Lewis Hamilton zabeležio je novi pobedu na stazi Katalunja.
Lepo sunčano vreme ogrejalo je u Barseloni i tako donelo odlične trkačke uslove. Temperatura staze bila je 43 stepena a vazduha oko 24 stepeni a pritom duvao je i jak vetar. Pre početka trke stigla je i informacija da će Stoffel Vandoorne startovati sa poslednje pozicije, jer je McLaren još jednom promenio njegov motor.
Odmah na startu Sebastian Vettel uspeo je da do prve krivine obiđe Lewisa Hamiltona i uzme prvo mesto, dok je Kimi Raikkonen već završio trku pošto je imao kontakt sa Maxom Verstappenom, kada su obojica imali pucanje prednjeg vešanja. Vettel je već posle prvog kruga napravio osetnu razliku nad Hamiltom i Bottasom, a iza njih našli su se Ricciardo, Perez, Ocon, Hulekneberg, Magnusen i Sainz.
Već posle 4 kruga Vettel je imao 2.5s prednost u odnosu na Hamiltona, pa su tako ova dva vozača stalno razmenjivala najbrže krugove. Kolona vozača se od tada malo razvukla, pa je Bottas sa vodećim zaostajao malo manje od 9 sekundi dok je Ricciardo kasnio oko 12 sekundi. Veliku brobu na stazi vodili su Kevin Magnusen i Carlos Sainz, ali je Danac uspeo da se odbarni od napada Španca.
Fernando Alonson je već u 13. krugu otišao na prvu zamenu guma, gde je opet uzeo medijum komponentu. Istu stvar uradili su Magnussen i Sainz, koji su u isto vremenu izašli iz boksa pa je tako Španac završio kojim točkom na travi. Vettel je odmah zatim otišao na redovan servis, ali se Hamilton odlučio da ostane još na stazi. Vozač Ferrarija uspeo je da odmah obiđe Ricciarda i odmah je zabeležio najbrži krug. U 14. krugu Hamilton odlazi na svoj servis i stavlja medijum gume, što dodatno menja strategiju. Istu stvar u istom memometu čini i Daniel Ricciardo.
Od tada trku je vodio Valtteri Bottas, koji je iza sebe imao Sebastiana Vettela. Finac je uspeo da par krugova zadrži vozača Ferrariji, koji ga je prelepim manevrom obišao u prvoj krivini. Odmah zatim Bottas je odradio svoju prvi zamenu pneumatika.
Već na polovini trke Vettel je imao 8 sekundi prednosti nad Hamiltonom i 30 sekundi u odnosu na Bottasom. U tim momentima incident imali su Stoffel Vandoorne i Felipe Massa, jer je Begijanac udario Brazilca na prilazu ka prvoj krivini. Direkcija trke je zbog toga uvela stanje virtuelnog sigurnosnog automobila zbog uklanjanja McLarenovog bolida. Mercedes se odlučio da u 37 krugu, u momentu kada je trka ponovo puštena u boks ponovo uvede Hamiltona koji je montirao meke pneumatike.
Krug kasnije u boks ide i Vettel kada je uzeo medijum gume, pa su tako vodeći imali okršaj na prvoj krivini, ali je Nemac uspeo da zadrži prvo mesto. Bottas je u 39. krugu odustao od trke zbog problema sa motorm. Od tada prva dvojica imala su okršaj na stazi, gde je Britanac bio u menjaču Ferrarija. Ipak, u 44. krugu Hamilton je uspeo da obiđe Vettela i tako preuzme vodeću poziciju.
Od tada Hamilton uspeo je da napravio najveću razliku od vešto više od 3.8s sekunde na 10 sekunde do kraja. Pascal Wehrlein pokušavao je zbuima i noktima da se održi na sedmoj poziciji, dok se Vettel mučio da obiđe ostale. Britanac je u finišu trke uspeo da zabeleži najbrži krug i tako ostvari novu pobedu na VN Španije ispred Vettela i Ricciarda. Odlično četvrto mesto ostavrio je Sergio Perez, peti je bio Nico Hulkenberg ispred odličnog Pascala Wehrlein, Carlosa Sainza, Danila Kvyata, dok je poslednji bod pripao Romanu Grosjeanu.