Hamilton mirnom vožnjom i novom pobedom završio sezonu

Britanac je iskoristio period pod virtualnim vozilom bezbednosti na početku trke, nakon čega je samo kontrolisao svoj tempo do kraja i pobedio ispred Vettela i Verstappena.

Start trke je prošao mirno. Vodeći su zadržali svoje pozicije, a najlošije je prišao Verstappen koji je nakon dobrog starta u prolasku kroz prvu krivinu izgubio čak tri pozicije i pao na deveto mesto. U sredini poretka su se odvijali brojni dueli, Leclerc je uspeo da prestigne Ricciarda za peto mesto, a na kraju prvog dela zadnjeg pravca je viđen ozbiljan incident kada su se Grosjean i Hulkenberg borili za sedmo mesto. Između njih je došlo do kontakta na izlasku iz šikane na kraju pravca, a deblji kraj je izvukao Nemac koji se isprevrtao i završio u zaštitnom zidu. On je prošao bez većih posledica, ali je na stazu moralo da izađe vozilo bezbednosti.
Trka je nastavljena u petom krugu i odmah je viđen duel između Verstappena i dvojca iz Force Indije i on je nakon dosta muke uspeo da prođe do osmog mesta do sedmog kruga.
U sedmom krugu je viđena nova drama. Prvo je Raikkonena obišao Leclerc za četvrto mesto, a onda je Finac morao zbog tehničkog problema da parkira bolid na glavnom pravcu.
Hamilton, Leclerc i Grosjean su iskoristili priliku da promene gume pod periodom virtualnog vozila bezbednosti, a trka je nastavljena u devetom krugu.
Hamilton se vratio na stazu na peto mesto deset sekundi iza lidera Bottasa.
Vettel je na prvo stajanje otišao u 16. krugu, ali je njegov pit-stop bio nešto sporiji pošto su mehaničari imali problema sa jednim od pneumatika.
Bottas je odgovorio u narednom krugu i bez problema se vratio na stazu tri sekunde ispred Nemca. Oni su se logično vratili iza Hamiltona i imali su zaostatak od preko deset sekundi.
Verstappen je svoje gume promenio u 18. krugu, dok je Ricciardo imao drugačiju strategiju i on je znatno duže ostao na stazi.
Sredinom trke je počela da pada i kiša, ali timovi nisu morali da reaguju pošto je intenzitet padavina bio slab.
Situacija se potom primirila na vrhu, ali je iza viđene odlične borbe u kojima je glavni protagonista bio Vandoorne koji se fantastično branio protiv Ocona i Grosjeana na svežijim gumama, ali je na kraju ipak morao da im prepusti pozicije.
Ricciardo je konačno promenio gume u 34. krugu i on je kao i ostali prešao na super-meke gume. On se vratio na peto mesto, osam sekundi iza timskog kolege Verstappena.
U 35. krugu, Bottas je napravio grešku u prvom sektoru, što je omogućilo Vettelu da uhvati zavetrinu i prestigne Finca na zadnjem pravcu.
U sledećem krugu Bottas pravi novu grešku u borbi sa Verstappenom, ali je i pored sečenja staze nekako uspeo da zadrži poziciju.
U 38. krugu Verstappen je ponovo napao i uspeo da prođe Mercedes na kraju zadnjeg pravca. U tom duelu je došlo i do kontakta, ali su obojica mogli da nastave.
Već u narednom krugu prednost novih guma koristi i Ricciardo, koji je uhvatio priključak, i prolazi na četvrto mesto ispred Bottasa.
Finac je u 41. krugu morao u boks pošto je u duelima sa Vettelom, Verstappenom i Ricciardo. uništio gume i on je bezbedno zadržao peto mesto, koje međutim nije bilo dovoljno da iskoristi Raikkonenovo odustajanje i dođe do treće pozicije u konačnom plasmanu vozača.
Hamilton je kontrolisao situaciju do kraja trke i na kraju je pobedio sa četiri sekunde prednosti ispred Vettela i osam ispred Verstappena.
Ricciardo na kraju nije imao dovoljno tempa da ugrozi timskog kolegu, pa je poslednju trku sa Red Bullom završio na četvrtom mestu. Peti je bio očajni Bottas, dok je šesto mesto pripalo Sainza nakon produženog prvog stinta koji mu je omogućio da nadoknadi puno pozicija.
Sedmi je bio Leclerc, ispred Pereza, Grosjeana i Magnussena.

 

(Diskusija)

You must be logged in to post a comment Login

Ostavite komentar