Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Noris dominatno pobedio na VN Holandije

Lando Noris, McLaren, VN Holandije 2024. / foto: x.com/McLarenF1

Vozač Meklarena uspeo je da trijunfuje i ako trku nije započeo na pravi način.

Vremenski uslovi pred početak trke bili su veoma dobri, pa je tako temperatura vazduha iznosila 18 a staze 29 stepeni. Lando Noris imao je pol poziciju, iza njega nalazio se Max Verštapen pa Oskar Pijastri, Džordž Rasel, Sergio Perez, Šarl Leklerk, Fernando Alonso, Lans Strol, Pjer Gasli, Karlos Sajnc, Juki Cunoda, Niko Hulkenberg, Danijel Rikardo, Lusi Hamilton koji je bio kaznu na kvalifikacijama, Esteban Okon, Valteri Botas, Gvanju Žo, Logan Sardžent i Aleksandar Albon čiji je Vilijams bio nelegalan pa je tako zbog diskvalifikacije morao da startuje sa poslednjeg mesta. Ipak, iz pitlejna krenuće i Kevin Magnusen. Veliki broj vozača odlučio se da startuje sa medijum pneumaticima, osim Jukija Tusnode, Luisa Hamiltona i Vlaterija Botasa koji su imali meke dok je Kevina Magnusen imao tvrdu komponentu.

Maks Verštapen je na startu odmah preuzeo prvo mesto od Landa Norisa koji nije najbolje krenuo, dok je na trećem mestu bio Džordž Rasel. Četvrti je bio Oskar pijastri ispred Šarla Leklera a iza su se nalazili Sergio Perez, Pjer Gasli, Fernadno Alonso, Karlos Sajnc i Lans Strol. U borbu su se za sedmo mesto odmah uključili vozač Alpina i Aston Martina, ali je Francuz uspevao da se odbrani, dok se sa druge strane do 3. kruga Luis Hamilton došao do 12. mesta.  Takođe, duel se otvorio između Šarla Leklerka i Sergio Pereza, ali u ranoj fazi trke nije bilo prilike za napad.

Do 7. kruga Maks Versštapen imao je 1.6s prednosti nad Landom Norisem, dok je Karlos Sajnc pokušavao da obiđe Pjera Gaslija. Tri kruga kasnije Luis Hamilton se penje na 11. mesto jer je iza sebe ostavio Nika Hulkenberga a a nesšto kasnije Karlos Sajnc je posle duže bobre preuzeo sedmu poziciju od vozača Alpina. U 13. krugu Aleksandar Albon je bio prvi koji je otišao na servis i ovoga puta stavio je tvrdi pneumatik, dok se sedmostruki šampion sveta popeo na 10. poziciju jer je na prvoj krivini obišao Lansa Strola. Dva kruga kasnije Niko Hulkenberg i Juki Tsunoda bili su sledeći koji su svratili do mehaničara, gde je vozač Hasa stavio tvrdu a Japanac medijum komponentu. U ovim momentima razlika između vodećeg dvojca pala je na ispod jedne sekunde a Valteri Botas je bio naredni koji je odradio servis uzevši meku gumu. Lando Norris je u ovim trenucima bio u prilici da napadne Maksa Verštapena koji se žalio na loše stanje njegovih pneumatika. U 18. krugu posle startno-ciljnog pravca vozač Meklarena preuzeo je prvo mesto, dok pilot Red Bula nije mogao da drži priključak.

Gvanju Žo je u 20. krugu otišao po tvrde gume a do tada Lando Noris uspeo je da se odvoji više od 1 sekunde u odnosu na svog najbližeg pratioca. Četri kruga kasnije Luis Hamilton je otišao na servis gde je uzeo tvrdi pneumatik a krug kasnije istu stvar učinio je i Šarl Lekler. Sledeći na zamenio bio je Džordž Rasel koji je takođe prešao na najtvrđu komponentu, Maks Veštapen je u 28. krugu išao po novu tvrdu komponentu a ondah je ovaj potez ispratio i Lando Noris koji je takođe uzeo tvrdu gumu, pa je tako zadržao svoju poziciju na stazi ispred vozača Red Bula. U 30. krugu Sergio Perez i Daniel Rikardo odlaze po nove  najtvrđe pneumatike, dok je Luis Hamilton uspeo da se probije do 11. mesta. Karlos Sajnc i Lans Strol su bili naredni koji su došli po nove tvrde gume a istu stvar učinio je i Esteban Okon. Fernando Alonso je ovaj taktički potez učinio u 32. krugu kada je prešao na najtvrđu komponentu, naredni koji je istu stvar učunio bio je Pjer Gasli dok je poslednji na redovnu zamenu otišao Oskar Pijastri, koji je kao i svi stavio natvrđi pneumatik.

Tako je posle ove runde servisa Lando Noris zadržao vodeće mesto ispred Maksa Verstapena sa 7 sekundei prednosti, dok je treći bio Šarl Leklrek a iza njega redom su se nalazili Džordž Rasel, Oskar Pijastri, Sergio Perez, Karlos Sajnc, Lusi Hamilton, Niko Hulkenberg i Kevin Magnusen.

Oskar Pijastri je od tada pokušavao da smanji zaostatak, pa se veoma brzo našao i prilici da napadne Džordža Rasela. Australijanac u Meklerenu je u 41. krugu obišao vozača Meklarena i sada je kasnio samo 3.2s za Šarlom Leklerkom koji je držao treće mesto, dok je na startno-ciljnom pravcu Kevin Magnusen izgubio čak 4 pozicije.

Posle nekoliko pokušaja, Karlos Sajnc uspeo je da u 47. krugu na prvoj krivini obiđe Sergia Pereza i dođe do 6. mesta a Oskar Pijastri je pokušavao da se što više približi vozaču Ferarija. Dva kruga kasnije Luis Hamilton otišao je na novi servis gde je stavio meke gume. Istu stvar učinio je i Džordž Rasel smao u 55. krugu ali je po povratku imao 18 sekundi zaostatka za Sergiom Perezom, dok je Aleksander Albon takođe išao do mehaničara i stavio medijum a Gunaju Žou meku komponentu.

Do kraja trke Lando Noris bez većih problema došao do cilja sa 22 sekunde prednosti u odnosu na Maksa Verstapena, dok je Šarl Leklrk uspeo da odbrani treću poziciju ispred Oskara Pijastrija. Peta pozicija pripala je Karlosu Sajncu, šesta Sergiu Perezu, sedmi je bio Džordž Rasel, osmi Luis Hamilton, deveti Pjer Gasli i deseto je bio Fernando Alonso.

Rezultati trke za VN Holandije:

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.

2 Comments

  • Ekipa cije je ime poznato po energetskom picu ne bi ni trebala bilo sta da se pita u f1. I ovo sto su do sada ostvarili im je previse. Lepo je ponovo videti tim poput mclarena na vrhu

Leave a Reply