Please assign a menu to the primary menu location under menu

Tračevi i spekulacije

AMuS: FIA krenula sa diskusijom za povratak V10 motora, oformljena radna grupa

Fernando Alonso i Michael SchumacherAlonso i Schumacher u duelu na VN Turske 2006.

Izgleda da vladajuće telo razmatra da se vrate atmosferski agregati.

Formula 1 odlučila je da od 2014. godine krene sa upotrebom hibridnih pogonskih jedinica, što je označilo i kraj ere motora V8 motora, koji su se pre toga u najbržem cirkusu koristili od 2006. i tako zamenili V10 agregate.

U poslednjih par godina mogli smo da čujemo razne informacije da su trenutni motori dosta skupi i kompleksni, pa je tako FIA rešila da od 2026. izbaci MGU-H komponentu koja je proizvođačima pravila najviše problema. Sa pojavom održivog goriva sve više mogli smo da čujemo glasove za povratak V10 agregata koji na ovaj način ne bi ugrožavali životnu sredinu, ali su svakako mnogo atraktivniji za gledaoce.

Rubens Barrichello, Ferrari, Ralf Schumache, Williams, 2004. / foto: pledgetimes.com

Kako javlja Tobi Gruner, novinar Auto Motor und Sporta, bilo je određenih diskusija unutar FIA-e da se ova trenutna pravila zadrže još dve godine pre nego što se u 2028. Formula 1 prebaci na V10 motore. Takođe, postoji još jedan predlog, a to je da se pravila iz 2026. koriste tri umesto predviđenih pet godina i nakon toga se u šampionat ponovo vrate V10 agregati. FIA je već oformila grupu za rad na V10 pogonskim jedinicama.

Za sada nemamo zvaničnu potvrdu ove informacije.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru, Whatsapp grupi i Linkedinu.

6 Comments

Leave a Reply