Please assign a menu to the primary menu location under menu

Vesti

Vaser veruje da bi pravila vezana za korišćenje vazdušnog tunela mogla da budu ključna za razvoj bolida u 2026.

Frederic Vasseus, Ferrari, VN Belgije 2024. / Ferrari Media Centre

Šef Ferarija izneo je svom mišljenje vezano za narednu sezonu.

Formula 1 već od 2026. kreće sa primenom novog pravilnika koji se pre svega odnosi na aerodinamiku a ujedno stiže i nova verzija agregata. Sve to ukazuje da će doći do velikih promena po pitanju dizajna a to će zahtevati veliki broj resursa. Zbog toga Frederik Vaser veuje da će pojedini timovi razmišljati da žrtvuju performanse bolida u narednoj sezoni kako bi mogli da što više rade novom automobilu a po njemu ključna će biti upotreba vazdušnog tunela.

“Nije toliko kritično u ovom periodu ako neko ima prednost i veću upotrebu u vazdušnom tunelu.” kazao je šef Ferarija a prenosi Autosport.com. “To je zbog toga jer pri svakom korišćenju mi pravimo male korake napred. Ali, ono što može da promeni igru jeste u pripremi za 2026., jer neki timovi ukoliko se ne bore za šampionat oni će moću da odluče: ‘Dobro, nije nas briga na kom ćemo mestu da završimo u 2025. (u šampionatu konstruktora), odnosno nije nas briga ako budemo za dva mesta gore-dole. Mi ćemo raditi na projketu za 2026’.”Ukoliko se borite sa nekim, onda imate obavezu da uradite više u 2025. dok će ostali timovi svoj razvoj drugačije posvetiti, jer su niže na tabeli. Ti timovi koji su niže na tabeli biće fokusirani na 2026. dok ovi vodeći će morati da svoj razvoj podele na dva dela.”

McLarenov Tehnološki Centar, Vazdušni Tuel / McLaren Media Centre

Formula 1 uvela je pravila korišćenja vazdušnog tunela bazirajući se na pozicije timova u šampionatu konstruktora. Po ovoj skali, tim koji osvoji titulu novi period počinje sa 70% dozvoljenog vremena, dok onaj koji je poslednji na raspolaganju ima 115%. Ovaj period se resetuje dva puta u toku godine, pa jedna alokacija važi od 1. januara do 30. juna a druga od 1. jula do 31. decembra.

Tako po tabeli koju je prikazao Autosport.com, ovako izgleda tabela korišćenja vazdušnog tunela nakon VN Austrije.

Tim% korišćenjaBroj pokušajaBroj sati
Red Bul70224280
Ferari75240300
Meklaren80256320
Mercedes85272340
Aston Martin90288360
VCARB95304380
Has100320400
Alpin105336420
Vilijams110352440
StakeF1115368460

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.

Leave a Reply