Hamilton je došao do ubedljive pol pozicije u Australiji ispred Raikkonena i Vettela.
Između trećeg treninga i kvalifikacija nije bilo padavina, a trka Porše Super Kupa koja se održavala između dve sesije je dodatno pomogla sušenju staze od kiše koja je padala jutros.
Tokom prvog dela kvalifikacija, Raikkonen je bio taj koji je većinu vremena diktirao tempo ispred Hamiltona, koji je konstantno zaostajao po desetinku ipo. Ipak, Britanac je na kraju ostao malo duže na stazi od Finca iz Ferrarija, pa je u svom poslednjem pokušaju došao do vremena 1m22.824s koje je ujedno bilo i najbolje u prvih 18 minuta kvalifikacija. Iza njega, Raikkonen je imao oko de ipo desetinke zaostatka, dok je Vettel bio treći sa pola sekunde slabijim vremenom od svetskog šampiona.
Na začelju se vodčila interesantna borba za prolaz u Q2, a prvi ispod crte je bio novajlija Brendon Hartley koji je bio svega 29 hiljaditinki sporiji od petnaestoplasiranog Ocona. Pored Hartleyja od kvalifikacija su se već nakon prve faze oprostili i Ericsson, Leclerc i Sirotkin.
Q2 je počeo dobrim krugom Kimija Raikkonena od 1m22.507s, ali ga je sa vrha ubrzo svrgao Hamilton koji je vozio besprekorno i došao do vremena 1m22.051s. Vozači su nakon toga još jednom izašli na stazu i u finišu sesije je Vettel došao do najboljeg vremena sa prvim krugom ispod 1m22s. Njegovo vreme 1m21.944s je bilo desetinku brže od Hamiltonovog, dok se Bottas probio na treće mesto sa minimalnim zaostatkom za timskim kolegom. Interesantna je bila strategija koju su primenili vozači Red Bulla koji su koristili super-meke gume, pa će za razliku od ostalih iz prvih deset sutra u trku krenuti na njima.
Fernando Alonso je bio prvi ispod crte za prolazak u poslednju fazu kvalifikacija, ali je on u komunikaciji sa timom preko radija delovao zadovoljno. Njegov timski kolega Vandoorne je bio dvanaesti, ispred Pereza, Strolla i Ocona.
Već na početku Q3 je došlo do ozbiljnog incidenta kada se Valtteri Bottas na izlasku iz prve krivine u svom brzom krugu zakucao u zaštitni zid i potpuno uništio svoj Mercedes. Kvalifikacije su odmah prekinute kako bi redari mogli da raščiste stazu, a do Bottasovog udesa niko nije stigao da postavi vreme.
Sesija je nastavljena nakon desetak minuta pauze i svi su odmah požurili na stazu kako bi imali šansu za dva pokušaja na novim gumama. Hamilton je postavio najbolje vreme koje je bilo identično njegovom krugu iz Q2 a Vettel je ovoga puta bio sporiji za svega tri stotinke. Samo još tri stotinke iza njega je bio Verstappen, dok su Raikkonen i Ricciardo imali dve, odnosno tri desetinke slabija vremena.
Hamilton je u drugom pokušaju bio apsolutno nenadmašiv. Svi su vozili bolja vremena, ali je on je vozio 1m21.164s što je bilo po šest ipo desetinki brže od drugoplasiranog Raikkonena i trećeplasiranog Vettela. Verstappen je bio četvrti, pola desetinke iza Nemca, dok je Ricciardo imao zaostatak od skoro cele sekunde za Hamiltonom. Šesti i sedmi su bili Magnussen i Grosjean, čime su potvrdili nagađanja da je Haas najbolji tim nakon vodeće trojice. Hilkenberg je završio na osmom mestu u Renaultu ispred timskog kolege Sainza, dok je Bottas bio poslednji nakon incidenta sa početka Q3.