Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Perez se odbarnio od Sainza u dramatičnom finišu trke za VN Monaka

Mark Thompson/Getty Images/redbullcontentpool.com

Kiša, crvene zastave i taktika obeležili su trku na ulicama Monte Karla.

Veliko pitanje pred početak trke bili su vremenski uslovi, odnosno tamni oblaci koji su najavljivali kišu. Sve oči bile su uprte u nebo ali svakako današnji dan bio je dosta hladniji u odnosu na juče. Temperature vazduha bila je 23 a staze 38 stepeni. Pre trke došlo je saopštenje da su Ferrari i Red Bull zamenili zadnje delove bolida kao i menjače kod Carlosa Sainza i Sergia Pereza zbog jučerašnjeg incidenta, ali ono nisu snosili nikakve kazne jer su se vratili na starije specifikacije. Na samo 10 minuta pred početak usledio je pljusak, startno-ciljni pravac bio je natopljen pa su zbog toga timovi spremili intermidijat pneumatike a svi vozači su baš ovu komponentu izabrali sa sam start.

FIA je obavestila sve da je startna procedura pomerena za 15.09h a formacijski krug biće održan iza sigurnosnog automobila. Zbog ovog olganja svi vozači su se odlučili da intermidijat gume zamene za kiše pneumatike a sudije su se u ovim momentima rešili da i zvanično odlože start jer su padavine počele da bude sve jače.

U 15.16h. sigurnosni automobil je poveo kolonu a kiša je počela da bude još jača. Zbog toga drirekcija trke odlučila je da izbaci crvenu zastavu i varti bolide u pitlejn. Tamo su svi timovi već podigli svoje šatore kako bi obezbedili automobile od padavina dok su vozači već bili u garažama. Posle 20 minuta kiša je stala a kroz oblake se probijalo sunce. U 15.55h stiglo je obaveštenje da će novi formacijski krug početi za 10 minuta a da će se trka nastaviti u 16.05h i to ponovo izla sigurnosnog automobila.

Crveni Mercedes je poveo kolonu na stazu a pratili su ga vozači po startnom rasporedu a trkački krugovi počeli su da se računaju. Latifi je prvi koji je doživeo udes je jer udradio u ogradu na šestoj krivini ali je uspeo da se vrati, mada je zbog oštećenja Kanađanin morao do boksa. Odmah je stigla najava da će se vozilo bezbednosti ukloniti i da nas čeka leteći start od 3. kruga. Leclerc je poveo kolonu ispred Sainza i oba vozača Red Bulla. Tako je prvi sektor bio manje natopljen vodom dok je drugi bio dosta više mokar. Nižeplasirani vozači su se do petog kruga krenuli da se prebacuju na intermidijat gume a među njima bio je Gasly koji se odmah mučio sa prijanjanjem. Leclerc je koristio praznu stazu ispred sebe pa je tako beležio najbrže krugove ali ga je presekao Gasly koji je uspeo da nađe dobar ritam sa ovim intermdijat gumama. Zbog toga su Vettel i Tsunoda u 7. krugu rešili da se prebace na ove pneumatike a vozač AlphaTaurija je u međuverenu sistigao Zhou koji je bio poslednji vozač za gumama za kišu.

U 11. krugu grešku na kočenju za prvoj krivini imao Albon, što ga je nateralo da iskoristi zaustavno zonu pa je tako pao na 16. poziciju. U ovim momentima jasno je bila vidljiva prosušena linija na stazi u prvom sektoru što je iskoristio Gasly da na prilazu za 6. krivinu obiđe Kineza. Francuz je odmah naciljao Ricciarda ali se vozač McLarena žestoko branio sve do 12. krivine gde je Gasly pronašao više prijanjanja i tako došao do 12. mesta. U 16. krugu Hamilton je otišao na zamenu i uzeo intermeidjat pneumatike. Krug kasnije Perez idu na zamenu a i on stavlja iste gume kao i vozač Mercedesa. Takođe, Norris je u 18. krugu stavio intermeidjat gume a Ocon i Hamilton su imali malo koškanje na prvoj krivini. Leclerc ipak bio prvi Ferrari koji je stavio zelene pneumatike a za njim je otišao Verstappen. Tako je vozač iz Monaka izgubio prvo mesto od Pereza dok je na stazi još uvek ostao Sainz.

Schumacher i Albon su bili prvi koji su rešili da kriste slik gume a imali su tvrdu komponentu i zauzimali su poslednje dve pozicije. Veliku bitku vodili su Ocon i Hamilton, ali je vozač Alpina uspešno branio 8. mesto. Ferrari je rešio da u 22. krugu pozove svoje oba vozača na zamenu, gde jim je montirao tvrde gume a to je činila još nekolicina vozača. Odmah zatim istu stvar su učinio i Red Bull ali je Perez uspeo da zadrži vodeće mesto ispred Sainza. Verstappen je bio treći a Leclerc četvrti koji je jurio vozača Red Bulla.

Sainz je u 24. krugu spremao napad na Pereza tokom startnog-ciljnog pravca ali je izgubio zadnji kraj koji je uspeo da iskotroliše. Vodeći vozači su krenuli da sustižu zaostale.

Veliki udes desio na krivini kod bazena zbog čega je izbačeno stanje virtuelnog sigurnosnog automobila jer je bolid Micka Schumachera ostao rastavljen na pola. Nemac je izgubio kontrolu nad bolidom zbog čega je udario  zaštitni zid od guma ali je ostao nepovređen. Zbog toga je u 28. krugu sigurnosno vozilo izbačeno na stazu.

Direkcija trke se nešto kasnije odlučila da izbaci i crvenu zastavu, zbog čega su svi vozači morali da ponovo odu i pitlejn. Do tada Perez je viodio trku ispred Sainza, Verstappena, Leclerca, Russela, Norrisa, Alonsa, Hamiltona, Bottasa, Vettela, Gaslya, Ricciarda, Strolla, Tsunode, Zhoua, Latifija i Albona. Oba Haasa su do ovog momenta odustala. Za to vreme redari su radili na popravci ograde koja je bilo oštećenja posle ovog udesa. FIA je obavestila sve da će se trka nastaviti u 17.15h i to letećim startom. Pošto je u pitlejnu moguća zamena guma, pojedinicu se odlučili da stave medijum gume a među njima su bili Perez, Verstappen, Russell, Hamilton, Alonso, Ocon, Tsunoda, Zhou, Latifi i Albon dok su ostali ostali na tvrdoj komponenti.

Trka je nastavljena letećim startom u 33. krugu a Perez je poveo ispred Sainza, Verstappena i Leclerca. Meksikanac u Red Bull krenio je da ređa najbrže krugove ali je Perez uspevao da drži rastojanje oko jedne sekunde a slično rastojanje bilo je i između Verstappena i Leclerca. Od tada jasno je bilo da se trka neće završiti punom distancom jer je počelo da otkucava vreme do 18h a vozačima je ostalo još nešto više od pola sata. Sainz je krenuo da vrši pritisak na Pereza koji je pronašao nekoliko načina da odgovori. U 39. krugu direkcija trke je dozvolila upotrebu DRS-a.

Hamilton je vršio veliki pritisak na Alonsa koji je držao sedmo mesto ali je Španac uspešno odolevao. Perez je do tada uspeo da se odvoji od Sainza dok se sa druge strane Verstappen približio drugoplasiranom Ferrariju ali je Leclerc napravio grešku u trećem sektoru zbog čega je zaostao za Holnađaninom.  Na skoro 20 minuta do kraja Sainz je presekao krivinu kod bazena zbog čega je morao da digne nogu sa gasa a to je smanjilo Verstappenov zaostatak za njim. Nešto kasnije Albon odustaje sa trke u momentima kada Alonso vozi najbrži krug. Norris je ponovo morao da boksa da uzme nove medijum pneumatike. Na 13 minuta do kraja vodeči su već počeli da sustižu zaostale za čitav krug a Sainz je vidno smanjivao razliku za Perezom koji je patio od degradacije prednjih pneumatika.

Španski vozač vršio veliki pritisak na Meksikanca a iza njega odmah su bili Verstappen i Leclerc. U poslednjih pet minuta vodeća grupa morala je da obilazi i zaostale vozače. Do kraja Perez je uspeo da sačuva vodeću poziciju ispred sainza i Verstappena dok je četvrti ostao Leclerc. Peto mesto pripalo je Russellu, šesto Norrisu, sedmi je bio Alonso ispred Hamiltona, Ocona i Bottasa.

Zbog dužine cele trke koja je morala da ukupno trake tri sata, odveženo je samo 64. krugova od predviđenih 78. ali i to je bilo dovoljno za raspodelu celokupnih poena.

Rezultati sa VN Monaka

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

 

1 Comment

  • Ferrari opet po ko zna koji put pravi glupost. Zaboravite vi na titulu dok god imate Italijana u timu. Poslednji Italijan koji je koristio mozak je bio Cezar.

Leave a Reply