Karavan Formule 1 sada se seli u Melburn.
Ovo će biti 37. VN Australije koja se od 1985. do 2019. redovno održavala u Australiji osim 2020. i 2021. kada su trke otkazane zbog pandemije korona virusa. Od 1985. do 1995. domaćin karavanu bila je ulična staza u Adelajdu posle čega je ovaj događaj preseljen u Melburn. Michael Schumacher je najuspešniji vozač sa 4 pobeda na ovoj stazi dok Sebastian Vettel ima jednu manje, dok su čak četiri aktivna vozača ovde pobeđivali a to su Fernando Alonso (2006.), Lewis Hamilton (2008. i 2015.), Valtteri Bottas (2019.) i Charles Leclerc (2022.). Sa druge Strane McLaren je najbolji tim sa 11 trijumfa dok Ferrari ima samo jedan manje.
Oscar Piastri imaće priliku da debituje pred svojom domaćom publikom a pored njega po prvi put Albert Park osetiće i Logan Sargeant i Nyck de Vries. Ovoga puta imamo i jednog slavljenika a to je tim Red Bulla koji će na VN Australije prolslaviti svoju 350 trku u Formuli 1.
Za razliku od prve dve trke koje su bile održane u zamljama Presijskog zaliva, gde je uglavnom bilo toplo vreme, sada je karavan preselio u Australiju a tamo sve očekuju promenljivi vremenski uslovi.
Tako se za petak prognozira oblačno vreme sa mogućim padavinama.
Promanljivo, ali malo stabilnije očekuje nas i na kvalifikacionom danu.
Sasvim druga priča biće u nedelju kada se očekuje pretežno sunčan dan.
Staza Albert Park je još prošle godine pretrpela neke izmene, naročito kod sedme krivine na kojoj je uklonjena šikana. Sada, ova pista u svojoj konfiguraciji ima 14 a FIA je rešila da ovog puta postavi čak 4 DRS zone. Detekcija za prvu nalazi se 40 metara posle šeste krivine a njena aktivacija vršiće se 130 metara posle redarskog mesta broj 11. Ista detekcija važiće i za drugu zonu koja se nalazi 100 metara posle desete krivine. Detekcija broj dva smeštena je na 60 metara pre 13. krivine i ona će važiti za treću zona koja se nalazi na startnom ciljnom-pravcu (30 metara posle 14. krivine) i za četvrtu (vozači će zadnje krilo moći da otvore 30 metara posle druge krivine).
Pirelli je za Albert Park spremio isti odabir guma kao što je to bio slučaj u Džedi. Tako će i ovoga puta C2 guma biti tvrda, C3 medijum a C4 ima oznaku za meki pneumatik. To znači da ovi pneumatici neće trpeti preveliko opterećenje jer su parametri za prianjanje na srednjem nivoua isto važi i za strest koji će ove komponente proživljavati na stazi dok ovde nemamo nekih jakih kočenja što bi moglo da utiče na performanse guma.
Što se tiče našeg područja ovoga puta moraćemo malo jače da navijemo alarme, jer se sva akcija dešava uglavnom noću ili rano ujutro. Tako je po našem vremenu prvi trening počinje u petak rano ujutro od 03.30h a drugi od 07.00h. Ista satnica je predviđena za subotu, odnosno treći trening kreće isto od 03.30h a kvalifikacije su na programu od 07.00h. Trka je na programu u nedelju od 07.00h. Svi prenosi su na Sport Klubu.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.