Legendarni finski vozač govorio je kako je ovaj test iz 2006. godine uticao na to da se više nikada ne vrati u najbrži cirkus.
Dvostruki šampion sveta je na kraju 2001. godine objavio da će uzeti neko slobodno vreme iz sveta trkanja ali se na kraju nikada nije vratio u Formulu 1. On je imao prilike da testira McLarenov bolid na kraju 2006. godine ali se tada iako spreman odlučio da ipak ostane u penziji.
“Bilo je veoma blizu.” kazao je Hakkinen na pitanje da li je tada mogao da se vratu u Formulu 1. “Ja sam izašao iz trkanja još 2001. godine. Ali sam posle par godina počeo da stičem osećaj da želim da se vratim. Tada sam bio psihički i fizički spreman.”
“Puno sam trenirao. Leteo sam do Engleske kako bi koristio McLarenov simulator. Tamo sam provodio dane. To je bilo 2004. ili 2005. Bio sam potpuno spreman da se vratim u Formulu 1. Kao dvostruki šampion znao sam kako izgleda taj osećaj, čak sam bio još spremniji.”
Hakkinen je od 1993. do 2001. vozio za McLaren ali je ovom prilikom kazao da je postojala šansa da se tokom njegovog razmatranja povrtaka u šampionat to učini sa nekim drugim timom.
“Ja sam tada pregovorao sa Willamsom ali to nam nije uspelo. To se desilo je su pregovori išli gore-dole. Nije mi se dopalo. Finci su svi u fazonu crno-belo. Ako želite nešto da uradite, to i učinite. Ja razumem da postoje stvari koje će da zakomplikuju situaciju ali tada bi u timu ja došao kao dvostruki šampion, šta će vam bolje od toga. Bilo je i drugih stvari u igri. Ja nisam jurio za novcem, to nam nije bio problem.” dodoa je Mika.
Već pred kraj 2006. godine McLaren je potpuno menjao svoju vozačku postavu, gde je Kimi Raikkonen napuštao tim i odlazio u Ferrari a Juan Pablo Montoya je već ranije otišao iz Vokinga i na njegovo mesto dolazio je Lewis Hamilton.
“McLaren i Ron Dennis rekli su mi da posle mog odlaska iz tima da mogu da se vrati uvek kada želim. Ja sam počeo da treniram, koristim simulator i testirao sam bold u Barseloni. Sve je bilo spremno za moj povratak.”
Hakkinen je testirao MP4-21 posle završetka 2006. sezone na Katalunji, ali je poslednji dan iskusio tehnički problem.
“Ja nikada neću zaboraviti taj test. Dobro sam poznavao stazu kao i ceo tim i mehaničare. Ali dan pred mog testa ja sam otišao na stazu da vidim kako to Lewis radi. Na kraju dana jedan od njegovih računara se pokvario. On je kontrolisao MCU sistem motora. Ako se tačno sećam ova stavr je kontrolisala menjač i motor, što znači kada vi spuštate brzine u niži prenos kompjuter daje signal motoru da doda gas kako bi zadnji točkovi ne bi blokirali.
“Pošto taj sistem nije funkcionisao ja sam morao da koristim stari. Ali to nije radilo kako treba sa novim motorom. Paket nije bio sinhronizovan. Svaki put kada sam zakočio točkovi su blokirali. Bilo je nemoguće. Ja sam im tada rekao da trebamo sve da popravimo i da test započnemo kako smo se i dogovorili. Jednostavno to se nije desilo. Ja nisam mogao da dobije preformanse jer problem nije rešen. Vozio sam na taj način ceo dan i posle svega nije bilo loše. Analizirali smo celu situaciju. Svesni smo ovog problema ali nismo mogli da ga rešimo jer nismo imali nov deo.”
Finac je izjavio kako je u tom momentu ponovo preispitao svoju odluku o povratku u šampionat:
“To je Formula 1. Uvek se rešavaju problemi. Sve u svemu to je težak posao. Da li sam želeo da se vratim u tako nešto? To je bio razlog zbog čega sam odustao. Ako bi se vratio problemi bi me čekali. Sva sreća pa se desio taj test u Barseloni.”