Vesti

Kauel objasnio sve promene kroz koje Aston Martin prolazi u saradnji sa Hondom

Andy Cowell, Aston Martin, VN Majamija 2025. / Aston Martin Media Centre/Zak Mauger/LAT Images

Posle sedam godina saradnje sa Red Bulom, odnosno osam računajući Toro Roso, Honda završava svoje učešće kao dobavljač pogonskih jedinica ekipi iz Milton Kinsa na kraju ove sezone.

Formalno, partnerstvo je okončano još 2021. godine, ali zamrzavanje razvoja motora omogućilo je Red Bulu da nastavi da koristi Hondine pogonske jedinice do kraja 2025. Iako je prvobitno planirano da Red Bul preuzme Hondinu tehnologiju, japanski proizvođač nije želeo da deli intelektualnu svojinu, pa je dogovor produžen na komercijalnoj osnovi, pa se tako pronašlo rešenje koje je ujedno smanjilo rizik i za Red Bul.

Od sledeće sezone obe strane kreću u potpuno nove projekte, Red Bul započinje saopstvenu proizvodnju agragata sa Fordom, dok Honda prelazi u Aston Martin, koji će prvi put imati status fabričkog tima. To znači ogromnu promenu za ekipu iz Silverstona, koja je do sada bila samo kupac Mercedesovih pogonskih jedinica.

Tehnički direktor Aston Martina, Endi Kauel, objašnjava da prelazak sa statusa klijenata na fabrički tim menja sve:

“Kada ste klijent, to je crna kutija koju ne možete da dirate. Kao fabrički tim, razgovarate otvoreno sa Hondinim inženjerima i sve se vrti oko jednog cilja, vremena po krugu.” izjavio je Endi Kauel a prenosi Autosport.com.

Kauel navodi da se zajednički optimizuju ključni parametri: masa, potrošnja, hlađenje, težište, aerodinamička integracija, odnosno sve što utiče na performanse.

“Imate ideju, ali pretvoriti je u pogonsku jedinicu koja radi savršeno na testu je proces pun izazova. Tražimo kompaktnu, efikasnu celinu sa snažnom isporukom snage i niskim gubicima energije i to je naša misija.” dodao je šef Aston Martina.

Kauel, nekadašnji direktor Mercedesovog odelenja za razvoj agregata, kaže da je impresioniran Hondom posle poseta njihovim pogonima:

“Njihovi kapaciteti, glad za uspehom, kreativnost, ništa od toga nije splasnulo. To je inženjerski vođen projekat, sa motosportom u srcu.” izjavio je ovaj Britanac.

Honda F1 Motorhome / foto: f1i.com

Umesto prilagođavanja Mercedesovom motoru, sada se sve razvija zajednički, uz ranije donošenje odluka za dizajn bolida, posebno u pogledu aerodinamike i rashladnog sistema, kao i da će tim morati da sam razvije svoj menjač.

“Mesecima testiramo prototipove u Silverstonu i Sakuri. Podaci se prenose u realnom vremenu, inženjeri iz Silverstona vide šta se dešava na dinamometru u Japanu.” dodao je on.

Kauel smatra da će saradnja sa Aston Martinom više ličiti na Red Bul eru:

“I mi i Honda smo inženjerski orijentisani. Govorimo istim jezikom, sve se meri štopericom.” kazao je šef tima.

Veliku ulogu u tome ima i Adrian Njui, koji dobro poznaje Honda tim iz svojih Red Bul dana.

“On ih razume i poštuje, što ubrzava tehničke razgovore.” rekao je Kauel.

Zapratite nas

Ostavite komentar