Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Hamilton pobedio u Imoli; Mercedesu sedma uzastopna titula

Mercedes je novom dvostrukom pobedom osvojio sedmu uzastopnu konstruktorsku titulu, dok je treće mesto nakon velike drame u finišu pripalo Ricciardu.

Bottas je za razliku od nekih prethodnih trka dobro startovao i zadržao prvo mesto, ali se zato Hamilton našao pod pritiskom Verstappena. Holanđanin je uspeo da zauzme unutrašnju stranu staze i prođe Hamiltona u prvoj krivini, a i iza njih je došlo do manjih promena, pošto je Ricciardo prošao Gaslyja, a Leclerc Albona.

Vodeća trojica su se odmah odvojila od grupe iza sebe, ali razlike između njih nisu bile velike.

Pozadi, Sainz je u šestom krugu obišao Norrisa za deveto mesto, a McLarenovi vozači su u tim trenucima zaostajali oko dve sekunde za Kvyatom.

U devetom krugu je viđeno prvo odustajanje kada je Gasly parkirao bolid ispred garaže. On je do tog trenutka imao odličan tempo i jurio Ricciarda, ali se kod njega postepeno razvijao mehanički kvar, koji je mogao da prouzrokuje još veći problem, pa je iz predostrožnosti povučen sa staze.

Leclerc je bio prvi iz top 10 koji je promenio gume. On je prešao na tvrde gume u 14. krugu, a pre odlaska u boks je sustigao četvrtoplasiranog Ricciarda.

Krug kasnije su gume promenili i vozači, koji su bili iza njega, ali su po povratku na stazu pozicije ostale nepromenjene.

Leclerc je pokušao da iskoristi zagrejane gume da izvrši odmah pritisak na Ricciarda, ali je napravio grešku u Tosi, nakon čega se stabilizovao iza Australijanca.

Sainz je svoje gume promenio u 18. krugu i malo je falilo da profitira, pošto je na starim mekim gumama bio dosta brži od grupe koja je prva prešla na tvrde gume. Ipak, on je ostao iza njih, ali se vratio tik iza Kvyata.

Verstappen je u 19. krugu prešao na tvrde gume, a krug kasnije je isti potez povukao i Bottas i odbranio poziciju.

Hamilton je međutim nakon toga maksimalno koristio srednje-tvrde gume i beležio sjajna vremena. Istu strategiju je imao i Perez, koji nije menjao gume i vrteo je sjajne krugove na četvrtom mestu i pretio da se nakon promene guma možda ček i vrati ispred Ricciarda i Leclerca, koji su gubili mnogo vremena iza Magnussena.

Meksikanac je promenio gume u 28. krugu, taman kada su Ricciardo i Leclerc prošli Magnussena i to mu je bilo taman dovoljno da se vrati na stazu ispred Renaulta i Ferrarija.

U 29. krugu je viđeno i drugo odustajanje, kada je Ocon parkirao bolid pored staze. Zbog toga je na snazi bilo Virtualno vozilo bezbednosti. To je iskoristio Hamilton da promeni gume i to mu je omogućilo da se lako vrati na čelo, pet sekundi ispred Bottasa.

U tim trenucima su na guma asa starta bili još samo Vettel, Raikkonen i Latifi, koji su tri pozicije  zauzimali iza Verstappena.

Na čelu, Hamilton je mirno nakon boksa gradio prednost, a Verstappen je u stopu pratio Bottasa, koji je prema rečima ekipe preko radija, imao aerodinamička oštećenja još sa početka trke, kada je pokupio ostatak nekog drugog bolida na stazi.

Vettel je u 40. krugu otišao u boks, i sve dobro što je uradio je palo u vodu pošto su mehaničari imali velikih problema sa montiranjem točkova. On se zbog toga spustio na daleko  četrnaesto mesto iza Giovinazzija.

U vodećoj grupi, Bottas je nakon nekoliko uzastopnih grešaka na izlasku iz prve Rivace, otvorio priliku Verstappenu, koji je u 43. krugu obišao Bottasa na glavnom pravcu.

Raikkonen je konačno u 49. krugu otišao u boks sa četvrtog mesta, montirao je meke gume i vratio se na 12. mesto ispred Vettela.

U istom krugu je i Magnussen odustao, nakon što se požalio da dobija glavobolju od udaraca kacige u zadnji deo kokpita pri svakom prelasku u viši stepen prenosa.

U 51. krugu je viđena drama kada je Verstappenu pukla zadnja desna guma i on je ostao u šljunku kod Vilneuve šikane.

Gume su odmah promenili Bottas, Hamilton, Perez, Kvyat, Sainz i Norris. Oni su prešli na meke gume, dok su Ricciardo, Leclerc i Albon odlučili da ostanu na stazi.

Dok je trajalo vozilo bezbednosti, došlo je do bizarnog incidenta Russella, koji je iza vozila bezbednosti izgubio kontrolu na spustu ka krivini Akva Minerali i udario u zaštitni zid.

Period pod vozilom bezbednosti je zbog ovoga produžen, pa je trka nastavljena tek u 58. krugu.

Najbolje na restartu je bio Kvyat, koji je obišao i Pereza i Albona. Malo nakon toga je i Perez pritisnuo Albona, nakon čega je Tajlanđanin izgubio kontrolu, izvrteo se i pao na začelje.

Odmah nakon toga je i Kvyat izvršio pritisak na Leclerca i zahvaljujući novim mekim gumama obišao Monašanina.

Do kraja trke je pitanje samo ostalo ko će pobediti u u borbi za podijum i da li će Perez obići Leclerca.

Hamilton je na kraju pobedio pet sekundi ispred Bottasa, dok Kvyat nije imao dovoljno u finišu, pa je Ricciardo došao do drugog podijuma za Renault u sezoni.

Leclerc je odbranio petu poziciju ispred Pereza, dok su prvih deset kompletirali Sainz, Norris, Raikkonen i Giovinazzi.

Mercedes je ovom dvostrukom pobedom došao do sedme uzastopne titule u šampionatu konstruktora i tako postao prvi tim u istoriji kojem je to pošlo za rukom.

Vesti kao i ostale novosti od sada možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite i našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

Leave a Reply