Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Red Bull izlečio rane iz Bahreina iz 2022; Sjajni Alonso na podijumu

Max Verstappen

Red Bull je potvrdio dominaciju na trci, a odustajanje Charlesa Leclerca je omogućilo Alonsu da zabeleži prvi podijum za Aston Martin.

Svi vozači su očekivano trku započeli na mekim gumama, a Perez je očajno krenuo, izgubio poziciju od Leclerca, a onda jedva odbranio treće mesto od Sainza.

Verstappen je bez većih problema poveo, a užasan start je imao Alonso kog su preskočila oba Mercedesa, nakon ozbiljnog kontakta sa timskim kolegom Strollom u krivini 4. Izuzetan start je imao i Bottas koji je skočio čak do osmog mesta, dok je Hulkenberg u svom povratku sa desetog pao tek na 14. mesto.

Verstappen je u početnim krugovima pravio ozbiljnu prednost, dok su Razmaci između Leclerca, Pereza i Sainza bili po sekundu.

Leclerc je u 5. krugu napravio jednu grešku u krivini 1 kada je blokirao prednji desni točak i od tok trenutka je Perez mogao da vrši pritisak zahvaljujući DRS zonama.

Sainz je polako gubio priključak za vodećom trojicom, dok je Russell pritiskao Hamiltona za peto mesto.

Alonso i Stroll su se držali na distanci iza Mercedesa i nisu delovali agresivno, a ni Bottas i Ocon iza nisu bili predaleko od ove grupe.

Leclerc se do desetog kruga oslobodio Pereza, a probleme su imali Sainz i Hamilton kojima meke gume nikako nisu odgovarale.

Aj period je Alonso iskoristio da počne da vrši pritisak, a činilo se i da su Russellove gume potpuno propale pošto nije imao nikakvu brzinu u krivinama.

Hamilton je bio prvi od vodećih koji je promenio gume u 1 krugu i očekivano je prešao na tvrde gume, dok je Alonso konačno obišao Russella za ono što je u tom trenutku bilo peto mesto.

U 14. krugu su gume promenila i oba Ferrarija, dok je Russell imao veoma spor pit-stop iza njih zbog kog je upao u gužvu na stazi.

Verstappen i Alonso su gume menjali u 15. krugu, s tim što je Holanđanin ostao na mekim, pa je Perez poveo trku ispred Strolla. Alonso se na stazu vratio tik ispred Russella i to je samo potvrdilo da je spor pit-stop Mercedesa onemogućio njihovom vozaču da povrati poziciju od Španca u Aston Martinu.

Međutim, najveći dobitnik u prvoj rundi pit-stopova je bio Bottas koji je među prvima menjao gume i to mu je omogućilo da se probije čak na šesto mesto i uglavi se između Hamiltona i Alonsa.

Perez je bio poslednji od vodećih u boksu u 18. krugu, i kao Verstappen je ostao na mekim gumama. Malo iza njega su Alonso i Russell obišli Bottasa i vratili se na svoje standardne pozicije.

Timovi koji su imali najveće probleme u prvoj trećini trke su svakako bili Haas i McLaren.

Trkački tempo Haasa očekivano nije bio ni blizu dobar kao kvalifikacioni, dok je kod McLarena prvo Piastri odustao zbog problema sa elektronikom, dok se sa problemima suočio i Norris pa je nakon veoma dugog pit-stopa pao na začelje.

Perez je sredinom trke počeo da vrti najbrže krugove i polako smanjuje Leclercovu prednost.

U 25. krugu je Meksikanac dobio i pomoć DRS-a i na dva stepenika mekšim gumama je lako pratio Leclerca kroz krivine. On je u 26. krugu iskoristio svoju prednost, lako obišao Monačanina za drugo mesto i doveo Red Bull u poziciju koju su imali na startu trke.

Problemi za McLaren su se nastavili u 29. krugu kada je morao na vanredni pit-stop prilikom kog je tim čak dopunjavao njegov hidraulični sistem. Ništa bolju trku nije imao i Ocon, koji je od početka trke pokupio čak tri kazne: za nepravilno zauzimanje startne pozicije, za nepravilno odrađivanje prve kazne i za prevezu vožnju kroz pit-lejn prilikom odrađivanja druge kazne.

Hamilton i Stroll su u 31. Krugu bili prvi vozači koji su drugi put menjali gume i to je oslobodilo Alonsa.

Sainz je morao da odgovori u narednom krugu, a odmah za njim je gume menjao i Russell. Stroll je vozio sjajan izlazni krug, pa se po povratku Russella na stazu našao tik iza Mercedesa. On je odmah iskoristio zagrejane gume i DRS zonu na prelasku krivini 4, napravio manevar i prišao na sedmo mesto.

Leclerc je svoje gume drugi put promenio u 34. krugu i vratio se osam sekundi iza Alonsa.

Potom su Perez i Alonso menjali gume u narednom krugu, a Španac se ponovo vratio iza Hamiltona, sa istim zaostatkom koji je imao i ranije.

Verstappen je na drugom stajanju bio 20 krugova pre kraja trke i bez problema je zadržao ubedljivu vodeću poziciju po povratku na stazu.

Alonso je bio izuzetno agresivan protiv Hamiltona u tim trenucima. Delovalo je da je u 38. krugu uspeo da učini dovoljno na prolasku krivini 4, ali je Hamilton nekako uspeo da se vrati i odbrani mesto.

Na kraju je viđen fantastičan manevar u narednom krugu kada je Alonso pritisnuo u sporoj krivini 8, a onda otvorio sebi prostori i izve sjajan manevar sa unutrašnje strane u krivini 10.

Ono što je bilo očigledno je da su se Ferrariji mučili na novom setu tvrdih guma i Alonsu se otvorila prilika da svakako napadne Sainza, a uz veće probleme za tim iz Maranela, možda i Leclerca.

Međutim, samo krug kasnije problemi za Leclerca. Tim je pre trke menjao bateriju i centralnu elektronsku jedinicu, a Monačanin je u trenutku samo izgubio svu snagu i parkirao pored staze.

U tom trenutku je na snazi bilo virtualno vozilo bezbednosti.

To je otvorilo priliku Alonsu, pa i Hamiltonu da se bore za podijum protiv Sainza koji tokom ni jednog trenutka ovog vikenda nije delovao potpuno zadovoljno u bolidu.

Španac je pored toga morao i da pazi na svoje gume i to je prosto bilo kao poručeno za Alonsa, koji je leteo posebno u drugom sektoru. U 45. krugu je viđen manevar u krivini 4, bilo je čak i kontakta i tu se Sainz nekako odbranio. Međutim, na zadnjem pravcu u DRS zoni nije bilo spasa, Alonso se našao u poziciji za podijum.

Taj duel je malo pregrejao gume na Ferrariju što je omogućilo i Hamiltonu da pritisne Sainza. Ipak, Španac je nekako uspeo da se odbrani, a onda i stabilizuje svoje gume i pobegne iz Hamiltonovog DRS-a.

Do kraja trke nije bilo većih uzbuđenja. Verstappen je vozio usamljenu trku na čelu i lako došao do prve pobede u sezoni. Perez je upotpunio slavlje Red Bulla drugim mestom, dok je Alonso došao do zasluženog i po mnogima očekivanog podijuma.

Sainz je na kraju izvukao četvrto mesto za Ferrari ispred Hamiltona. Stroll je i pored povrede i prvog ”plesa” sa novim bolidom uspeo da dođe do šeste pozicije, Russell je bio sedmi ispred sjajnog Bottasa, dok su poslednje bodove pokupili Gasly, koji je vozio najbrži krug trke i Albon u Williamsu koji se očigledno oporavlja.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

2 Comments

  • Најновије саопштење из Ферарија после трке у Бахреину :” С великим поносом саопштавамо да смо пропетог коњића заменили магарцем. Ова промена ће нам у будућности много значити. Драго нам је што ће пропети коњић бити замењен магарцем, у духу доброг тркања. Скудериа Ферари”.

  • Какво уживање. Red Bull потврдио одличну форму са тестирања. 25 – 26 секунди испред осталих? Шта рећи? Ferrari такође потврдио нама свима већ одавно познату ствар, да Жабари не умеју да направе ауто и тако ће то бити увек. Aston Martin 2 секунде бржи болид од прошлогодишњег, тај Mercedes мотор у њиховом болиду врти баш како треба. Алонсо, како шибну оне аматере, милина за гледати. Mercedes и њихов “концепт” свима јасан, изгледа да само њима није.

Leave a Reply