Tračevi i spekulacije

AMuS: Pireli i FIA razmatraju da ograniče maksimalan broj krugova po setu pneumatika u Kataru

Start, Staza Lusail, VN Katara 2024. / Mark Thompson/Getty Images /Red Bull Content Pool

VN Katara predstavlja najteži izazov za Pireli u celom kalendaru Formule 1.

Nijedna druga staza ne stavlja gume na tako ozbiljna iskušenja kao što to čini Lusail sa kombinacijom brojnih izuzetno brzih krivina, abrazivnog asfalta i agresivnih ivičnjaka na izlascima iz krivina dovodi pneumatike do krajnjih granica izdržljivosti.

Kako javlja Auto Moto und Sport, problemi sa gumama bili su konstanta na sve tri dosadašnje trke u Kataru. Na debiju 2021. godine, zabeležena su četiri pucanja guma, svaki put stradao je prednji levi pneumatik. Valteri Botas, Džordž Rasel, Nikolas Latifi i Lando Noris predugo su ostali na istom setu uprkos velikom habanju, što je poslužilo kao ozbiljno upozorenje.

Dve godine kasnije, situacija je postala još složenija. Novi bolidi sa efektom tla bili su teži za 50 kilograma i brži u brzim krivinama a vozači su prelazili široko preko ivičnjaka kako bi održali brzinu i liniju kroz zavoj.

Max Verstappen, Red Bull, Lando Noris, McLaren, George Russell, Mercedes, VN Katara 2024. / Clive Mason/etty Images Red Bull Content Pool

Kombinacija opterećenja i neravnina dovela je do mikrofraktura između gaznog sloja i konstrukcije gume. Ni pomeranje ograničenja staze nije pomoglo. Tada Pireli i FIA uveli su drastičnu meru sa ograničenjem od maksimalno 18 krugova po setu, što je praktično nametnulo najmanje tri zaustavljanja u boksu. Prošle sezone uvedena je samo preporuka, ne više od 24 kruga po setu guma ali su je pojedini timovi ignorisali iz strateških razloga, produživši stintove uprkos upozorenjima.

Kako bi izbegao novi rizik, Pireli sada razgovara sa ekipama o uvođenju obaveznog limita kilometraže po setu guma za trku. Konačna vrednost još nije određena, ali bi u praksi značila najmanje dve obavezne promene pneumatika u trci. Italijanski dobavljač ne želi da propisuje tačan broj obaveznih pit-stopova, već limit broja krugova jer je to jedini način da se kontroliše bezbednost bez narušavanja strategije timova.

Za sada još uvek nemamo zvaničnu potvrdu ove informacije.

Zapratite nas

1 Comment

  • Prestanie više da se mešate toliko.
    Dosta nameštanja na sve moguće načine!
    Pustite inženjere da rade, pa ko bolje uradi posao.
    Zašto penalizujete razvoj i progres?
    Uh… xD

Ostavite komentar