Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Toplo vreme nas čeka u Bahreinu, 3 DRS zone, satnica i prenos

Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

Šampionat Formule 1 počinje ovog vikenda na stazi Sakir.

VN Bahreina je prva od 23. trke koliko se nalazi na ovogodišnjem kalendaru u najbržem cirkusu, a ujedno i 19. okršaj bolida Formule 1 na stazi Sakir. Inače, bolidi su po prvi put na pisti pored Maname došli još davne 2004. i od tada je ova zemlja uvek bla domaćin karavana osim 2011. godine. Najviše uspeha od vozača ovde ima Lewis Hamilton koji je zabeležio pet trijumfa, a što se tiče timova prvo mesto dele Ferrari i Mercedes sa po šest pobeda. Ipak, jedan od najupečatljivijih momenata ovde bila je fantastična vožnja Sergia Pereza iz 2020. godine, koji je tada posle okretanja na stazi i pada na poslednje mesto sa svojim Racing Pointom uspeo prvi da dođe do karirane zastave, ali se tada trka održavala na ovalnoj konfiguraciji od 3543 metara. Takođe, beležimo i trku iz 2010. koja se je održana na dužoj varijanti staze od 6299. metara.

U Bahreinu nas tradicionalno očekuju topli vremenski uslovi, čak i kada zađe sunce i popale se svetla sa reflektora. Jedan od mogućih problema koji su karakteristični za ovo područje jesu pesčane oluje, ali ovoga puta nemamo nikakvih naznaka da se oni mogu dogoditi.

Tako za petak i prve treninge maksimalna temperatura će ići do 25 stepeni, dok bi sa druge strane vetar mogao da bude jedan od glavnih izazova za vozače.

Slični, odnosno malo topliji vremenski uslovi očekuju se i u subotu.

Prema ovoj prognozi najtopliji i najvetrovitiji uslovi očekuju se na dan trke.

FIA je ovoga puta rešila da malo skrati svoje DRS zone, a njih će i ove godine biti tri. Tako se merenje za prvu nalazi na 50 metara ispred krivine broj jedan dok se zona aktivacije prositire 23 metara posle treće krivine. Merenje za drugu smešteno je 10 metara pre devete krivine, a aktivacija zadnjeg krila biće dozvoljena na 50 metara posle desetog zavoja. Što se tiče treće zone, detekcija za nju predviđena je na 110 metara pre 14 krivine i ona počinje na 250 metara posle 15 krivine, odnosno na većem delu stratno-ciljnog pravca.

foto: FIA.com

Pirelli je za ovu priliku Bahreinu rešio da malo promeša karte. Na prvi pogled opet je doneo C1, C2 i C3 komponentu guma, ali to ne zvuči isto kao i u 2022. Naime, italijanski proizvođač je malo promenio smeše, pa je prošlogodišnji C1 pneumatik za 2023. postao C0, a dodao novu, malo mekšu gumu sa boljim prianjanjem koja ovoga puta nosi naziv C1. Pneumatici će i ovog puta biti izloženi jakim silama kočenja, srednjim nivoima stesa i prijanjanja, dok će jedan od najvećih problema biti velika abrazija.

foto: twitter.com/pirellisport

Trka za VN Bahreina se u prvih deset godina održavala kao dnevna, ali se od 2014. po prvi put vozilo pod svetlim reflektora. Samim tim izmenu je doživela i satnica ali smo se svi već sada naviklo na nove termine. Prvi trening zakazan je za petak od 12.30h, dok je drugi po rasporedu od 16h. Subota započinje trećim treningom koji takođe kreće od 12.30h, a zeleno svetlo za prve ovogodišnje kvalifikacije na kraju pitlejna pale se u 16h. Trka za VN Bahreina startuje u nedelju od 16h po našem vremenu, a svi prenosi su na Sport Klubu.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

Leave a Reply