Sainz je briljantnom vožnjom pobedio u Australiji ispred Leclerca i Norrisa. Verstappen odustao već u trećem krugu.
U prvih deset su svi odabrali da startuju na srednje tvrdim gumama osim Alonsa koji je bio na tvrdim. Odmah iza njega je Hamilton odabrao meke, a na srednje tvrdim nisu bili još samo Hulkenberg, Ricciardo i Zhou.
Na startu nije bilo većih uzbuđenja. Verstappen je zadržao prednost ispred Sainza, Norrisa, Leclerca i Piastrija, dok je iza njih Russell uspeo da prođe ispred Pereza na šesto mesto.
Hamilton je u prvom krugu
Već u drugom krugu, Sainz koristi novo pravilo i koristi DRS već u drugom krugu i prolazi Verstappena za prvo mesto.
Svetski šampion je u tom trenucima nekoliko puta preko radija poručio ekipi sa mu je bolid potpuno nestabilan na zadnjem kraju, a onda drama!
Verstappenu se zapalila zadnja desna kočnica, zbog čega je morao u boks i to je bilo prvo odustajanje Holanđanina sa trke posle više od godinu dana.
Sainz je nastavio da vodi na čelu sa dve sekunde prednosti ispred Norrisa iza koga su veoma blizu bili Leclerc i Piastrija.
Hamilton je već osmom krugu otišao u boks da zameni svoje meke gume što ga bacilo na 14. mesto iza Gaslyja.
Interesantno je da je već u sledećem i Russell otišao u boks, a onda su isti potez krug kasnije napravili i Leclerc i Piastri, a Ferrarijev vozač je zadržao poziciju po izlasku iz pit-lejna.
Ono što je bilo interesantno u narednim krugovima da je Perez imao jako loš tempo na čistoj stazi ispred sebe i ne samo da je bio sporiji od Sainza i Norrisa, nego je i gubio vreme u odnosu na Alonsa iza sebe.
Sainz je na čelu trke vozio neverovatno i podigao je svoju prednost ispred Norrisa na čak u sekundi pre neg0 što je Britanac u 15. krugu zamenio gume.
Tada je u boksu bio i Perez, koji je pao na 10. mesto ispred Hamiltona, dok se Norris zbog kasnije promene guma našao iza Leclerca i Piastrija po povratku na stazu.
Sainz je gume promenio u 17. krugu je u istim trenucima gume promenio Sainz i vratio se ispred timskog kolege i odmah iza Alonsa koji je poveo trku. U tim trenucima smo zbog Hamiltona imali virtualno vozila bezbednosti, što je bilo kao poručeno za Alonsa koji se po povratku na šta u našao na petom mestu ispred Russella.
Trka je odmah potom nastavljena, a razlika između dva Ferrarija je bila nešto preko sekunde, dok je Piastri bio još dve iza Leclerca.
Perez je konačno pronašao neki svom Red Bullu i počeo da pritiska Russella u 20. krugu. U 22. je uspeo da obiđe Mercedes u DRS zoni na zadnjem pravcu i da se u poteru za Alonsom.
Na čelu su razlike bile stabilne i čini se da su vozači u tim trenucima više pazili na gume, mada je Sainz na čelu nekoliko puta vozio najbrže krugove i počeo da se odvaja od Leclerca.
U 27. krugu je Perez sustigao Alonsa i prošao na peto mesto, a onda je ispred sebe imao 12 sekundi do Norrisa, koji je u tim trenucima sustigao Piastrija.
U 29. krugu je McLaren tražio od svojih vozača da zamene pozicije, pa je tako Norris prešao na treće mesto, oko 3 sekunde iza Leclerca koji se kao u kvalifikacijama žalio na balans.
Iza njih je Perez neočekivano ponovo počeo da gubi tempo, verovatno zbog veće degradacije guma, pa je Alonso uspeo da uhvati priključak i uhvati DRS iza Meksikanca.
Leclerc se u 34. krugu požalio na prednju levu gumu i Ferrari nije želeo ništa da rizikuje pa su ga odmah pozvali u boks.
Ključno za njega, po povratku na stazu je uspeo da se vrati tik ispred Pereza i Alonsa i nađe se u čistom vazduhu na četvrtom mestu.
Perez je potom u 36. krugu zamenio svoje gume i vratio se na deveto mesto, malo iza Tsunode.
Norris je u tim trenucima davao sve od sebe na čelu i čak je smanjivao Sainzovu prednost koja je iznosila oko 10 sekundi.
Piastri je u 39. krugu napravio malu grešku u pretposlednjoj krivini kada je otišao preširoko preko trave, pa je u narednom krugu i on otišao na zamenu guma.
Njegov pit stop nije bio preterano brz pa se vratio iza Alonsa, a u 40. krugu je u boks otišao i Norris i vratio se oko 3.5 sekundi iza Leclerca.
Sainz je svoje gume zamenio u 41. krugu i vratio se na čelo, 6 sekundi ispred Leclerca.
Za to vreme je Piastri krajem krug obišao Alonsa u krivini 12, a Španac je odmah nakon toga otišao u boks posle kog se napao iza Pereza.
Za to vreme se iza vodila sjajna borba za poslednje bodove. Tsunoda je bio deveti, oko 1.7s ispred Hulkenberga, dok je Magnussen nakon sjajne borbe sa Albonom došao do 11. mesta, oko 3 sekunde iza timskog kolege.
Russell je u 46. krugu bio poslednji koji je menjao gume u prvih 10 i našao se oko 3 sekunde iza Alonsa na 11 krugova pre kraja.
Russell je na oko 5 krugova pre kraja ušao u DRS i počeo da pritiska Alonsa, dok je Norris na trećem mestu davao sve od sebe da na svežijim gumama pokuša da pritisne Leclerca.
Međutim, trka nije završena normalno pošto zmo u poslednjem krugu videli ogroman incident Russella koji se zakucao u zid na istom mestu gde imao on na prvom treningu. To je neutralisalo svu borbu do kraja, pa su svi pod žutom zastavom završili trku.
Sainz je tako doneo Ferrariju veliku pobedu u Melburnu, a Leclerc je uspeo da je učini dvostrukom drugim mestom uz najbrži krug trke.
Norris i Piastri su doneli velike bodove McLarenu trećim i četvrtim mestom, dok je Alonso na kraju zadržao peto mesto, a malo je falilo da Russell pokupi i njega u svom incidentu.
Perez je bio šesti u jednom preostalom Red Bullu na stazi ispred Strolla, Tsunode, Hulkenberga i Magnussena koji su pokupili poslednje bodove.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.