Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Analiza trkačkog tempa za VN Španije: Ko je bolji, Ferrari, Red Bull ili Mercedes?

Clive Mason/Getty Images/redbullcontentpool.com

Možda će ovaj vikend na stazi Katalunja biti jedna od prekretnica za nastavak sezone.

Nije tajna da su timovi za VN Španije došli sa velikim brojem novih delova, kao bi mogli da uporede podatke sa onim šta su zabeležili tokom zimskih tesova pa su današnje sesije poslužile kao jedna vrsta testa. Tako je Aston Martin spremio i najviše delova ali oni nisu uspeli da pariraju vodećima kao i McLaren za kojih je ovaj dan bio veoma izazovan i sa prevelikim oscilacijama. Ipak, tri tima su ostavila najjači utisak a među njima je svakako Mercedes koji je uspeo da popravi svoje performanse.

Nemački tim imao je nameru da u Španiji sa novim podom popravi performanse bolida a izgleda da je u tom i uspeo. W13 je na pravcima a i u krivinama izgledao stabilno, što se odrazilo na oba tempa. Posle simulacije kvalifikacije na drugom treningu sa mekim gumama George Russell imao je zaostatak od samo 0.117s za Charlesom Leclercom dok je Lewis Hamilton bio malo sporiji sa 0.204s zaostataka. Što se tiče trkačkog, Russell je simulaciju trke sa medijum gumama vozio u rasponu od 1m25.846s do 1m26.915s dok je Lewis Hamilton ovo izvezao u prostoru od 1m25.126s do 1m27.683s. Ipak, mora se dodati i činjenica da je Toto Wolff potvrdio da su kod oba vozača postavljeni sveži agregati kao i da su vozlii sa malo više sange nego inače.

Ferrariju je sa druge strane bio potreban konkretan odgovor u Barseloni posle dve uzastopne pobede Maxa Verstappena pa su tako stigli novi pod i zadnje krilo. Charles Leclerc bio je dominantan na obe sesije, posebno na drugoj jer je njegovo vreme od 1m19.670s bilo najbrže na kraju dana. To je ujedno bila i simulacija kvalifikacija na mekim gumama. Što se tiče trkačkog tempa, oba vozača su u radiju prenosu prijavili jaku degradaciju medijum guma (za ostale nismo čuli) ali je vozač iz Monaka svoju simulaciju razvukao u vremenima od 1m25.853s do 1m27.343s (imao je i jedan krug oko 1m30s ali se ne zna zbog čega). Carlos Sainz je imao konstantn zaostatak za timskim kolegom i to oko 3 desetinke, što se pokazalo i na simulaciji kvalifikacija, ali je trkački bio takođe solidan jer se kretao u rasponu od 1m25.068s do 1m27.209s (takođe i on je imao jedan krug oko 1m30s). Ipak, sa druge strane jasno se moglo videti da je Ferrari smanjio otpor vazduha na bolidu gde više nemaju veliki zaostatak za Red Bullom na pravcima.

I na kraju Red Bull, odnosno Max Verstappen koji je imao bolja vremena od svog timskog kolege. Holanđanin je po simulaciji kvalifikacija sa mekim gumama imao zaostatak od 0.336s za Leclercom ali kasnije tokom drugog treninga nije pokušavao da popravi svoje vreme. Sa druge strane po vremenima tempa sa više goriva i medijum gumama njegova vremena su se kretala dosta stabilo u rasponu od 1m25.178s do 1m26.577s i to tokom 14 krugova što je potvrdio i sam Verstappen. Tim iz Milton Kinsa nije spremio veliki paket sa unapređenjima za Španiju pa tako videćemo koliko će moći njihovi najveći konkurenti da im se približe.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

Leave a Reply