Vozač Mercedesa je svojom odlukom sredinom trke jedini ostao na strategiji sa jednim pit-stopom iako to niko nije savetovao.
Vremenske prilike su prema najavama bile potpuno drugačije na današnjoj trci. Timove je dočekalo prelepo vreme i znatno veće temperature nego juče.
Činjenica da je veliki broj timova juče koristio samo intermedijum gume je značila da su svi na trku preneli brdo novih setova za suvo. Na početku trke se većina odlučila za srednje-tvrde gume, dok je u prvih deset jedini na tvrdim bio Sainz.
Leclerc je odlično startovao i poveo trku dok je Perez iza morao da se brani od Hamiiltonovog naleta zbog čega nije mogao kao prošle godine da napadne vodeću poziciju.
Norris se još jednom nje snašao u prvoj krivini, izgubio je pozicije od. Russella i Sainza, dok se Verstappen probio na devetu poziciju.
Holanđanin je tokom prvog kruga nastavio da nadoknađuje pozicije, a do početka drugog se već našao odmah iza Norrisa.
Hamilton je u trećem krug iskoristio DRS na Kemel pravcu i poveo trku ispred Leclerca koji je mogao samo da ga isprati.
Par krugova kasnije je Perez ispao iz DRS-a iza Leclerca, što je Piastriju otvorilo priliku da ga napadne, dok su iza njih svi takođe imali pomoć otvorenog zadnjeg krila pa je tu bila egal situacija.
Vozači van prvih deset su počeli da idu na promene guma oko osmog kruga, što je polako otvarao prostor i vodećima da naprave neki porez, a prvi su ga povukli i Russell i Verstappen.
Oni su u 11. krugu prešli na tvrde gume i vratili su se iza Tsunode koji je bio 12.
Zatim su krug kasnije gume menjali Hamilton, Perez i Piastri, a Australijanac je morao da se po povratku na stazu bori protiv Russella koji ga je preskočio, ali je McLarenov vozač ključno uspeo da vrati poziciju ispred Britanca.
Međutim, ova grupa je onda upala u gužvu iza Strolla koji nije bio u boksu i to je omogućilo Leclerca da ode na promenu guma i vrati se bezbedno ispred svih njih.
Trku je u tom trenutku poveo Sainz koji je startovao na tvrdim gumama, dok je Norris gubio tempo na drugoj poziciji i imao je 2.7 sekunde zaostatka.
Norris je nastavio da gubi vreme i u narednim krugovima i konačno je u 16. morao u boks, a po povratku na stazu se našao na osmom mestu, 6 sekundi iza Verstappena.
Sainz je i pored jedne greške bez problema vodio trku i gubio relativno malu količinu vremena u odnosu na Hamiltona i pored toga što je krug u Spa veoma dug. On je bio poslednji koji je menjao gume u 21. krugu i logično se vratio iza glavne grupe a osmo mesto, oko 5 sekundi iza Norrisa.
Samo dva kruga kasnije je u boks otišao Perez, koji je izgubio poziciju od Russella, dok se Verstappenu, koji je bio zaglavljen iza njih dvojice približio Norris.
Na čelu se Hamilton vratio na vodeću poziciju, 2 sekunde ispred Leclerca, dok Piastri iza nije uspevao da ih sustigne i on je zaostajao oko 2.5 sekunde iza Ferarijevog vozača.
Leclerc je bio prvi koji je otišao na drugu promenu guma i nastavio je na tvrdim gumama vratio se načisto stazu između Sainza i Pereza, ali mehaničari nisu bili preterano brzi, pa je pit-stop bio malo sporiji.
Hamilton je odgovorio odmah u sledećem krugu i očekivano se vratio ispred Leclerca Sa tačno onolikom prednošću koliku je imao na kraju drugog stinta.
Zatim su Verstappen i Sainz otišli u boks u 29. krugu, dok je
Piastri je na čelu u tim trenucima pojačao tempo, dok je Norris u 30. krugu menjao svoje gume i vratio se 2 sekunde iza Pereza i Verstappena, koji su nešto kasnije tokom kruga logično zamenili pozicije na stazi.
Piastri je otišao u boks u 31. krugu, ali je napravio grešku na kočenju zbog čega su mehaničari morali da se malo pomere i tu je izgubio ključno vreme pa se vratio 3.5s iza Leclerca.
U tim trenucima je Russell poveo trku, oko 7 sekundi ispred Hamiltona, a ranije je poručio ekipi da razmišljaju o strategiji sa jednim pit-stopom.
Norris je u međuvremenu obišao Pereza, a onda se ponovo našao u DRS-u iza Verstappena i ekipa mu je poručila da može da forsira i da su gume veoma izdržljive.
Piastri je desetak krugova pre kraja počeo da napada Leclerca i u 36. Je uspeo da ga prođe za treće mesto, dok je Hamilton polako sustigao Russella za prvu poziciju.
U 39. krugu smo iza videli obilaženje za sedmo mesto kada je Sainz prošao Pereza, dok se desetak sekundi ispred Verstappen približio na sekundu Leclerca, dok mu je Norris bio u repu.
Za to vreme, napred su Russell i Hamilton vodili duel za pobedu, a Piastri je to koristio da se potpuno približi u samom finišu.
Russell je međutim imao fantastične izlaze i prve krivine i to mu je davalo ključnu prednost na Kemel pravcu zbog čega Hamilton nikako nije mogao da prođe.
Hamilton je davao sve od sebe u poslednjem krugu, ali prosto nije bilo dovoljno i tako je došao do svoje treće pobede u karijeri. Hamilton je Mercedesu doneo dvostruku pobedu a na kraju je zaostao svega pola sekunde.
Piastri je kompletirao podijum nakon još jedne znatno upečatljivije vožnje od Norrisa, koji i pored prednosti sa gumama na kraju ostao tek šesti iza Leclerca i Verstappena.
Sainz je bio sedmi za Ferrari, a Perez u možda svojoj poslednjoj trci za Red Bull je završio na osmom mestu. Poslednje bodove su pokupili Alonso i Ocon koji su predvodili grupu koja kao da je vozila drugu klasu formula.
Sada sledi tradicionalna letna pauza u Formuli 1, a naredna trke će se voziti u Holandiji od 23 do 25 avgusta.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.
Raselu se pobeda klima, bolid mu 1,5kg manje ima….