Trke i testiranja

Noris pobedio u ratu stratega u Monaku

Lando Norris, McLaren, VN Monaka 2025. / foto: x.com/McLarenF1

Prva trojica su zadržala svoje pozicije sa starta u trci koja ponovo nije pružila previše.

Na startu smo imali različit odabira guma kod vozača prouzrokovan eksperimentalnim pravilom koje podrazumeva dve obavezne promene guma tokom trke.

Tko su prva trojica odabrali srednje-tvrde gume, dok su recimo Alonso i Hamilton imali tvrde gume.

Na startu nismo videli neke promene pozicija, ali su iza u duelu bili Bortoleto i Antoneli. Oni su se borili od ukosnice sve do skretanja ka tunelu kada je ponestalo prostora, pa eje Brazilac koji je bio sa spoljne strane produžio napred i udario u zid.

On je međutim pronašao rikverc i uspeo dase vrati u trka, a na kraju prvog kruga su pored njega u boks otišli Cunoda, Berman i Gasli, a zbog zaostalih delova na stazi je aktivirano virtualno vozilo bezbednosti.

Trka je nastavljena u 4. krugu, a Noris i Lekler su se dosta odvojili od Pjastrija na restartu.

Ono što je bilo očigledno je da su vozači uglavnom čuvali pneumatike, ali ne i Berman koji je menjaju gume i bio je 5 sekundi po krugu brzi od Norisa.

U 9. krugu je Gasli izgubio kočnice a izlasku iz tunela, udario je u zadnji desni točak Cunode i oštetio prednje vešanje što je bio kraj za njega. On je uspeo da vrati bolid u boks, a na snazi su bile samo žute zastave.

Noris je počeo dodatno da usporava tempo oko 10. kruga pa su Pjastri i Verstapen, koji mu je bio u repu, smanjili zaostatak.

Za to vreme je Loson igrao timsku igru na devetom mestu i maksimalno je usporavao vozače iza sebe kako bi napravio prostor petoplasiranom Hađaru da zameni gume bez uletanja u gužvu. To je otvorilo opcije i vodećima, a Hađar je promenio gume u 15. krugu, prešao je na meke gume i vratio se tačno ispred svog timskog kolege.

Alonso je sledeći bio u boksu, a onda i Okon i oni su u 17. krugu izašli iza Hađara na sedmo i osmo mesto.

Vodeći su u tim trenucima morali da pojačaju tempo, a onda su pit stopi odradili Strol i Berman, kome je to bio drugi pit-stop.

Hamilton je u 19. krugu promenio gume i fantastičnim ulaznim krugom je uspeo da preskoči Hađara i Alonsa.

Noris je odmah odreagovao i vratio se na stazu bezbedno ispred Hamiltona, a onda je i Hađar odradio svoj drugi pit-stop i ponovo se vratio ispred Losona.

Pjastri je u 21. krugu promenio gume u pokušaju da preskoče Leklera, ali je pit-stop bio spor. Lekler je u narednom krugu promenio gume, baš kada je počeo da sustiže Strola za ceo krug i vratio se ispred Pjastrija, koji je davao sve od sebe da nadoknadi vreme.

Trku je u tim trenucima poveo Verstapen koji jedini iz vrha poretka nije menjao gume.

On se nadao nekom vozilu bezbednosti kako bi nadoknadi poziciji je, ali je usput izgubio malo vremena iza vozača koje je obilazio za ceo krug.

U 28. krugu je konačno morao na promenu guma pošto je Hamilton postao pretnja i uspeo je da se vrati na stazu malo ispred Britanca.

Albon je svoj prvi pit-stop odradio u 34. krugu i iskoristio je isto. Dno što je Loson učinio za Hađara pošto je Sajnc usporavao vozače iza sebe.

Tajlanđani se tako vratio na 10. mesto, upravo iza Losona i ispred svog timskog kolege.

Upravo je gužva za Sajnca zadavala glavobolje liderima oko 30. kruga pošto su morali da ih obilaze za ceo krug. Razlike su šetale gore-dole, li na kraju nije bilo većih pomeranja.

U 39. krugu smo videli drugo odustajanje kada je Alonsu otkazao motor, ali se parkirao na dobrom mestu pa nije bilo potrebe ni za žutim zastavama.

Albon je odradio i drugi pit-stop u 42. krugu i to je bilo to za njega, a obavezno drugo stajanje je ispred njega obavio i Loson. Oni su se vratili na pozicije na kojima su bili, a na stazi su još samo Sajnc i dva Mercedesa bili bez promene guma.

Onda je Albon pustio Sajnca ispred sebe da pobegne, dok je on usporavao Mercedese i pravio prostor.

Pjastri je svoj drugi pit-stop odradio u 49. krugu i vratio se na čistu stazu ispred Hamiltona i to je oslobodilo Verstapena koji je bio malo iza Australijanca.

Potom je gume zamenio i Lekler, i on je nakon toga imao čistu situaciju i 9 sekundi do Verstapena.

U 50. krugu je i Noris promenio gume i vratio se oko 5s iza Verstapena koji je ponovo mora oda računa na vozilo bezbednosti.

U borbi za poslednje bodove smo onda videli totalnu glupost kada je Rasel namerno presekao šikanu i pretekao Albona svestan da će dobiti kaznu. To naravno nikako nije u dugu pravila. Namerna vožnja sporije je deo strategije, ali namerno sečenje krivina je bezobrazluk. Isto potez je potom izveo i Antoneli, ali je on ipak vratio poziciju.

Hamilton je drugi pot zamenio svoje gume u 57. krugu i zadržao je peto mesto gde je bio potpuno usamljen.

Napred je Verstapen vodio trku i nadao se crvenoj zastavi pošto su Noris i Lekler bili odmah iza njega.

Verstapenu su oko desetak krugova pre kraja otkazale gume sa leve strane što je dodatno usporavalo Norisa, dok je Lekler iza nastavio da vrši pritisak i držao se u pola sekunde iza Meklarena.

Toj grupi se 5 krugova prekraja pridružio i Pjastri kako bi pokušao da malo ublaži pritisak na Norisa, ali i eventualno iskoristi i neku priliku ako se ukaže.

Ništa se međutim nije desilo, Verstapen je otišao u boks u poslednjem krugu i to je Norisa oslobodilo svog pritiska nakon čega je lako priveo trku kraju i ostvario sovu prvu pobedu na ulicama Kneževine.

Lekler je morao da se zadovolji drugim mestom ispred Pjastrija, dok je Verstapen bio četvrti.

Hamilton je ostao usamljen na petom mestu, dok su pametne strategije donele ozbiljne bodove Hađaru, Okonu i Losonu. Poslednje bodove su pokupili Albon i Sajnc, dok su Mercedesovi vozači ostali izvan prvih 10.

Eksperimentalno pravilo sa dva obavezna pit-stopa je donelo nešto više neizvesnosti, ali ne i akcije na stazi. Gledali smo pre svega borbu stratega deset timova, problem veličine bolida ostaje i i dalje predstavlja glavnu prepreku boljeg trkanja na ulicama Monte Karla.

Zapratite nas

Ostavite komentar