Please assign a menu to the primary menu location under menu

Vesti

FIA definisala detalje oko zabrane korišćenja kvalifikacioni modova

BARCELONA, SPAIN - AUGUST 14: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 is pushed back into the garage during practice for the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on August 14, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202008140335 // Usage for editorial use only //

Ovo su detalji koji će biti obuhvaćeni novim pravilom, odnosno koja podešavanja vozači i timovi mogu da koriste.

Pravilo o zabrani korišćenja kvalifikacionih modova biće uvedeno tek za VN Italije, ali je vladajuće telo iznelo nove detalje u vezi sa njim. Auto, Motor und Sport piše da pored zabrane modova tkz dugme za preticanje se i dalje se može koristiti.

Od vikenda u Monci kvalifikacije i trka moraće da se odrade sa istim modom motra. FIA se na ovaj potez odlučila iz sigurnosnih razloga, jer je njihovim delegatima postalo veoma teško da utvrde koje modove trebaju da proveravaju, odnosno postavlja se pitanje da li je ova pogonska jedinica leglana ili ne.

Prema pisanju Auto, Motor und Sporta dugme koje vozači koriste za preticanje, odnosno za dodatnu snagu iz ERS sistema neće biti obuhvaćeno ovom zabranom.

“Parametri za pražnjenje i punjenje sistema sa električnom energijom mogu se i dalje modifikovati.” navodi ovaj nemački portal.

Ipak, vozeći sa jednim modom motora posle završetka kvalifikacija zvuči popriličlno jednostavno, ali izgleda da to nije tako zbog čega je napravljeno nekoliko izuzetaka gde će moći da se koristi i drugačija podešavanja agregata a to su krugovi za izlazak na startni poredak, krugovi iza sigurnosnog automobila ili za vreme virtuelnog sigurnosnog automobila, paradni krug posle trke, krugovi pre i posle brzog kruga u kvalifikacijama i svaki drugi krug koji je za 20% ispod najbržeg kruga tokom kvalifikacine sesije.

Kako još navodi AMuS zbog različitog stanja po pitanju agregata između timova, ovo novo pravilo o zabrani korišćenja modova dolazi sa uvođenjem treće pogonske jedinice po vozaču, dok će ostali morati da koriste drugačija podešavanja već korišćenih motora kako bi se prilagodili ovom novom sistemu.

Vesti kao i ostale novosti od sada možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite i našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

Leave a Reply