Nova tehnička pravila rade! Fenomenalno trkanje i brdo uzbuđenja u Bahreinu.
Većina vozača je odlučila da započne trku na mekim gumama, a izuzetak su bili samo Norris i Ricciardo, koji su krenuli na srednje-tvrdim.
Leclerc, Verstappen i Sainz su dobro krenuli i zadržali svoje pozicije, dok su Pereza u prvih nekoliko krivina obišli i Hamilton i Magnussen.
Bottas je jako loše startovao sa šestog mesta i pao je tek na četrnaesto, a velike probleme je imao i McLaren, čiji vozači su gubili pozicije na začelju.
Leclerc i Verstappen su počeli da se izdvajaju na čelu posle prvih par krugova, a Perez je u trećem uspeo da obiđe Magnussena, ali tek nakon jedne greške Danca u krivini 1.
Dva kruga kasnije je Magnussen napravio istu grešku i tada ga je obišao i Russell, pa su je na prvih šest pozicija našli vozači iz tri najjača tima.
Hamilton je bio veoma blizu Sainza, koji se dosta mučio da održi tempo za vodećima i do 7. kruga je imao već pet sekundi zaostatka.
Sjajan napredak u prvih nekoliko krugova su napravili Tsunoda i Albon, koji su bili odmah izvan prvih deset, ali su iza njih tempo pojačavali oba vozača Alfa Romea. Bottas je ubrzo prošao Albona u duelu koji je pokazao da je praćenje bolida ispred mnogo lakše nego ranije.
Iza njih se mnogo mučio i Schumacher, koji je oštetio gume nakon okretanja u prvom krugu posle kontakta sa Oconom i on je postepeno padao u poretku.
Hamilton je oko 10 kruga počeo da gubi performanse u gumama zbog čega je počeo da zaostaje za Sainza. To je uskoro iskoristio Perez koji je lako pripremio manevar u spletu prvih nekoliko krivina, a onda ga i prošao u sporoj četvrtoj krivini.
LAP 13/57
Hamilton is struggling for grip on his new tyres but manages to get past Zhou and up to P11 #BahrainGP #F1 pic.twitter.com/y3cu1ACYG5
— Formula 1 (@F1) March 20, 2022
Očekivano, u 12. krugu je Hamilton otišao na zamenu guma i prešao je na tvrde, a za njim je u boks ušao i Alonso, koji je montirao srednje-tvrde.
Hamilton se na stazu vratio između Bottasa i Zhoua, ali njegove gume nisu bile dovoljno zagrejane i Kinez ga je lako obišao na izlasku iz krivine 3.
Sedmostruki svetski šampion je ipak krug kasnije uspeo da povrati poziciju nakon što su se gume stabilizovale i dao se u poteru za bivšim timskim kolegom.
Verstappen je u 15 krugu prvi iz vrha menjao gume. Montirao je ponovo meke gume, ali nove, a istu strategiju je primenio i Sainz.
Leclerc je odmah reagovao u sledećem krugu i za malo je zadržao prvo mesto, iako je pre Verstappenovog pit-stopa imao 3.5 sekundi prednosti.
U narednim krugovima smo videli sjajnu borbu ove dvojice, pošto je Verstappen napadao i prolazio Leclerca u krivini 1, ali je Monačanin uzvraćao udarac.
Zatim je u 19. krugu ponovo Verstappen ponovo napao, ali pre agresivno, pa je spalio prednju desnu gumu na kočenju za krivinu 1, nakon čega se Leclerc malo oslobodio i pobegao iz DRS-a.
Nakon toga je on i povećao prednost na preko dve sekunde, Sainz je bio sedam iza Verstappena, a Perez je na novim srednje-tvrdim pneumaticima bio samo 12 sekundi iza Leclerca.
Hamilton i Russell su bili još 12 sekundi iza Pereza, dok je Magnussen držao svoje sedmo mesto.
Van prvih 10 je bilo mučno gledati McLaren kako lako gubi pozicije od Alfe, Haasa pa i Williamsa, koji su imali svežije gume, ali to je prosto u ovom trenutku njihova realnost.
Alonso je bio prvi vozač koji je drugi put menjao gume u 26. krugu i on je sa devetog, pao na 15. mesto, ali je imao tvrde gume.
Potom je i Hamilton menjao gume i prešao je na nove srednje-tvrde, a i njegov pit-stop je bio nešto sporiji, tako da je i tu izgubio malo vremena.
Verstappen je u 31. krugu drugi put zamenio gume po drugi put i izašao je na čistu stazu. Naravno, Ferrari je ponovo odmah odreagovao, pit-stop je bio brži od Red Bullovog i Leclerc se ovoga puta po izlasku na stazu nije našao pod pritiskom.
U tim trenucima je Sainz poveo trku ispred Pereza, dok su Leclerc i Verstappen velikom brzinom smanjivali zaostatak koji je sa osam pao na pet sekundi.
Sainz i Perez su promenili gume u 34. krugu, a ovoga puta je razlika bila u tom što je Perez imao meke gume.
Mercedesovi vozači iza njih su isto promenili gume i zadržali su svoje pozicije, a iza njih je Magnussen morao da nadoknadi pozicije u odnosu na Gaslyja i Zhoua nakon svog pit-stopa, ali se i on relativno brzo vratio na svoje sedmo mesto.
Ono što je postalo jasno u poslednjoj trećini trke je da su vozači koji su prešli na tvrde gume imali mnogo problema, verovatno zbog toga što se staza sve više hladila kako je vreme odmicalo.
Verstappen i Perez su treći put promenili gume u 44. krugu, ali je kod Ferrarija samo Sainz menjao pneumatike, dok je Leclerc ostao na stazi.
Potom je i Hamilton zamenio gume, nakon čega je pao iza Russella.
Malo nakon toga je došlo do incidenta kada se Gaslyjev bolid zapalio na istom mestu na kom je Grosjean imao udes pre godinu ipo dana.
Na kratko je bilo aktivno vozilo bezbednosti, ali je onda na stazu izašlo i fizičko vozilo bezbednosti. Leclerc je morao u boks i uspeo je da zadrži prvo mesto.
Oni koji su najviše profitirali od ovog prekida trke su bili Bottas koji je skočio do osmog mesta, ali i Schumacher, koji se nakon mnogo problema našao u prvih deset.
Verstappen se odmah nakon izlaska na stazu posle trećeg pit-stopa žalio na upravljivost bolida, posebno kada skreće, a problemi su se nastavili i tokom perioda pod vozilom bezbednosti.
Uklanjanje Gaslyjevog bolida je dosta potrajalo, a trka je konačno nastavljena u 51. krugu.
Verstappen je imao loš restart i odmah se našao pod pritiskom Sainza, ali je uspeo nekako da se odbrani do krivine 4.
Iza je Bottas napredovao do osmog mesta, dok je Schumacher imao velike probleme na starijim gumama i brzo je ispao iz prvih deset.
DRS je ponovo aktiviran u 54. krugu, a onda su problemi stigli Verstappena, koji je imao probleme sa motorom, nakon čega je potpuno izgubio snagu i morao je da odustane.
Za to vreme je Hamilton počeo da napada Pereza za treće mesto.
Krug pre kraja je Snagu počeo da gubi i Perez u trci koja se polako pretvarala u noćnu moru za Red Bull.
I onda, da sve bude katastrofalno za Red Bull, Perezu se na početku zadnjeg kruga gasi motor u prvoj krivini i odustaje.
LAP 57/57
More drama! Perez spins at Turn 1
Hamilton passes him and moves up to P3 #BahrainGP #F1 pic.twitter.com/rEKv3ezRc0
— Formula 1 (@F1) March 20, 2022
Leclerc je mirno priveo trku kraju i uz pobedu mu je pripao i najbrži krug trke. Sainz je doneo Ferrariju dvostruku pobedu, a Hamilton se na kraju našao na trećem Mestu za Mercedes. Russell je ostao blizu iza i uzeo četvrto mesto, dok je Magnussen na kraju doneo veliko peto mesto ekipi Haas.
Ništa lošiji nije bio ni Bottas na šestom mestu, posebno kada se uzme u obzir kako je loš start trke imao.
Oconu je pripalo sedmo mesto ispred Tsunode i Alonsa, dok je poslednji bod pokupio debitant Guanyu Zhou koji je vozio sjajnu trku.
Mnogo toga je jasnije, Ferari napravio opasan motor jer su i ostali korisnici bili vise nego dobri. Mercedes najslabija masina, jer sem fabrike, svi ostali ubedljivo nose fenjer. Nisu bas svi mogli totalno da omase aerodinamiku.
Honda “presvirala” masinu i u normali su nesto jaci od Mecke ali ce oni to lakse ispraviti nego da Mecka pojaca svoj motor jer je razvoj zabranjen, a intervencije na pouzdanosti nisu.
Sjajna trka, bravo za članak! Ovo najavljuje uzbudljivu i sadržajnu sezonu.