Trke i testiranja

Pjastri novom pobedio preuzeo vodeću poziciju u šampionatu

Oscar PiastriOscar Piastri, McLaren, VN Saudijske Arabije 2025. / McLaren Media Centre

Australijanac je iskoristio kaznu koju je Verstapen dobio nakon starta i ostvario već svoju treću pobedu u sezonu.

Vozači su se na startu trke uglavnom odlučili za srednje-tvrde gume, a glavni izuzetak je bio Noris koji je odabrao tvrde i nadao se nekom vozilu bezbednosti u kasnijoj fazi trke.

Verstapen i Pjastri su odmah imali duel u prvoj krivini gde je Pjastri odgurao Verstapena van staze, ali na početku nije bilo jasno da li je bio ispred Maksa u trenutku kada je svetski šampion presekao krivinu.

Iza njih su ostali Rasel i Lekler, dok je Hamilton napredovao na šesto mesto. Malo nakon toga je došlo do incidenta kada su Gasli i Cunoda imali kontakt. Francuz je izvukao deblji kraj i morao je da odustane, dok je Cunoda uspeo da nastavi do garaže, ali je tamo njemu ugašen motor pa smo posle prvog kruga izgubili i njega.

Nekoliko vozača iz druge polovine poretka je odlučilo da odmah pređe na tvrde gume koje su po procenama mogle sam da izdrže celu trku.

Trka je nastavljena u 4. krugu, a Verstapen je odmah nakon toga dobio kaznu od 5 sekundi zbog sečenja prve krivine na startu tako da je morao da menja svoj plan.

Bare startu nije bilo promena pozicija na vrhu, ali je na kraju kruga Hađar uspeo da obiđe Alonsa i uđe u bodove iza Albona i Norisa.

Lider šampionata je u 7. krugu napredovao na sedmu poziciju nakon obilaženja Sajnca nakon čega se dao u poteru za Hamiltonom.

Trka je nakon toga ušla u mirniji period. Verstapen ova prednost ispred Pjastrija je bila oko sekunde, dok je Rasel pao na oko 3 sekunde iza njih.

Noris je u 13. krugu uspeo da obiđe Hamiltona u DRS zoni na prelasku poslednjoj krivini, ali je sedmostruki svetski šampion odmah vratio poziciju u prvoj krivini.

Noris je u tim trenucima maksimalno pritiskao i ponovio je manevar i u sledećem krugu, ali je ishod bio identičan i Hamilton je ostao šesti.

Ipak, u 15. krugu, Noris je odlučio da sačeka izlazak na glavni pravac i onda je napravio uspešan manevar za šestu poziciju.

Verstapen je do 20. kruga povećao svoju prednost na preko dve sekunde, a Noris je u 19. obišao i Antonelija koji se u tim trenucima mučio sa gumama kao i Rasel na trećem mestu.

Pjastri je otišao u boks prvi, ali je njegov pit-stop bio nešto sporiji i vratio se na stazu dve sekunde iza Hamiltona.

Rasel je u boks otišao krug kasnije, ali se on vratio na stazu između dva Vilijamsa.

Verstapen je u 22. krugu otišao da odradi svoju kaznu i pit-stop nakon čega se vratio iza Pjastrija na ono što je tehnički bilo drugo mesto.

Nakon što je Hamilton otišao u boks, Verstapen je bio 3.8s iza Pjastrija, a ispred njih su bili samo Lekler i Noris koji nisu menjali gume.

Lekler je u tim trenucima bio jedini vozač na srednje-tvrdim gumama na kojima su se svi mučili i imao je neverovatan tempo kojim je bez problema držao Norisa na nešto preko tri sekunde iza sebe i održavao zaostatak za Raselom, koji je tehnički u tim trenucima i dalje bio ispred njega u slučaju da Monačanin ode u boks.

Lekler je konačno promenio svoje gume u 30. krugu i vratio se nešto preko 3 sekunde iza Rasela, ali i na mnogo svežijim gumama.

Noris je u tim trenucima poveo trku, ali bez pit-stopa i nastavio je da produžava svoj ostanak na stazi sve do 35. kruga kada je montirao radnje-tvrde gume, a na stazu se vratio oko 5 sekundi iza Leklera.

Napred je Pjastri ponovo poveo sa 4.5 sekunde ispred Verstapena, Rasel je bo 7 sekundi iza Holanđnina, dok je Lekler sustigao Britanca.

Lekler je u 38. Krugu potpuno sustigao Rasela i iskoristio je DRS ženu na glavnom pravcu da ga obiđe i nađe se na trećoj poziciji.

Do 41. kruga je i Noris sustigao i prestigao Rasela, ali se našao i pod istragom sudija zbog navodnog gaženja bele linije na izlasku iz pit-lejna.

Pred kraj trke je odlučeno da neće biti kažnjen, ali i da jeste to verovatno ne bi imalo nikakvog uticaja na njegov krajnji plasman.

Pjastri je i pored problema sa saobraćajem u finišu došao do nove pobede kojom je preuzeo vodeću poziciju u šampionatu, dok je Verstapen ostao nešto preko 2 sekunde iza.

Lekler je bio veoma brz u finišu u on je trku završio samo sedam sekundi iza lidera, dok je Noris morao da se zadovolji četvrtom pozicijom.

Rasel i Antoneli su bili na petom i šestom za Mercedes, Hamilton je bio sedmi u Ferariju, dok su poslednje bodove pokupili Sajnc, Albon i Hađar.

Sada nakon napornog perioda sledi nedelju dana pauze, a onda se selimo Majami na prvu trku u Americi.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru, Whatsapp grupi i Linkedinu.

Zapratite nas

Ostavite komentar