuo Princ Salman bin Hamad Al Khalifa koji je ujedno i predsednik auto-moto federacije Bahreina. Projekat je poveren firmi TRL na čijem se čelu nalazi Patrick Brogan, a projektant staze bio je Nemac Herman Tilke.

Organizatori trke bili su zabrinuti da staza neće biti završena na vreme i zatražili su od Bernia Eclestona da se trka otkaže. Medjutim, šef F1 je odbio taj zahtev, a staza iako nije bila u potpunosti završena prva VN Bahreina je ipak održana. Na taj način Bahrein je ušao u istoriju F1 kao prva zemlja sa bliskog istoka koja je ugostila najbrži cirkus na svetu.

 

 

 

 

 

 

Sa vremenom od 1.30.139 Michael Schumacher postao je vlasnik prve pol pozicije na novoj stazi, a dan posle toga i prvi pobednik.Staza u sred pustinje bila je briga velikog broja vozača jer su kritike išle na račun peska koji je mogao da padne na stazu i tako onamogući normalne uslove za vožnju. Medjutim, inžinjeri su napravili posebnu vrstu podloge koja se ponašala na pesku kao želatin i tako sprečavala pesak da dospe na stazu.

Originalni izled staze imao je dužinu od 5.406m i na toj stazi se vozilo sve do 2010. godine kada je odlučeno da se staza produži za dodatnih 893 m što je rezultiralo krajnjom dužinom od 6.299 m i dodatnih 9 krivina.

Vettel ispred Raikkonena – 2012. godina.
Start VN Bahreina 2013. godine

 

 

 

 

 

 

Staza u Bahreinu bila je 3. u kalendaru F1 sve do 2010. godine, kada je odlučeno da bude prva trka na otvaranju sezone. Fernando Alonso je tada na otvaranju sezone i svom debiju u za tim iz Maranela ostvario pobedu i najbrži krug u vremenu od 1.58.287 u Ferrariju F10.

Trka je otkazana 2011. zbog velikih protesta u Bahreinu protiv vlasti. Ovi protesti su se nastavili i u narednim godinama, ali je trka ipak redovno održavana i to na originalnoj konfiguraciji, pošto se produžena nije dobro pokazala. Sebastian Vettel je slavio na poslednje dve trke koje su održane pod dnevnim svetlom, a onda je od 2014. VN Bahreina postala noćna trka.

Staza Sakir pod svetlom reflektora

U tim uslovima je apsolutno dominirao Mercedes. Usledile su tri uzastopne pobede nemačkog tima, ali je onda Ferrari preuzeo primat i zabeležio dva trijumfa. Tim iz Maranela je bio na putu da zabečeži het-trik u 2019. ali je Charles Leclerc zbog problema sa motorom u finišu trke pao na treće mesto i ostao bez svoje prve pobede u karijeri.

Od tog trenutka ponovo kreće Mercedesova dominacija. Trka je i pored problema sa koronavirusom održana 2020, ali bez publike i tada je viđen jedan od najstrašnijih udesa u istoriji Formule 1 kada je Romain Grosjean bez ozbiljnijih povreda izasao iz prepolovljenog bolida koji je ceo bio u plamenu.

Vettel ispred Bottasa na VN Bahreina 2018.
Grosjean iskače iz plamena nakon udesa 2020.

 

 

 

 

 

 

Kako bi se popunio kalendar za 2020. ovoa staza je bila domaćin i VN Sakira, koja se vozila na spoljnoj konfiguraciji koja je veoma kratka i brza. Na to trci su ponovo viđeni incidenti na startu u kojim je učestvovao Sergio Perez, koji je nakon toga sa začelja majstorskom vožnjom došao do prve pobede u karijeri i prve pobede za Recing Point. Ova  trka će ostati upamćena i po vanrednom debiju Georgea Russella u Mercedesu. Mladi Britanac je zamenio Hamiltona koji je imao pozitivan test na koronavirus i bio je na dobrom putu da pobedi, ali su ga brojni nesporazumi u garaži Mercedesa i loša sreća koštali trijumfa.

Godinu dana kasnije, staza je bila domaćin jedinog predsezonskog testa, a onda je otvorila i sezonu izuzetno uzbudljivom trkom iz, koje je kao pobednik nakon velikog duela sa Maxom Verstappenom izašao Lewis Hamilton.

Leave a Reply