Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Verstapen do pobede sa začelja; Meklaren se ubio; Alpina odvezla trku vrednu milione

Svetski šampion je danas bukvalno bio jedini vozač koji nije pravio greške, a pored toga je bio i najbrži na stazi što mu je omogućilo da napravi neverovatan povratak posle kazne.

Kiša je stala pre početka trke na Interlagosu što je značilo da su svi mogli da startuju na Inter medijum gumama. Međutim, stazi se približavao novi kišni sistem tako da su svi bili spremni za nove promene u vremenskim uslovima.

Već u krugu za zagrevanje smo imali incident kada je Strol blokirao zadnje točkove na kočenju za krivinu 4, izvrteo se i zakačio zid prednjim krajem bolida. On je uspeo da se okrene, ali je onda krenuo preko šljunka u kom se zaglavio, pa je procedura starta odložena.

Međutim, onda je nastao potpuno haos jer je Noris krenuo u dodatni krug za zagrevanje iako to nije smeo da uradi i povukao nekoliko drugih za sobom, dok je deo ostao na gridu kako je i trebalo.

Noris se zbog toga odmah našao pod istragom sudija,a tomovi su dobili dodatnih 10 minuta za pripreme na gridu.

Do trenutka kada su krenuli u novi krug za zagrevanje su se nad stazom pojavili gusti oblaci i počela je da pada kiša.

Rasel je odmah poveo trku ispred Norisa i Cunode. Okon je ostao četvrti, dok se Lekler probio na peto mesto.

Za to vreme, Verstapen se posle samo prvog kruga probio do desetog mesta, dok je iza njega bio Hamilton koji ponovo nije imao sigurnost u bolidu zbog slabog balansa.

Rasel je sa druge strane stvorio prednost od 2s, a vozači su počeli da prijavljuju jaku kišu u trećem sektoru. Noris je ipak uspeo da stabilizuje tempo do petog kruga i uspeo je da uhvati priključak za vozačem Mercedesa.

Direkcija trke je u međuvremenu proširila istragu za nepoštovanje procedure starta sa Norisa i na još Rasela, Cunodu, Losona i Okona.

Verstapen je iza uspeo da prođe i Alonsa za osmo mesto, a onda ubrzo i Pjastrija, koji je u 10. krugu zaspao na kočenju za krivinu 1.

Holanđanin je u tim trenucima bio najbrži vozač na stazi i ubrzo je proleteo i pored Losona na 6. mesto.

U 12. krugu su vozači ali polako počeli da se muče sa gumama. Prvo je Hamilton na kratko bio van staze, a onda je i Botas iza počeo da se ozbiljno muči i pada u poretku.

Direkcija trke je zatim donela još jednu kontraverznu odluku kada je objavljeno da će odlika o istrazi zbog nepoštovanja procedure starta biti razmatrana tek nakon trke, što je značilo da bi konačni rezultat trke bio pod znakom pitanja.

Verstappenov napredak je zaustavljen nakon što je sustigao Leklera koji se nalazio u vozu iza Cunode i Okona. Monačanin nije imao sigurnost na koče njima da napadne, ali je i bio dovoljno brz u krivinama da ne dozvoli Verstapenu da nešto uradi.

Lekler je na kraju 21. kriga napravio jednu malu grešku u poslednjoj krivini koja je otvorila Verstapenu mogućnost da napadne, ali se Ferarijev vozač odlično odbranio.

Ispred njih je Okon konačno počeo da napada Cunodu za treće mesto, a u 24. krugu je počela da pada ozbiljna kiša.

Lekler je prvi povukao potez u 25. krugu, ali je uzeo još jedan novi set intermedijum guma.

Međutim, dva kruga kasnije se kiša dodatno pojačala i a Hulkenberg je izleteo u prvoj krivini i ostao zaglavljen. U tom trenutku smo imali virtualno vozilo bezbednosti, što su mnogi iskoristili da odu u boks. Najgore su međutim prošli Rasel i Noris koji su ušli u boks baš u trenutku kada se ovaj period završavao pa je trku poveo Okon ispred Verstappena i Gaslija koji nisu bili u boksu.

Vidljivost na stazi se u naredna dva kruga znatno pogoršala, a na stazi su počele da se pojavljuju reke vode. U tim uslovima je Noris uspeo da prođe Rasela, a onda je u 29. krugu na stazu moralo da izađe i vozilo bezbednosti.

Tokom tog perioda je nekoliko vozača ponovo menjalo gume, a u 31. krugu je Kolapinto imao udes na usponu ka glavnom pravcu što je potpuno neutralisalo trku i omogućilo svima da besplatno promene gume. To je naravno najviše odgovarano prvoj trojici koji nisu bili u boks, dok su Noris i Rasel ispali najveći gubitnici.

Prekid je potrajao nešto manje od pola sata, a direkcija trke se odlučila za leteći start.

U vodećoj grupi je na restartu samo Lekler nadoknadio jedno mesto, dok je onda Noris napravio grešku na kočenju za krivinu 4 pa se opet našao iza Rasla, ali ovoga puta na petom mestu.

Piastri je uspeo da se probije ispred Cunode na sedmo mesto, ali je on imao i 10 sekundi kazne zbog kontakta sa Losonom pre restarta.

Na čelu je Ocon vozio izuzetno sigurno i napravio je prednost od čak 3 sekunde ispred Verstappena, dok je Gasli u drugoj Alpini bio oko 5 sekundi iza Holanđanina.

U 40. krugu je Sajnc imao incident u krivini 8 kada se u jurnjavi za Perezom izvrteo i završio u zidu. Zbog toga je na stazu još jednom izašlo vozilo bezbednosti, a Španac je završio trku koja je bila izuzetno loša za njega jer se ni u jednom trenutku nije našao u borbi za bodove.

Prekid nije dugo potrajao i trka je nastavljena u 43. krugu.

Na restartu – haos.

Verstapen je odlično krenuo i prošao Ocona za vodeću poziciju, dok je iza Lekler Banzai manevrom proleteo pored Norisa i Rasela.

Noris je pritom izgubio kontrolu na kočenju pa je izgubio poziciju i od Pjastrija nakon čega se našao na tek sedmom mestu.

Iza je isto viđena velika gužva. Perez se na račun Hamiltona i Alonsa našao na desetom mestu, dok su dva svetska šampiona izvukla deblje krajeve u gužvama sa drugim vozačima. Hamilton je sa 9. mesta pao na 11, dok je Alonso sa 10. pao na začelje.

Pjastri i Noris su očekivano u 46. krugu zamenili pozicije pa se Norisa vratio na šesto mesto.

U međuvremenu je Lekler izgubio poziciju od Rasela nakon jednog izletanja u krivini 4, a onda se našao pod pritiskom i od Norisa. Međutim, Meklarenova brzina na pravcima je bila užasna bez pomoći DRS-a, najviše zahvaljujući novom krilu koje nudi nešto više prijanjanja tako da Noris nije uspevao da napravi neki ozbiljniji manevar.

Verstapen je za to vreme diktirao tempo na čelu i u 50. krugu je imao 5 sekundi prednosti ispred Okona i vezao je nekoliko najbržih krugova.

U 52. krugu smo videli i jednu grešku Pjastrija koji je u poslednjoj krivini izgubio 3 sekunde nakon čega ga je Cunoda pritisnuo na glavnom pravcu, ali Japanac ipak nije imao dovoljno na prolasku krivini 1 da se nađe ispred Meklarena.

Malo iza se vodila velika borba za 9. mesto gde je Perez jurio Losona, dok je Hamilton odmah iza pratio taj duel. U 55. krugu je viđen čak i kontakt u prvoj krivini između Losona i Pereza nakon što se Novozelanđanin žestoko branio od jednog napada. Potom je Meksikanac u krivini 4 promašio kočenje što je omogućilo Hamiltonu da prođe na 10. mesto.

Rasel je u poslednjih 15 krugova trke počeo da podiže tempo i ubrzo se našao iza Gaslija u borbi za treće mesto, sedam sekundi ispred Leklera koji nije mogao da prati.

Desetak krugova pre kraja je staza počela da se ubrzava pa smo videli još nekoliko najbržih krugova Verstapena koji se odvojio od Okona na 11 sekundi.

Do kraja trke se situacija stabilizovala i nije viđeno još promena u pozicijama u prvih deset.

Verstapen je na kraju dominantno pobedio ispred Okona sa 19 sekundi prednosti i tako prekinuo svoj višemesečni post bez pobeda. Okon i Gasli su Alpini doneli dupli podijum i brdo bodova koji su ih lansirali sa 9. na 6. mesto u šampionatu konstruktora.

Rasel je morao da se zadovolji šestim mestom ispred Leklera, Noris je na kraju bio šesti ispred Cunode koji je nasledio sedmo mesto nakon Pjastrijeve kazne, Loson je bio deveti, a Hamilton deseti.

Svi ovi rezultati su pod znakom pitanja zbog brojnih istraga koje su još uvek u toku. Jedini za koje znamo da su “čisti” iz prvih deset su Verstapen, Okon, Gasli i Lekler.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.

5 Comments

  • Bruka i sramota.
    Koliko kazni za Maxa, sve što su mogli, uradili su za ladnog lopova, i džabe. Kišu nisu mogli da spreče, a lopov ne zna da vozi.. Pjastri mu je poklonio to što je mogo.

    • Da li si mislio :” Ljubiteljima Lando luzera”? Englezi bi hteli, po svaku cenu, da Noris bude šampion. Doduše ima veliku pomoć od sudije Džonija Herberta. Po meni je malo providno to što rade.

Leave a Reply