Najbrži cirkus dolazi u svoju drugu trku na stazi u Džedi.
Ovogodišnja VN Saudijske Arabije je treća trka po redu koja će se održati na uličnoj stazi u Džedi. Bolidi Formule 1 po prvi put su vozili na ovoj pisti u decembru 2021. gde je pobedu odneo Lewis Hamiltona dok bi samo par meseci kasnije, odnosno marta 2022. prvi kroz cilj prošao Max Verstappen. Inače, konfiguracija same staze je nešto sasvim suprotno u odnosu na ono što smo videli u Bahreinu, jer se ovde dostižu brzine u rangu sa onima u Monci kao i da je asfalt manje abrazivan. Do sada čak 18 vozača imalo je prilike da oseti čari ove staze, osim Loganta Sargenata koji se nije oprobao u Formuli 1 već je vozio u Formula 2 šampionatu, dok sa druge strane potpuni debitant je Nyck de Vries koji po prvi put dolazi na ovo mesto.
Kao i što je bio slučaj u Bahreinu sada i u Saudijskoj Arabiji vremenski uslovi biće dosta topli, pa nas tako u petak očekuju temperature od 25 do 28 stepeni.
U subotu biće takođe dosta sunca, ali i većih temperaura a skala će ići čak i do 30 podeoka.
Slični uslovi nas očekuju i na dan trke.
Staza u Džedi ima u svom sastavu čak 27 krivina a čak sedam od njih su tačke za kočenje a sve je to smešteno na 6175 metara. Zbog toga FIA je ovde postavila tri DRS zone a detekcija za prvu nalazi se tek na 17. krivini a njena aktivacija je predviđena posle 19. zavoja. Druga zona smeštena je posle 25 krivine a merenje za nju uzimaće se dve krivine ranije, dok je treća pozicionirana na starno-ciljnom pravcu, odnosno vozači će zadnje krilo moći da otvore 170 metara posle 27 krivine, dok je detekcija za nju malo izmenjena u odnosu na prošlu godinu zbog načina na koji su borbu vodili Charles Leclerc i Max Verstappena pa je ona postavljena na 200 metara pre zadnje krivine.
Kao što smo već napisali, ova staza nešto sasvim suprotno u odnosu na Bahrein. Abrazija asfalta je dosta mala pa to neće toliko uticati na potrošnju pneumatika, gume će pretrpeti srednji novo stresa kao i da neće biti opterećene prianjanjem. Takođe, ni kočenje neće biti prevelik problem za pneumatike a Pirelli se ovoga puta rešio da donese C2 gumu koja će poneti epitet tvrde, C3 postaće medijum a C4 nosi naziv meke komponente.
I ovoga puta imaćemo popodnevnu satnicu u Saudijskoj Arabiji. Tako, prvi trening počinje u petak od 14.30h a drugi od 18h. U subotu je identičan raspored, odnosno treći trening kreće takođe od 14.30h a kvalifikacije startuju od 18h. Trka je na programu u nedelju od 18h. Prenos je na Sport Klubu a više detalja o prenosu možete naći na njihovom sajtu.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.