Red Bull je oborio rekord McLarena i ostvario je 12. uzastopnu pobedu nakon još jedne dominacije Verstappena.
Većina vozača iz prvih deset se na startu odlučila za srednje-tvrde gume. Izuzetak je bio Perez koji je bio na tvrdim, dok je od 11. pozicije do začelja bilo različitih strategija, a neki su se čak odlučili i za najmekšu komponentu.
Hamilton je imao nešto slabiji start trke što je omogućilo Verstappenu da ga odmah napadne sa unutrašnje strane u prvoj krivini, a potom i izgura na prljaviji deo staze i pređe na prvu poziciju. Hamilton je potom u narednih nekoliko trka zbog prljavih guma izgubio pozicije i od Piastrija koji je prišao na drugo mesto i Norrisa.
Zhou je imao očajan početak trke i izgubio je brdo pozicija na putu do prve krivine, ali je monstruozan start zato imao Sainz. Španac je bio jedan od retkih koji je trku započeo na mekim gumama i on je do kraja prvog kruga skočio sa 11. na 6. mesto iza Leclerca.
Na putu do prve krivine je viđen i jedan incident kada je Gasly izgubio kontrolu na kočenju kada ga je potkačio Zhou. U incidentu se našlo još nekoliko vozača, a epilog svega je da su obe Alpine morale da odustanu sa trke.
Verstappen na čelu u početnim krugovima nije uspevao da otvori veću prednost ispred Piastrija, a prva šestorica su generalno bili prilično izjednačeni. Iza se vodila velika borba između Alonsa i Pereza za sedmo mesto. Alonso je teško pratio tempo vodećih, dok je Perez na tvrdim gumama imao teži posao u napadima na Aston Martin.
Vozač Red Bulla je konačno prošao u osmom krugu i dao se u poteru za Ferrarijima koji su bili nešto manje od tri sekunde ispred.
Verstappen je oko desetog kruga počeo da pojačava tempo, dok su Stroll, Tsunoda, Bottas i Zhou u tom periodu odlučili da idu u boks na promenu guma. Kinez je pored svega imao i kaznu od pet sekundi zbog izazivanja incidenta na startu.
U 16. krugu je Sainz otišao u boks i zamenio je svoje meke gume za tvrde, a stazu se vratio na 11. mesto ispred svih vozača koji su do tog momenta bili u boksu.
Krug kasnije je u boksu bio i Hamilton i on je kao i Sainz uspeo da se vrati na čistu stazu na osmo mesto.
S obzirom da su svi bili blizu, odmah su morao da reaguju Norris, Leclerc i Piastri. Ferrariju je kod Leclercovog pit-stopa otkazao pneumatski pištolj za zadnji levi točak zbog čega je izgubio 6 sekundi i pao iza Sainza, ali i Strolla.
Norris je imao sjajan izlazni krug nakon svog pit-stopa, i čak i pored izuzetno brzog servisa za Piastrija, Australijanac je izgubio svoju poziciju od timskog kolege po povratku na stazu.
Alonso je u 21. krugu menjao gume i vratio se na 11. mesto iza Bottasa, i u prvih deset su se u boksu čekali još Verstappen, Perez i Russell.
Tempo Hamiltona i vozača Ferrarija na tvrdim gumama je bio užasan u odnosu na Norrisa i Piastrija koji su bili 6-7 desetinki po krugu brži i vrlo brzo su izgradili veliku prednost.
Verstappen je menjao svoje gume u 24. krugu i vratio se na prvo mesto ispred Pereza, koji je imao duži prvi stint pošto je startovao na tvrdoj gumi.
Meksikanac je u boksu bio krug kasnije i uspeo je da se vrati na sedmo mesto između dva Ferrarija.
Perez je iskoristio mekše srednje-tvrde gume da u 27. krugu obiđe i Sainza, a onda je u 28. prišao i Russella.
Britanac je konačno otišao u boks u 29. krugu i na srednje-tvrdim gumama se vratio na 14. mesto iza Hulkenberga.
Na čelu je tempo vozača McLarena dosta opao do sredine trke, posebno Piastrijev, koji je izgubio priključak za Norrisom, dok je Hamilton počeo da smanjuje svoj zaostatak za Australijancem.
Srednji deo trke je bio prilično miran. Russell se probijao napred na svojim novijim i mekšim gumama, dok su se razlike između Piastrija, Hamiltona i Pereza konstantno smanjivale.
Vozač Red Bulla je do 42. kruga sustigao sedmostrukog šampiona , ali je nakon jednog napada odlučio da ode u boks, a isti potez je povukao i McLaren koji je u boks pozvao Piastrija, čija prednost se istopila na 2.5s.
U boksu su zatim bili Leclerc, Alonso, Norris i Sainz, pa se Hamilton našao na drugoj poziciji, ali i sa pit-stopom manje.
Sainz se po svom povratku na stazu našao iza Leclerca, koji je imao sjajan izlazni krug, ali je Monačanin onda dobio kaznu od 5 sekundi zbog toga što nije na vreme ukočio na ulasku u pit-lejn.
Perez je u 47. krugu uspeo da prođe Piastrija, što je u tom trenutku bilo četvrto mesto, ali je ubrzo postalo treće, pošto je Hamilton otišao u boks i vratio se sedam sekundi iza Piastrija.
Verstappen je bio poslednji od lidera u boksu u 52. krugu i on se komotno vratio na prvo mesto 13 sekundi ispred Norrisa.
U 57. krugu smo videli duel za četvrto mesto između Piastrija i Hamiltona, a Australijanac, koji je konstantno gubio tempo, prosto nije mogao da se brani od Mercedesa i morao je da se pomiri sa još jednom izgubljenom pozicijom.
Da stvar bude teža za McLaren, Norrisov tempo na drugim mestu je počeo potpuno da se raspada u poslednjih petnaestak krugova, dok je Perez velikom brzinom smanjivao zaostatak.
Međutim, onda su obojica uleteli u saobraćaj i to kao da je pomoglo Norrisu da se stabilizuje i na kraju odbrani drugo mesto.
Verstappen je prelako došao do sedme uzastopne pobede i on ne zna za poraz još od maja. Toliko je kontrolisao situaciju da tim uopšte nije ni komunicirao sa njim preko radija u završnoj fazi trke. Samo su ga u jednom trenutku pitali kako je i da li je sve ok.
Hamilton je u samom finišu bio u naletu, ali prosto nije imao dovoljno vremena da sustigne Pereza.
Piastri je na kraju ostao peti, dok je šesto mesto pripalo Russellu, koji je par krugova pre kraja obišao Sainza, a onda završio u pet sekundi iza Leclerca, koji je imao kaznu od ranije.
Monačanin je tako morao na kraju bio sedmi ispred Sainza u trci koja za Ferrari nije prošla ni približno onako kako je bilo ko očekivao pre početka vikenda. Poslednje poene su pokupili Alonso i Stroll za Aston Martin, koji je sada već jasno u velikim problemima, pošto bolid ne funkcioniše kako treba sa unapređenjima, a čini se da ih je dodatno pogodila i izmenjena konstrukcija Pirellijeve gume od pre par trka.
Sledeće nedelje se vozi VN Belgije, a onda sledi svima preko potrebna pauza pred nastavak sezone kada će valjda neko pokušati da prekine istorijski niz Red Bulla.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.
Какав црни крај доминације. Комбинација најбољег аеродинамичара, најбољег мотора, одличних возача је далеко од краја. Следеће године обилазе треће пласиране за круг на пола трке. Пошто ће Ferrari следеће године водити битку за 15-16 место, њих обилазе већ у 20-ом кругу 🤣🤣🤣
Cim je malo toplije Ferari se raspada kao kula od karata. Kanada je bila izuzetak a Lekler i Sainc obojica sa elanom radnika u Juri. Zato obojica u Haas is, Magnusen i Hulkenberg bi grizli makar ispali iz trke.
A zasto bi se nazirao kraj dominacije ? Nije vam smetalo dok je ova prevara od Mercedesa (Tyrrell) dominirala ?
Nece ni biti kraj dominacije Red Bula. Jer sa ovakvom mocnom masinom, svako od sadasnih prvih 10 vozaca bio bi sampion. Pogledajte samo Pereza koji sa lakocom je preticao po 7, 8 bolida. I kad je menjao gume I opet se vracao na stazi, opet ista slika prolazio je bolide kao da ne postoje ili kao da stoje na stazi, osim Alonsa koji ga drzao iza sebe nekoliko krugova.