Trke i testiranja

Bottas i Hamilton predvode Mercedes na prvom treningu u Meksiku

VN Meksika

Vozači nemačkog tima imali su najbolja vremena na otvaranju vikenda.

Vremenski uslovi kao što smo i očekivali za VN Meksika bili su veoma dobri. Temperatura staze pred početak prvog treninga bila je prijatnih 17 stepeni a dok je temperatura staze bila dosta veća, odnosno 37 stepena.

Odmah po izlasku bolida na stazu moglo se videti da je ona dosta prašnjava, pa tako čak i u jednom momentu vidljivost na startno-ciljnom pravcu bila je slabija. Od smog početka veliki broj vozača je odmah krenuo sa radom a na prvo mesto probio se Bottas sa krugom od 1m21.327s na mekim gumama. Hamilton je bio drugi sa 2 desetinke zaostatka ispred Norrisa i Ricciarda. Bottas je nastavio u dobrom tempu pa je tako poboljšao svoje vreme na 1m20.459s dok se na drugom mestu pojavio Perez sa 8 desetinke zaostatka ali on je koristio tvrdi pneumatik kao i Verstappen koji je u prvoj fazi sesije imao osmo vreme.

U tim momentima okretanje na poslednjoj krivini doživeo je Leclerc koji je ovom prilikom dotakao zid, posle čega je uspeo da se vrati u garažu. Skoro pa isti scenario doživeo je i Perez koji je bio u brzom krugu i koji je takođe izgubio kontrolu u poslednjoj krivini, završio u zaštitnoj ogradi, oštetio zadnje krilo pa je tako i on morao do garaže. Zbog ova dva incidenta kontrola trke je rešila da uvede stanje virtuelnog sigurnosnog automobila koja je potrajalo samo nekoliko minuta.

Ipak, ovi incidenti nisu smetali Gaslyu koji se sa mekim gumama popeo na prvo mesto – 1m20.316s. Nešto kasnije Hamilton je u svom brzom krugu blokirao točkove za kočenje na prvoj krivini zbog čega je morao da ode preko zelene površine, pa su tako ovaj incident sudije rešile da ispitaju posle trke. Verstappen je sa druge strane uspeo da na tvrdim gumama zabeleži najbolji krug od 1m20.214s ali je već u narednom pokušaju aktuelni šampion pronašao ritam ali sa mekim gumama izbio na prvo mesto – 1m20.085s. Od tada Verstappen i Hamilton su nastavili da razmenjuju najbbrža vremena, pa je tako vozač Mercedesa imao bolji krug (1m19.781s) od vozača Red Bulla za samo 45 hiljaditinki.

Posle prvih pola sata većina vozača je koristila meke pneumatike i oni su se uglavom nalazili u boljoj polovini plasmana, osim Verstappena koji je sa tvrdom komponentom držao drugo mesto.

Da je staza teško “hvatala” prijanjanje pokazlo se u slučaju sa Ricciardom koji je u sekciji kod stadiona imao jedan ozbiljan drift, ali je uspeo da obuzda bolid. To svakako nije smetalo Sainzu da sa mekim gumam dođe na prvo mesto ali se ovde veoma kratko zadržao jer je Bottas imao za 6 desetinki brži krug – 1m18.834s. Hamilton je bio sledeći u nizu ali Britanac nije uspeo da poboljša svoje vreme sa novim mekim pneumaticima dok je Verstappen uspeo da izađe na sam vrh odmah postavljaju mekih guma – 1m18.464s. Red Bull je uspeo da za 26 minuta popravi Perezov bolid i varti ga na stazu, što je izazvalo oduševljenje kod publike.

U završnoj trećini treninga Bottas je uspeo da se sa mekim gumama probije na prvo mesto – 1m18.341s ali to nije pošlo za rukom njegovim timskim kolegom kojije konstantno imao zaostatak. Verstappen se tada ponovo na stazi pojavio sa tvrdim pneumatikom ali njegova vremena nisu mogla da da ugroze vodeći dvojac. Do kraja treninga vremena se nisu poboljšavala pa je tako prvo mesto pripalo Bottasu ispred Hamiltona, Verstappena i Pereza. Peti je bio Gasly, šesti Sainz, sedmi Alonso a u prvih deset našli su se još i Leclerc, Ocon i Vettel.

Rezultati sa prvog treninga za VN Meksika:

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

Zapratite nas

Ostavite komentar