Trke i testiranja

Hamilton pobedio u Kataru i dodatno smanjio zaostatak za Verstappenom

Hamilton je sigurnom vožnjom došao do druge uzastopne pobede ispred Verstappena, dok je treća pozicija pripala sjajnom Alonsu u Alpini.

Oko sat i po vremena pre početka trke je konačno stigla informacija od sudija da je doneta odluka u vezi sa istragom Verstappena, Bottasa i Sainza zbog nepoštovanja žutih zastava u finišu kvalifikacija kada se Gasly parkirao na stazi.

Lider šampionata je dobio pet mesta kazne, Bottas tri, dok je Sainz prošao bez penala.

To je značilo da je vozač Red Bulla pao na sedmo mesto na startu, dok je Bottas pomeren na šestu poziciju iza Sainza.

Start trke je obeleži sjajan start Verstappena, koji je napredovao na četvrto mesto, dok je Bottas pao na tek 11.

Hamilton je zadržao vodeću poziciju, ali je prvi iza njega bio Alonso, pa tek onda Gasly.

Pozadi je Ocon iskoristio gužvu i obišao Sainza za šesto mesto, dok je Perez do drugog krug došao do devete pozicije iza Tsunode.

Gasly je na kraju trećeg kruga napravio grešku na izlasku na glavni pravac što je Verstappen iskoristio i prošao na treće mesto, dok je Hamilton napred već bežao skoro četiri sekunde.

Do početka petog kruga se Verstappen već vratio na drugo mesto preticanjem Alonsa i nakon toga je mogao da se da u poteru za Hamiltonom.

Trka je dobro tekla i za Pereza, koji se polako probijao napred, pa je u periodu od osmog do desetog kruga napredovao do šestog mesta obilaženjem Ocona i Sainza.

Prvu promenu guma na trci je napravio Tsunoda u 10. krugu, dok je Bottas nakon mnogo muka uspeo da se vrati u prvih deset.

Hamilton je na čelu polako gradio svoju prednost ispred Verstappena, koji je malo oštetio jednu graničnu ploču svog prednjeg krila nakon jednog grubljeg prelaska preko ivičnjaka.

Gasly je u 12. krigu počeo da gubi tempo i izgubio je pozicije od Norrisa i Pereza, a na svoju prvu promenu guma je otišao dva kruga kasnije.

Bottas je obišao Sainza za sedmo mesto u 15. krugu, dok je malo kasnije Perez obišao i Norrisa, pa se nešto pre trećine trke našao na četvrtoj poziciji.

Vredi istaći da se Alonso lepo držao na trećem mesti, a Verstappen je u 18. krigu prešao na tvrde gume i vratio se na čistu stazu, odmah ispred Španca.

Mercedes je odlučio da pokrije Verstappenov potez krug kasnije sa Hamiltonom i on se lako vratio na vodeću poziciju, čak deset sekundi ispred svog glavnog rivala.

U 20. krugu je u boksu bio i Perez, ali se malo zaglavio iza Vettela na 12 mesto, a sjajne krugove je vrteo trećeplasirani Alonso, koji je izvlačio maksimum iz mekih guma.

Španac je u 24. krigu otišao na promenu guma i vratio se na relativno čist deo staze, ispred Ricciarda i Pereza.

Meksikanac je međutim ubrzo obišao Australijanca, a ubrzo se obrušio i na Alonsa.

Sainz i Leclerc su menjali gume jedan za drugim u 28. krugu i to je bio zakasneli potez pošto su  obojica izgubili dosta pozicija.

Perez je u 29. krugu nakon sjajnog duela u prvih nekoliko krivina obišao Alonsa i u tom trenutku se još samo čekao potez Valtterija Bottasa.

U 33. krugu je viđena drama za Mercedes pošto je Bottasu pukla prednja leva guma u sredini kruga zbog čega je morao hitno u boks, a na stazu se vratio tek na 14. mesto.

Tako je Perez napredovao na treću poziciju i time se otvorila mogućnost Verstappenu da eventualno u finišu promeni gume i pojuri najbrži krug, pošto je imao dovoljno veliku prednost u odnosu na timskog kolegu.

Na čelu je između njega i Hamiltona razlika varirala između 7 i 8 sekundi i situacija je bila prilično mirna. Verstappen se malo žalio na vibracije u gumama i u 42. krugu je još jednom otišao u boks i vratio se na srednje-tvrde gume.

U Mercedesu su odmah odreagovali sa Hamiltonom, a gume je zamenio i Perez.

Razlike su ostale nepromenjene, ali je Perez pao na sedmo mesto iza Alonsa, Norrisa, Ocona i Strolla.

On je imao dosta problema da obiđe Ocona, koji je pokušavao da kupi vreme Alonsu na trećem mestu.

McLaren je odlučio da promeni gume Norrisu u sedam krugova pre kraja nakon čega je pao na 11. mesto, dok je Mercedes u istom krugu morao da povuče Bottasa sa trke.

Par krugova pre kraja su vozačima Williamsa stradale gume, prvo Russelu, a potom i Latifiju. Interesantno je da je njima isto kao Bottasu pukla prednja leva guma i to bez ikakvog upozorenja.

Jedini zanimljiv duel u tim trenucima se vodio od petog do osmog mesta između Ocona, Strolla Sainza i Leclerca, ali je on prekinut virtualnim vozilom bezbednosti zbog uklanjanja Latifijevog bolida, koji je ostao parkiran pored staze. Verstappen je iskoristio priliku da montira meke gume kako bi pojurio najbrži krug, koji je inače bio u njegovom vlasništvu u tom trenutku.

Trka je nastavljena regularnim tempom u poslednjem krugu i do kraja nije bilo promena.

Hamilton je pobedio ispred Verstappena, kome je pripao i najbrži krug, dok je Alonso došao do svog prvog podijuma još od vremena sa Ferrarijem nakon herojske vožnje i strategijom sa samo jednim pit-stopom.

Perez je ostao na četvrtoj poziciji i pored novijih guma u finišu, Ocon je doneo Alpini još bitnih bodova, Stroll je pravo niotkuda završio na šestom mestu, dok se Sainzu i Leclercu na kraju isplatio duži ostanak na stazi na prvom setu, pa su završili trku ispred Norris ai Vettela, koji su pokupili poslednje bodove.

Sada sledi pauza od nedelju dana, a onda ide trka u Saudijskoj Arabiji, gde je staza još uvek u izgradnji.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

1 Komentar

Ostavi komentar