Please assign a menu to the primary menu location under menu

Tračevi i spekulacije

Timovi optužili Red Bul da je koristio trik sa podizanjem poda?

Start, Prva Krivina, VN Mađarske 2024. / McLaren Media Centre

Već juče FIA je izvršila nepohodne promene.

Tokom jučerašnjeg dana stigla je informacija sa više izvora da je FIA uspešno sprečila jedan tim koji je koristio određen tik sa podizanjem visine poda tokom park ferme uslova, odnsno između kvalifikacija i trke što je zabranjeno propisima.

U prvi mah ime tog tima nije bilo objavljeno, ali kako javlja novinar De Telegraafa Erik van Heven Red Bul je taj u koga su svi upreli prste. Sa druge strane tim iz Milton Kinsa je odbacio ove navode, kao i da su svi detalji dizajna ovog dela zakačeni na FIA-nom serveru gde svi timovi imaju pristupa.

Za sada nemamo zvaničnu potvrdu ove informacije.


Ranije …

FIA reagovala pred VN SAD i sprečila sumnjiv trik sa podizanjem poda

Vladajuće telo imalo je pune ruke posla pred početak vikenda u Ostinu.

Kako prenosi sajt Motorsport.com, FIA je reagovala na sumnje vezanih za promenu visine poda kada se bolid nalazi u park ferme uslovima. Čisto da se prisetimo, timovi nameju pravo da vrše nikakve izmene na bolidu između kvalifikacija i trke, jer je to zabranjeno tehničkim pravilnikom.

Prema navodima ovog izvora, nekoliko ekipa imalo je u posledjih nekoliko nedelja razgovor sa FIA-om o tome da je jedan za sada neimenovan tim možda našao pametno rešenje sa kojim je uspeo da prilagodi visinu prednjeg dela poda klirensa i to upravo između kvalifikacija i trke.

Na ovaj način oni su uspevali da podignu i spuste pod, pa čak i da je u pitanju mala razlika to bi prema ovim informacijama moglo da ima određen benefit oko podešavanja, što bi se odrazilo na performanse kvalifikacionog i trkačkog tempa. Svakako ovakvo podešavanje je kršenje F1 pravilnika, koji nedozvoljava izmenu na bolidu u park fermeu osim određenih dozvoljenih promena na prednjem krilu.

Zamena delova između kvalifikacija i trke je moguća samo ako se oni menjaju delovima iste specifikacija koji su prethodno podešeni na prvobitan način. Ukoliko se to ne desi, vozač i bolid biće diskvalifikovani sa starta i u trku bi morali da krenu iz pitlejna.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.

1 Comment

  • Zašto naimenovan?
    Dokle tako i da li “čelnici” FIA misle da će tako da privuku još više gledalaca?

Leave a Reply