U skladu sa pravilima Formule 1, 1. jula FIA je izvršila srednjesezonsko resetovanje sistema ograničenja aerodinamičkih testiranja (Aerodynamic Testing Restrictions – ATR) koji omogućava više vremena u vazdušnom tunelu i više CFD simulacija timovima lošije plasiranim u šampionatu konstruktora. Ova izmena se bazira na plasmanu timova zaključno sa 1. julom.
Odluka nije nimalo beznačajna, posebno u svetlu ogromnih tehničkih promena koje nas čekaju 2026. godine. Svaki sat u vazdušnom tunelu i svaka CFD simulacija sada vrede više nego ikad.
Najveći dobitnik je svakako Alpin, koji je zbog loših rezultata u prvoj polovini sezone pao sa šestog na deseto mesto u generalnom plasmanu. Tim iz Enstona je time dobio maksimalnih 115% dozvoljene prosečne kvote, što se prevodi u čak 368 sesija u vazdušnom tunelu i 2.300 CFD testova, pravo malo bogatstvo u razvojnim resursima.

Na drugoj strani medalje nalazi se Vilijams. Tim iz Grova je briljirao u 2025. i popeo se sa devetog na peto mesto u šampionatu, ali taj uspeh dolazi uz visoku cenu. Vilijams je doživeo najveći pad u raspodeli resursa: sa 105% su pali na samo 90%, što znači 64 sesije manje u tunelu u odnosu na početak godine. Svaka razvojna odluka za bolid iz 2026. moraće da bude doneta izuzetno pažljivo i precizno.
Novi tim Kadilak, koji će se od 2026. takmičiti u Formuli 1, tretira se kao poslednji u plasmanu, te mu je takođe odmah dodeljen maksimalni ATR koeficijent od 115%, kao i Alpinu.
Raspodela aerodinamičkih testiranja (druga polovina 2025):
1. Meklaren – 70%
2. Mercedes – 75%
3. Ferari – 80%
4. Red Bul – 85%
5. Vilijams – 90%
6. Has – 95%
7. Rejsing Buls – 100%
8. Aston Martin – 105%
9. Sauber – 110%
10. Alpin – 115%
11. Kadilak – 115%