Nakon održanih 14 od ukupno 24 trkačka vikenda u ovoj godini, više od pola sezone je sada iza nas i vreme je da napravimo svojevrsni rezime. Za sada imamo sedmoricu različitih pobednika, a redakcija sajta Pole-position.rs ocenila je od 5 do 10 nastupe vozača u dosadašnjem delu šampionata.
Maks Ferštapen – 9
Početak sezone je svima nama željnima zabave doneo déjà vu i za trenutak nas preplašio. Maks je u prvih deset trka zabeležio sedam pobeda i sve je već bilo predodređeno za novu dominantu sezonu Red Bula u kojoj će tek po neko uspevati da zabeleži pobedu pored njega. Ipak Holanđanin je već četiri trkačka vikenda bez pobede (na šta nas baš i nije navikao). Maks je napravio značajnu zalihu u odnosu na prvog pratioca Landa Norisa i za sada deluje da je učinio sasvim dovoljno da bi sebi obezbedio četvrtu uzastopnu titulu. Ferštapen se suočava sa najozbiljnijim problemima još od 2021. a ni rivali (čitaj vozači Meklarena i Mercedesa) mu ne čine život lakšim. Pitanje je da li će ekipa odgovoriti boljim rešenjima i omogućiti trostrukom šampionu nove pobede. Ono što znamo je da Maks uvek ima maksimalan pristup i da će svakako kada god dobije priliku ili je sam stvori, to pretvoriti u pobede.
Lando Noris – 8
Meklaren je radio, radio i radio i konačno je nagrađen. Ili nije? Zavisi kako se gleda. Utisak je da Lando ipak nije profitirao od sjajnog bolida onoliko koliko je i mogao. Pobeda u Majamiju , tesan ( i prenapumpani) duel sa Maksom u Austriji, propuštanje timskog kolege u Mađarskoj najzanimljviji su trenuci u kojima je Britanac bio akter. Utisak je da je moglo da ih bude mnogo više. Ipak Lando je sada u samom vrhu i to sigurno jeste korak u napred. Borba za titulu šampiona ipak ne deluje realno, pogotovo ne uzevši u obzir logiku ekipe (Hungaroring), ali ne treba potpuno eliminisati mogućnost nekakvog čuda ili neverovatnog raspleta u narednih 10 trka.
Šarl Lekler – 7
Od ambicioznog početka, preko letargije do novog čekanja. Tako se u malome može opisati sezona Ferarija za sad, pa u sličnom tonu moramo govoriti i o sezoni vozača iz Monaka. Domaća staza jedina je svetla tačka u još jednoj, za sada deluje, sezoni za zaborav za Leklera. Tu i tamo je Šarl pokazivao obrise onog brzog vozača kakav je nekad bio, ali konkurencija je nemilosrdna i sada se spisak potencijalnih rivala u budućnosti sa Maksa i Luisa znatno proširio.
Oskar Pijastri – 9
Samo je jedan odgovor na pitanje ko je trenutno najsrećniji vozač u Formuli 1. Australijanac je postao prvi vozač rođen u ovom veku koji je pobedio na jednoj trci u Formuli 1 i defintivno privlači najveće simpatije svih gledalaca kao jedno od novijih lica najbržeg karavana na svetu. Pored toga imaće priliku da se već u svojoj drugoj sezoni bori za konstruktorsku titulu, što deluje kao prilično realna bitka za Meklaren. Sve vezano za Oskara deluje sjajno i nema razloga da tako ne bude i u budućnosti.
Karlos Sajnc – 8
Karlos je uporedo sa onim na stazi , vodio borbe i u garažama tražeći adekvatan angažman za narednu godinu. Nekako se više govorilo o tome gde će svoju karijeru nastaviti, nego o trenutnim nastupima u poseldnjoj sezoni za ekipu iz Maranela. A imao je Sajnc dobre trke, pa je i pobeđivao timskog kolegu, a kao kruna sezone se naravno izdvaja pobeda u Australiji, što je sve valjda došlo u situaciji kada je rasterećen i bez pritiska. Ipak Špančevi uspesi ostaju jednako srazmerni uspesima same ekipe… Videćemo da li će strpljenje i izvesne modifikacije barem malo preokrenuti sezonu Ferarija.
Luis Hamilton – 8
Sezona je počela prilično slabo i delovalo je da je Luis blago nezainteresovan za W15. Zdrav razum nam je govorio ,,ovaj bolid ne može bolje od ovoga, pa uostalom Luis napušta projekat, nije li nam to dovoljan pokazatelj”. Međutim, sezona se neverovatno okrenula za Mercedes i Hamiltona. Stidljivo se govorilo o tome može li Luis da dostavi još jednu pobedu u ekipi sa kojom je godinama dominirao i postao jedan od najuspešnijih vozača u Formuli 1. I ne samo da je uspeo da upiše tu, skoro tri godine čekanu pobedu, već je zabeležio dve i to u rasponu od svega tri trkačka vikenda. Šampionski mentalit mu neće dozvoliti da se opusti i zadovolji učinjenim, već će sigurno nastojati da u najboljem izdanju dočeka prelazak u Ferari.
Serhio Perez – 5
Nema šta već nije rečeno za Meksikanca. Nedovoljno dobri performansi na stazi stavili su ga u poziciju da za malo izgubi mesto u Formuli 1. Ipak, imaće priliku da barem malo popravi utisak, jer je prethodni deo sezone nedostojan bilo kakvog komentara.
Džordž Rasel – 8
Sa napretkom Mercedesa, Britanac je drastično poboljšao performanse. Druga pobeda u karijeri došla je pobedom u Austriji , dok nagrada za lucidnost i smelost u Belgiji nije stigla. Pravoj tragediji u Spa, prethodila je neiskorišćena pol pozicija i nezavršena trka u Silverstonu, a zatim 8. mesto na Hungaroringu. I pored toga Rasel je vrlo prisutan na višim pozicijama i deluje da ima još mnogo toga da kaže.
Fernando Alonso – 7
Najbolji plasman iskusnog Španca je 5. mesto, a realnost Aston Martina trenutno jeste ulazak u poene. Ambicije ekipe defintivno nisu zadovoljene, ali utisak je da od ovoga bolje ne može, barem za sada. Sigurno da nije za sedištem bolida koji je priželjkivao, ali izveštaji koji dolaze možda mogu da ga raduju…
Lens Strol – 6
U poretku vozača Kanađanin sledi timskog kolegu, ali sa značajnim zaostatkom u broju poena. Sve rečeno za Alonsa, odnosi se i na Strola koji, posebno kao mlađi deo ovog dvojca, ima imperativ uzimanja bodova ukoliko želi da opravda svoje mesto u ekipi. Njegov otac Lorens, najvažnija figura ekipe, sigurno će želeti najbolji tretman za Lensa, ali čini se da vozač britanskog tima ima sopstvene ,,demone” sa kojima mora da se izbori ukoliko želi bolje rezultate.
Niko Hulkenberg – 8
Nemac je uspevao da pruži spektakularne rezultate u dosadašnjem delu sezone. U poene je ušao u čak pet trka, dok je na dve zauzeo 6. mesto. Ostaje da se vidi može li Hulk da pruži još malo magije do kraja sezone i donese još neke sjajne rezultate, pre nego što pređe u novi tim.
Juki Cunoda – 7
Juki je podigao nivo vožnji i generalno kontrole emocija sa kojima je imao probleme u prošlosti. Japanac je u čak osam navrata ušao u Q3 deo kvalifikacija, ali je utisak da je potrebno da više osvaja bodove kako bi konkurisao za mesto u Red Bulu.
Danijel Rikardo – 7
Australijanac je u nedavnim intervjuima govorio da je rasterećen i da više ne oseća pritisak kakav je osećao ranije tokom karijere. Rezultati objektivno nisu tu, a dobar deo sezone prošao je u priželjkivanju povratka u seniorsku ekipu. Kako od toga neće biti ništa, videćemo ima li Rikardo motiva za još neke velike rezultate ili je ovo najava kraja karijere u Formuli 1.
Pjer Gasli – 7
Alpininim mukama nikad kraja. Gasli je imao loš početak sezone, pa je jedini svetliji deo sezone raspon od četiri trke u kojima je uzeo poene. Monako, Kanada, Španija i Austrija donele su zbirno svih šest poena, što je vrlo malo i ne priliči Francuzu. Da stvar bude još i gora, nema naznaka da će u budućnosti biti bolje. Period ispred nas pokazaće može li Flavio Brijatore da donese izvesne promene u timu ( a nije da nije počeo radikalno) i eventualno učini ekipu konkurentnijom.
Kevin Magnusen – 6
Pet poena limit je Danca do letnje pauze. Poslednja sezona u Haasu možda donese izvesno rasterećenje i eventualno iznenađenje nekim neočekivanim rezultatom koji pomogne američkoj ekipi da zadrži sasvim solidno sedmo mesto u šampionatu konstruktora, što bi bio veliki napredak u odnosu na prošlu godinu.
Esteban Okon – 5
Sve što važi i za Gaslija, važi i za Okona. Nezgodni karakter i težak timski kolega prosto je pružio premalo. U njegovu odbranu više je nego jasno da Alpina ni izbliza nije pripremila dobar bolid, pa ni njegovi rezultati nisu prebacili posao ekipe u fabrici.
Aleks Albon – 7
Albon je vozač sa najviše nezavršenih trka u ovoj sezoni, ali je ipak i pored toga uspeo da uđe u poene u dva navrata. Pokazao je Aleks da je brz, ali je neretko utisak da mašina koju ima u rukama i nije puno pomogla u bilo kakvom ozbiljnijem iskoraku.
Džou Gvanju – 6
Mladi Kinez nije pokazao apsolutno ništa. Istina, ekipama sa začelja je mnogo teže da dođu do poena, ali od Džoua nismo dobili više od 11. mesta i to u prvoj trci sezone.
Logan Sardžent – 5
Amerikanac objektivno deluje kao višak u Formuli 1, uzevši u obzir veliki broj mladih vozača koji ili nije dobio priliku ili čeka jednu u najbržem karavanu na svetu. Sada je potvrđeno da će ga sledeće godine zameniti Karlos Sajnc pa će Sardžent, ako išta, u celoj situaciji probati barem da uživa u ostatku sezone.
Valteri Botas – 5
Botasov najbolji plasman je čak lošiji i od Džouovog. Sa iskustvom koje ima, Valteri ovaj bolid nije uspeo da smesti na iole pristojnije mesto u trci, te možda to i delom govori o samom Sauberu i njegovom bolidu.
Saradnici na tekstu: Nikola Nedeljković i Žarko Samardžija
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.