Trke i testiranja

Norisu pripala pobeda nakon Pjastrijeve greške na VN Velike Britanije, Hulkenberg sa poslednje pozicije stigao do podijuma

Lando Norris, McLaren, VN Velike Britanije 2025. / McLaren Media Centre/Clive Mason/Getty Images

Ovaj Britanac uspeo je da odnese pobedu na domaćoj stazi.

Ovoga puta za trkački dan na stazi u Silverstonu vremenski uslovi su se totalno promenili. Kiša je povremeno padala još od samog jutra pa su tako vozači koristili intermidijat gume kako bi izašli na grid na kome su se već izdigli šatori. Takođe, nekoliko sati pred sam start stigla je i informacija da će Franko Kolapinto krenuti iz pitlejna zbog zamene određenih komponenti na agregatu. Temperatura vazduha u ovim momentima iznosila je 17 a staze 26 stepeni dok prema nekim najavama kiša se mogla očekivati tek za 35 minuta. Sudije su odličile da se formacijski krug odradi iza sigurnosnog vozila a svi vozači odlučili su se da u trku krenu sa intermdijat gumama.

Već u formacijskom krugu mogli smo da vidimo da je staza bila dosta suva u odnosu na ranije, ali je treći sektor ima najviše vode. Ipak, Džordž Rase, Šarl Lekler, Isak Hađar, Gabrijel Bortoleto i Oliver Berman su se pre starta odlučili da odu na servis i uzmu slik pneumatike, što znači da će krenuti iza Franka Kolapinta. Maks Verstapen je nakon gašenja crvenih svetala poveo kolonu a iza njega našli su se Oskar, Pjastri, Lando Noris, Luis Hamilton, Pjer Gasli, Fernando Alonso, Karlos Sainjc, Andrea Kimi Antoneli, Aleksander Albon i Juki Cunoda. Britanac u Ferariju odmah je krenuo da napada sunarodnika u Meklarenu ali je zbog incidenta koji je imao Liam Loson na stazu izbačeno stanje virtualnog sigurnosnog automobila. U trećem krugu Andrea Kimi Antoneli je otišao po tvrde pneumatike a u četvrtom krugu trka je nastavljena ali samo na par sekundi jer je u ogradi na drugoj krivini završio Gabrijele Bortoleto. Brazilac je izgubio kontrolu ali je uspeo da se izvuče i da nastavi sa vožnjom.

Oskar Pjastri je sve ovo vreme pratio Maksa Verstapena ali je u šestom krugu opet izbačeno stanje virtuelnog sigurnosnog autmobila jer je pored staze ostao Brazilac u StakeF1. Lens Strol je tada ostišao na servis u uzeo meku komponentu a od 7. kruga je ponovo nastavljena. DRS je od tada bio dozvoljen, pa je tako vozač Meklarena vršio još veći pritisak na vodeći Red Bul, što je uradilo poldom na zadnjem pravcu na kraju osmog kruga, kada je Oskar Pjastri preuzeo vodeću poziciju. U borbu su se uputili Šarl Lekler i Andrea Kimi Antoneli, ali je vozač Ferarija na kraju uspeo da dođe od 14. pozicije. Nikol Hulkenberg i ponovo Andrea Kimi Antoneli su otišli na servis i stavili intermdijat gume jer je bilo naznaka da će kiša ubrzo pasti.

To se baš deilo na kraju 11. kruga kada sje dosta vozača išlo u pitlejn po nove intermidijat gume. Maks Verstapen se mučio da zadrži bolid u 14. krivini zbog čega je izgubio drugu poziciju od Landa Norisa, koju je uspeo da povrati na servisu jer svi mehaničari Melarena malo duže zadržali svog vozača. Do 12. kruga svi vozači bili su na intermidijat pneumaticima a samo su Aleksander Albon i Esteban Okon imali još uvek imali startni set. Kiša je počela sve jače da pada gde je vidljivost bila sve teža zbog čega je u 14. krugu na stazu izbačeno sigurnosno vozilo.

U ovim trenucima Oskar Pjastri je vodio ispred Maksa Verstapena, Landa Norisa, Lansa Strola, Nika Huleknebrga, Pjera Gaslija, Estebana Okona, Luisa Hamiltona, Džordža Rasela, Fernanda Alonsa, Karlosa Sajnca, Aleksandra Albona, Jukija Cunode, Šarla Leklera, Andree Kimija Antonelija, Isaka Hađara i Olivera Bermana. U 18. krugu trka je ponovo postala aktivna a Džordž Rasela i Luis Hamilton su prvi ušli u duel zajedno sa Estebanom Okonom, ali je nakon nekoliko krivina veliki udes imao Isak Hađar zbog čega je sigurnosno vozilo moralo ponovo da bude aktivno. Francuz je ovoga puta udraio u zadnji deo bolida Andree Kimija Antonelija. Zbog toga je Mercedes pozvao svog Italijana na novi servis kako bi procenili štetu nakon udesa.

Pred početak novog restarta u 22. krugu Maks Verstapen se okrenuo na izlazu iz 16. krivine pa je tako pao na 10. poziciju. Mladi vozač Mercedes je ipak na poziv tima odlučio da okonča svoju trku u 24. krugu, dok je Luis Hamilton malo izgubio kontrolu nad svojim Ferarijem zbog čega je izgubio šesto mesto od Džordža Rasela. Sa druge strane zbog lošeg formiranja starne kolone na poslednjem restartu, sudije su kaznile Oskara Pjastrija dodavanjem 10 sekundi na završno vreme. Nakon par krugova Britanac u Ferariju uspeo je da povrati svoju poziciju od Džordža Rasela a ondah je upao u brobu sa Pjerom Gaslijem koga je uspeo da obiđe u 30. krugu i dođe do petog mesta.

Od tada staza je počela da se suši ali još uvek nije bilo uslove za suve pneumatike. Lens Srol i Niko Hulkenberg vodili su bitku za treće mesto, dok je Luis Hamilton polako smanjivao zaostatak za njima. U 34. krugu DRS je ponovo dozvoljen, što je omogućilo Niku Hulkenbergu da dođe do treće pozicije, pa je samo par krivina kasnije i Luis Hamilton obišao vozača Aston Martina i tako dođao do četvrtog mesta.

Fernando Alonso se rešio da u 38. krugu uzme medijum pneumatike, dok je Luis Hamilton pokušavao da dođe u priliku za napad nad Nikom Huleknbergom. Džordž Rasel je u sledećem krugu stavio tvrdu komponentu a Španac u Aston Martinu još uvek nije uspevao da oživi slik pneumatike. Britanac je u Mercedesu imao jedno okretanje na 13. krivini ali je uspeo da se vrati i nastavi sa vožnjom, što je samo pokazivalo da je još bilo rano za upotrebu ovih guma. Do 41. kruga Maks Verstapen uspeo je da se probije do 6. mesta a Luis Hamilton je rešio da krug kasnije uzme meku kompoentu. Isto stvar uradio je Lans Strol, dok su Maks Verstapen i Pjer Galsi stavili medijum komponentu. Sledeći na servisu bio je Niko Hulkenberg koji je uzeo medijum komponentu kao, dok je Šarl Lekler uzeo meku. Vodeći Oskar Pjastri se rešio da odradi kaznu stajanja od deset sekundi i stavi medijum gumu dok su Esteban Okon i Oliver Berman imali kontakt i doživeli okretanje na stazi. Lando Noris je bio među poslednjima koji je zamenio svoje intermeidijat za mediujm gume.

Do kraja trke Lando Noris je sigurno vodio ispred Oskara Pjastrija dok je nakon velikog truda do prvog podijuma u Formuli 1 sa poslednje pozicije stigao Niko Hulkeneberg. Njega je sve vreme pokušao da obiđe Luis Hamilton dok je Lans Strol imao još jedan dobar rezultat jer je kroz cilj prošao na petom mestu. Šesta pozicija pripala je Maksu Verstapenu, sedma Pjeru Gasliju, osmi je bio Fernando Alonso, deveti Aleksandar Albon i deseti je bio Džordž Rasel.

Rezultati trke za VN Velike Britanije:

 

 

Zapratite nas

6 Comments

Ostavite komentar