Trke i testiranja

Rasel počistio konkurenciju u kvalifikacijama

George RussellGeorge Russell, Mercedes, VN Singapura 2025. / foto: x.com/MercedesAMGF1

Britanac je bio najbrži u oba pokušaja u Q3 na kvalifikacijama u Singapuru.

Kao što je to i slučaj, noć je uveliko pala, reflektori su odavno bili upaljeni pred početak kvalifikacija, pa su tako i vremenski uslovi bili blaži. Temperatura vazduha iznosila je 30 a staze 36 stepeni.

Još pre otvaranje pit-lejna vozači su napustili svoje garaže a svi vozači bili su na novim mekim gumama. Nakon prvih krugova najbolje vreme imao je Maks Verštapen od 1m30.317s i tako se za nešto više od dve desetinke našao ispred Džordža Rasela, dok je Oskar Pjastri morao da odustane od svog pokušaja zbog izbečene lokalne žute zastave. Na 6 minuta do kraja Isak hađar našao se na samom vrhu – 1m30.214s,  dok su se u opasnoj zoni u tom trenutku nalazili Esteban Okon, Pjer Gasli, Liam Loson, Juki Cunoda i Andrea Kimi Antoneli koji ni do tada nije imao upisan mereni krug. Lando Noris je koji momenat kasnije došao do prvog mesta sa vremenom od 1m29.932s.

U samom finišu Q1 Pjer Gasli morao je da parkira bolid u zaustavnoj zoni, zbog čega su izbačene lokalne žuta zastave, a na kraju ovog dela Luisa Hamilton imao najbolje vreme 1m29.765s i tako se našao ispred Džordža Rasela (+0.163s) i Landa Norisa (0.167s), dok u nastavak kvalifikacija nisu se plasirali Gabrijele Bortoleto, Lens Strol, Franko Kolapinto, Esteban Okon i već pomenuti Pjer Gasli.

Start drugog dela treninga bilo je na kratko odložen, a vozači su po povratku na stazu takođe koristili meku smešu i to uglavnom novi set ove komponente, osim dvojca Mercedesa i Liama Losona koji su montirali već korišćene pneumatike. Posle prvih krugova, Maks Veštapen zauzeo je prvu poziciju ispred Oskara Pjastrija (+0.076s) i Luisa Hamiltona (+0.189s), dok su se u opasnoj zoni našli Liam Loson, Juki Cunoda, Šarl Lekler, Aleksandar Albon i Andre Kimi Antoneli kome je obrisano mereno vreme. U završnim pokušajima u drugom delu svi vozači imali su novi set mekih guma, što je omogućilo Džordžu Raselu da dođe do samog vrha – 1m29.562s, gde se našao ispred Maksa Verštapena (+0.010s) koji nije izlazio na stazu u samoj završnici i Andree Kimija Antonelija (+0.087s) a prolaz u završni segment ovoga puta nisu obezbedili Niko Hulkenberg, Aleksandar Albon, Karlos Sajnc, Liam Loson i Juki Cunoda.

Šarl Lekler, Fernando Alonso i Oliver Berman odlučili su se na treći deo krenu sa korišćenim setom mekih pneumatika, dok su svi ostali imali nove komponente. Džordž Rasel je nakon prvih krugova imao najbolji učinak od 1m29.165s a iza njega nalazili su se Maks Verštapen, Oskar Pjastri, Andrea Kimi Antoneli, Lando Noris, Luis Hamilton, Šarl Lekler, Isak Hađar, Oliver Berman i Fernando Alonso.

Finalni okršaj nije doneo mnogo promena. Rasel je uspeo da popravi svoje vreme na 1m29.158s, dok je Verštapen morao da odustane od poslednjeg kruga i ostao je drugi. Pjastri je bio treći u Meklarenu sa većim zaostatkom ispred Antonelija i timskog kolege Norisa. Hamilton i Lekler su završili na šestom i sedmo mestu za Ferrari, dok su prvih deset zaokružili Hađar, Berman i Alonso.

Zapratite nas

3 Comments

  • Veliko postovanje za Dzordza vozio fenomenalno mada na start trke ludi Max ce sve uradit samo da bi bio prvi

  • Bravo!
    Teletabisi pucaju opasno pod pritiskom. Nije to materijal za šampiona. Možda ukradu jednu titulu i toliko, pašće u zaborav…

Ostavite komentar