Pored konstantnog pritiska italijanske štampe, šef Ferarija Frederik Vaser mora da usmeri energiju i na jedan od najvažnijih izazova u skorijoj istoriji Formule 1 a to su nova pravila koja stupaju na snagu 2026. godine.
U razgovoru za Les Echos, Vaser je govorio o kompleksnosti priprema za sezonu u kojoj će cela Formula 1 krenuti ispočetka.
“Iz godine u godinu gradimo na onome što smo naučili, usavršavamo se, upoređujemo sa konkurencijom. Ali sada krećemo od nule. Danas su skoro svi timovi fokusirani na 2026. Ne smemo biti arogantni ali nemamo predstavu šta naši rivali spremaju. Pre nego što bolidi prvi put izađu na stazu, nemoguće je znati gde se nalazimo u odnosu na njih. Tada ćemo doneti zaključke.”
Francuz koji vodi najtrofejniji tim u istoriji Formule 1 otkrio je i da ne potcenjuje potencijalne pretnje koje dolaze, kako od strane Audija koji preuzima Sauber, tako i od Kadilaka koji ulazi u šampionat kao potpuno novi igrač.

“Ne bih rekao da nas to dodatno opterećuje.” rekao je Vaser. “Za sada sve ide dobro za Ferari, ali sa novim pravilima ne znamo šta može da se dogodi naredne sezone. Uvek postoji neizvesnost, nikada ne znate kako su drugi konstruisali svoje bolide i ne želim nikoga da zanemarim.”
Vaser se osvrnuo i na prednost koju bi Kadilak mogao da ima u pogledu priprema:
“Audi prolazi sličan proces kao i mi, jer preuzima ekipu koja već učestvuje u šampionatu. Ali Kadilak može da se posveti razvoju bolida za 2026. punih dve godine i to uz Ferarijevu pogonsku jedinicu. To im može biti ozbiljna prednost.”
Jednostavno novi bolid je ektremno brz i pouzdan do prve trke. Onda dolaze podesavanja do Spanije i nakon toga okretanje sjedecoj sezoni. Ovaj covek jednostavno nije za nesto vise od Saubera. Samo je vama F1 kompleksna i teska a poslednjih 20 godina svi vasi bolidi su bili u rangu Zastava 128. Nijedna nadogradnja vas nije gurala ka vrhu nego bas suprotno u svim ovim godinama. Nijedan sef ekipe nije se toliko ispromasivao kao ti. Matijaci je za ono kratko vreme odrzao tim na okupu i otisao. Sta ti cekas nikom nije jasno.
Dakle ovako, ne znam da li je izjava o Kadilaku smesna ili zalosna. Vodeci covek bilo koje kompanije mora da vodi racuna sta prica a ne da lupa kao da je na vasaru. Trn u oku je Meklaren koji je u svemu nadmasio Mercedes kao proizvodjaca motora,, ali ne uzima u obzir da prve tri godine Meklaren gotovo nije postojao na gridu… E sad ajde vec da pravimo odstupnicu ako nas ovi sa nasim motorom prebiju. Strasno. Pa isti taj tim je dobio specifikacije novog bolida kad i vi. Sta sad spremali ste ovu kanturinu za 2025 pa niste mogli da razmisljate o 2026, stvarno? Da li taj Kadilak ima specifikacije i dimenzije vaseg motora pre nego sto ste ga i napravili?
Po gomili izjava i po ponasanju definitivno tesko da ti je mesto tu gde jesi. I koliko vidim posto nekom iz Ferarija tako odgovara, izgleda da jos dugi niz godina titulu nece videti.