Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Kišno i oblačno vreme očekuje nas u Kandi, dve DRS zone, satnica i prenos

Staza Gilles Villeneuve, VN Kanade / foto: payin1.in

Karavan Formule 1 po drugi put ove godine seli se na američki kontinent.

Ovogodišnja VN Kanade je 52. trka u istoriji u ovoj zemlji a one su se do sada održavale na tri staze. Prvi ovakav događaj održan je još 1967. godine na stazi Maspart Park a pored nje domaćin je bila i pista Mont-Temblant. Od 1978. trke se održavaju na stazi Gilles Villeneuve koja od 1982. godine nosi ime ovog čuvenog vozača i šampiona. Michael Schumacher i Lewis Hamilton su najuspješniji vozači sa po sedam pobeda a od aktuelnih učenika ovde su se na vrh pobedničkog podijuma peli još i Fernando Alonso i Max Verstappen. Yuki Tsunoda će ovog puta slaviti mali jubilej jer će zabeležiti svoj 50. start a pored njega ovog vikenda kompanija Alfa Romeo imaće i svoj 200. start u šampionatu.

Za prvi dan VN Kanade vozače i timove očekuje promenljivo vreme sa kišom, gde temepratura neće prelaziti 26 stepeni.

Slični vremenski ulovi učekuju se i za kvalifikacioni dan.

Za nedelju prognozirju se vremenski uslovi bez kiše ali će temperatura značajno pasti i to na čak do 13 stepeni.

Krug na stazi Gilles Villeneuve dugačka je 4361 metar i ima ukupno 14. krivina a ova poslenja poznata je kao zid šampiona. Tako su na izlazu iz ove šikane svoje potpise u zidu ostavili čak 18 vozača a ovo mesto je dobilo je ime tokom vikenda 1999. godine kada su ovde incidente doživeli Damon Hill, Michael Schumacher i Jacques Villeneuve. Na ovoj stazi planirani su tri DRS zone, pa je tako detekcija za prvu postavljena na 15 metara posle pete krivine a aktivacija je dozvoljena na 95 metara posle 7. zavoja. Druga detekcija važiće za drugu i treći zonu i ona je smeštena na 110 metara posle devete krivine a aktivacija za drugu zonu moguća je ne 155 metara posle 12. krivine odnosno 70 metara posle 14. zavoja.

Pirelli je za ove potrebe spremio tri svoje najmekše komponente, gde će C5 komponenti imati oznaku meke, C4 medijum a C3 nosiće boje tvrde gume. Staza u Kanadi poznata je kao jedna od veoma zahtevnih za kočnice koje će ovoga puta trpeti najviše opterećenje. Trakcija je ovde na veoma visokom nivou kao i sama evolucija staze dok će ga pneumatike biti teško da dođu do prianjanja, potrošnja je dosta manja kao i da gume neće imati neka veća lateralna opterećenja.

foto: twitter.com/pirellisport

Pošto smo na tlu Severne Amerike satnicu su za nas raspoređenje u večernim terminima. Tako prvi trening počinje u petak od 19.30h dok je drugi na rasporedu od 23h. Za subotu treći trening je na programu od 18.30h a kvalifikacije kreću od 22h. Trka je na programu u nedelju od 20h.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

Leave a Reply