Mercedesov šef Toto Volf poručio je da će oni kao proizvođači u narednim godinama smanjiti broj timova kojima isporučuje pogonske jedinice.
Iako trenutno snabdevju tri ekipe, Meklaren, Vilijams i od 2026. Alpin, Volf smatra da je vreme za restrukturiranje.
Mercedes je od 2021. godine napajao gotovo polovinu grida, ali prelazak Aston Martina na Honde agregate od 2026. otvorio je prostor za preispitivanje strategije. Ipak, Alpine će zauzeti mesto Aston Martina kao treći kupac, pa će Mercedes ponovo raditi za ukupno četiri ekipe, uključujući i matični tim.
Volf je u podkastu “Beyond the Grid” otkrio da je već razgovarao sa predsednikom kompanije, Olom Kaleniusom o novom pristupu:
“Naš stav o kojem već diskutujemo sa Olom, jeste da ćemo u sledećem ciklusu smanjiti broj timova kojima ćemo isporučivati motore. Idealno bi bilo da ih bude između dva i tri.” rekao je on.
Prema njegovim rečima, broj kupaca direktno utiče na razvojnu fleksibilnost i rokove:
“Sve zavisi od toga koliko će nove regulative biti složene. Šta možemo da naučimo snabdevajući veći broj timova a šta gubimo zato što moramo ranije da zaključamo određene dizajne?”

Volf je kao primer naveo Hondu, koja će od 2026. snabdevati isključivo Aston Martin:
“Ako ste Honda, imate četiri ili pet pogonskih jedinica koje treba da proizvedete. Mi ih trenutno radimo 16. To znači duže razvojne faze, duže cikluse proizvodnje. Zbog toga u budućnosti sigurno nećemo ostati na četiri.” dodao je šef Mercedesa.








