Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Sajnc pobedio na VN Meksika

Carlos Sainz, Ferrari, VN Meksika 2024. / foto: x.com/ScuderiaFerrari

Vozač Ferarija uspeo je da upiše svoj drugi trijumf u sezoni.

Vremenski uslovi pred početak ove trke bili su nešto hladniji u odnosu na juče. Temperatura staze iznosila je 33 a vazduha 19 stepeni. Karlos Sajnc imao je pol poziciju ispred Maksa Verstapena, Landa Norisa, Šarla Leklerka, Džordža Rasela, Luisa Hamiltona, Kevina Magnusena, Pjera Gaslija, Aleksandera Albona, Niko Huleknberga, Jukija Cunode, Liama Losona, Fernanda Alonsa, Lansa Strola, Valterija Botasa, Franka Kolapinta, Oskara Pjastrija, Sergia Pereza i Gvanju Žoa, dok je Esteban Okon zbog promene pogonske jedinice krenuo iz pitlejna.  Većina vozača odlučilo se da startuje sa medijum gumama a među njih su i prvih startnih 11 dok su Liam Loson, Valteri Botas, Franko Kolapinto, Sergio Perez, Gvanju Žo i Esteban Okon imali tvrdu komponentu.

Na startu Maks Verstapen i Karlos Sajnc vodili su veliku borbu do kraja prve krivine, ali je vozač Red Bula ovoga puta izašao kao pobednik jer je Španac prešao preko zelene površine ispred druge krivine. Treći je bio Lando Noris ispred Šarla Leklerka, Luisa Hamiltona, Džordža Rasela, Kevina Magnusena, Nika Huleknberga, Pjera Gaslija i Liama Losona. Baš u tim momentima, Juki Tsunoda je na prilazu za prvu krivinu imao konkatk sa Aleksanderom Albonom, nakon čega je Japanac bio odbačen u ogradu a Tajlađanin je morao da parkira bolid pored staze. Zbog toga sudije su izbacile sigurnosni automobil.

Zbog preranog starta sudije su kaznile Sergia Pereza sa dodavanjem pet sekundi na njegovo vreme. Redari su brzo ukolonili odustale bolide i popravili ogradu tako da je u 7. krugu trka nastavljena. Maks Verstapen uspeo je da komonto zadrži prvo mesto na restartu a već u završnici kruga uspeo je da zadrži Karlosa Sajnca van svog DRS dometa. To se promenilo u 9. krivini kada je Španac u Ferariju imao odličnu brzinu na pravcu i tako na drugoj krivini preuzeo prvo mesto. Sa druge strane u ovu borbu uključio se i Lando Noris koji je pokušavao da obiđe vozača Red Bula ali je otišao preširoko na prvoj krivini ali se na stazi vratio ispred Maksa Verstapena. Holanđanin je pokušao da povrati svoje mesto ali su obojica otišli preširoko na 6. krivibni zbog čega je na drugo mesto došao Šarl Leklerk.

Vozač Meklerana je imao stav da je bio ispred pilota Red Bula na kočenju za prvu krivinu ali to nije uspeo da odbrani na stazi. Tako je Karlos Sajnc napravio prednost od više od 1 sekunde u odnosu na timskog kolegu dok je Maks Verstapen kasnio oko 2.9 sekundi.

Za to vreme Oskar Pjastri je do 13. kruga došao do 15. mesta, dok je Sergio Perez bio na 11. poziciji. Zbog obilaženja koje je Maks Verstapen načinio nad Lando Norisem, kada je Holanđanin otišao van staze zajedno sa svojim protivnikom, sudije su rešile da vozača Red Bula kazne vremenskom kaznom od 10 sekundi. Duel na stazi imali su i dva Mercedesa, ali je Džordž Rasel bio uspešniji na kočenju za prvu krivinu i došao do 5. pozicije. Sa druge strane veliki jubilej od 400. trkačkog vikenda nije prošao najbolje za Fernanda Alonso jer je on odustao u 17. krugu. U borbu za 10. mesto upustili su se Liam Loson i Sergio Perez koji je uspeo da odbije napad Meksikanca.

U 20. krugu sudije su opet dale kaznu Maksu Verstapenu od 10 sekundi zbog prednosti koju je napravio van granica staze. Tako je aktuelni šampion pre prvog servisa imao akumulirane kazne od 20 sekundi. Sergio Perez je bio prvi koji je odradio servis i 21. krugu stavio medijum pneumatik. Bolje plasirani vozač Red Bula prijavio je da počinje da gubi performanse u gumama, što je iskoristio Lando Noris da se približi. Zbog toga u 27. krugu Maks Verstapen je otišao na servis pri kome je odradio kaznu od 20 sekundi, stavio tvrde pneumatike i na stazu se vratio tek na 15. mestu. Dva kruga kasnije Luis Hamilton ide do mehaničara i uzima tvrdu gumu a istu stvar učinio je i Pjer Gasli. U sledeć krugu Niko Hulkenberg ide po najtvrđu komponentu a baš tada i Lando Noris i Kevin Magnusen odlučili su se na isti potez. Šarl Leklerk je na svoju zamenu otišao u 32. krugu kao i Džordž Rasel i obojica su imali tvrdi pneumatik a krug kasnije vodeći Karlos Sajnc je odardio svoj servis i sa tvrdom komponentom se vratio na prvo mesto.

Tako je Španac u 33. krugu imao 8.9 sekundi prednosti nad timskim kolegom, dok je Lando Noris kasnio čak 13 sekundi. Već posle par krugova Karlos Sajnc prijavio je određene probleme zbog čega je razlika za Šarlom Leklerkom pala na 7.4 sekunde. Oskar Pjastri Liam Loson su u 40. krugu svratili do mehaničara, gde je vozač Meklarena uzeo tvrde a vozač VCARB-a medijum gume. Novi duel imali su Sergio Perez i već spomenuti Liam Loson koji je uspeo da obiđe vozača Red Bula i dođe do 16. mesta.

Gvanju Žo je tek u 45. krugu svoje tvrde pnmeumatike zamenio za mekim, dok je Oskar Pjastri počeo dobro da se probija kroz grid i već dospeo do 10. mesta. Sergio Perez je još jednom otišao na zamenu i uzeo još jedan set medijum pneumatika. U ovim trenucima Šarl Leklerk je smanjio razliku na 6.1 sekundi za Karlosom Sajncom, jer se Španac mučio sa svojim tempom u bolidu. Franko Kolapinto je u 48. krugu skinuo svoje tvrde i uzeo medijum pneumatike, istu svar uradio je i Esteban Okon, dok je vodeći trojac došao do grupe zaostalih vozača. Valteri Botas je bio poslednji koji je svratio na servis, pa je tak u 51. krugu promenio tvrde za medijum a tada u borbu su se upustio Mercedesov dvojac.

Posle borbe sa Nikom Huleknebrgom, Oskar Pjastri preuzeo je osmo mesto, dok je Lando Noris smanjio zaostatak za Šarlom Leklerkom na 1.3s u periodu kada su obilazili ostale vozače. U međuvremenu je Luis Hamilton pokušavao da obiđe Džordža Rasela, ali se mlađi Britanac dobro branio. Na 10 krugva do kraja Lando Noris upeo je da uđe u DRS zonu Šarla Leklerka, koji je pogrešio na izlazsku na startno-ciljni pravac, malo otišao preko staze i umalo izbegao udes ali je morao da prepusti drugu poziciju svom konkurentu. Karlos Sajnc je u ovim trenucima ima 7.8 sekundi prednosti nad Lando Norisem, dok vozači Merecdesa i dalje nisu prestajali sa međusobnom borbom. Sedmostruki šampion je u 66. krugu na kočenju za prvu krivinu uspeo da obiđe svog timskog kolegu i stigne do 4. pozicije.

Liam Loson je zbog konatkta sa Frankom Kolapintom imao oštećeno prednje krilo i morao je da ode na zamenu. Na dva kruga do kraja Šarl Leklerk je otišao na servis kako bi uzeo meke gume u nameri da postavi najbrži krug a istu stvar rešio je da učini Red Bul sa Sergiom Perezom. Tako je Karlos Sajnc pobedio na VN Meksika a drugi je bio Lando Norisa sa 4.7 sekundi zaostatka. Treću poziciju zeuzeo je Šarl Leklerk sa dodatnim bodom za najbrži krug, četvrti je bio Luis Hamilton ispred Džordža Rasela a šesto mesto uzeo je Maks Verstapen. Kevin Magnusen bio je sedmi, Oskar Pjastri osmi, Niko Hulkenberg deveti a Pjer Gasli deseti.

Rezultati trke za VN Meksika:

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.

4 Comments

  • Izvini decko, ja sam komentarisao voznju vozaca sumnjivih kvaliteta i veoma loseg karaktera, a ne vidim da sam tebe licno na bilo koji nacin vredjao.
    Posto si ocigledno u skladu sa savremenim trendovima verovatno pod uticajem supstanci sumnjivog kvaliteta, ocigledno pomislio da si Verstapen, dacu ti jedan dobronameran savet- ne koristi to djubre a narocito pre nego sto sednes za volan jer za razliku od svog idola neces dobiti 20 sekundi kazne, nego 2x1m na groblju ili jos gore 20god robije kad ubijes nekoga. Nasao si kime ces da se ponosis i budes mu drveni advokat.

  • U pravu si za suženje svesti, primetio si, ali to je slučaj upravo s tobom….. Pređi na karling, previše te uzbuđuje F1…

    • Izvini decko, ja sam komentarisao voznju vozaca sumnjivih kvaliteta i veoma loseg karaktera, a ne vidim da sam tebe licno na bilo koji nacin vredjao.
      Posto si ocigledno u skladu sa savremenim trendovima verovatno pod uticajem supstanci sumnjivog kvaliteta, ocigledno pomislio da si Verstapen, dacu ti jedan dobronameran savet- ne koristi to djubre a narocito pre nego sto sednes za volan jer za razliku od svog idola neces dobiti 20 sekundi kazne, nego 2x1m na groblju ili jos gore 20god robije kad ubijes nekoga. Nasao si kime ces da se ponosis i budes mu drveni advokat.

  • Bravo za trku, koju bi realno dobio Noris da nije bio prinudjen da se voza iza Mutavog, jer nema tu straha, nego je Lando realan, Muta bi sigurno probao da ga udari jer decko ima stanje suzene svesti.
    I sad se postavlja vise pitanja. Zasto je sad odjednom kaznjen sa po 10 sekundi imesto 5 (mada realno za sve incidente koje je napravio trebao je da ostane bez licence), Zasto nije kaznjen za prethodnu trku, na zalbu Meklatena, Zasto pravila nisu promenjena pre par godina jer isto je radio i protiv Hamiltona a i protiv svakog ko ga je eventualno pritiskao u godinama posle.

Leave a Reply