Please assign a menu to the primary menu location under menu

Istorija

1971: Stewart dominantno dolazi do druge titule

Jackie Stewart osvaja drugu šampionsku titulu, zahvaljujući dominantnim performansama Tyrrella. Ali i ova godina, u Formuli 1, je obojena tugom, jer su nastradala dva najbrža i najpopularnija vozača.

Jack Brabham je na kraju prošle godine odlučio da se povuče, nakon 126 trka i tri osvojena šampionata. On i dalje ostaje u Formuli 1, kao vlasnik tima, a za njega vozi Graham Hill.

Za fabrički March tim, prošla sezona je bila loša, a na kraju godine su je napustile vozačke zvezde. Seffert se pridružio Rodriguezu u BRM timu, dok je Amon prešao u obećavajući Matra-Simca tim. Treći STP March vozač, Mario Andreti, se pridružio Ickxu i Regazzoniju, kao treći vozač Ferrarija. Početkom godine, italijanska ekipa je izgubila Ignazio Giuntija, koje je poginuo u Argentini.

U March dolazi Ronnie Peterson, koje je prošle godine uradio odličan posao u privatnom timu. Šveđanin je ubrzo postao glavni kandidat za titulu, iako nikad nije pobedio na trci.

Na VN Južne Afrike, Andretti u Ferrariju dolazi do prve pobede u karijeri, iako je izgledalo da će Hulme u McLarenu trijumfovati. Stewart je završio na drugom mestu, a zatim su usledile pobede u Barseloni i Monte Karlu. U Monte Karlu, Peterson je ostvario odlično drugo mesto.

Stewart se mučio na mokrom Zandvoortu i trku završio na razočaravajućem 11. mestu, dok Ickx sa Ferrarijem trijumfuje. VN Francuske je po prvi put održana na novoizgrađenoj stazi Paul Richard, a Stewart i Cevert podaruju Tyrrellu dvostruku pobedu. Nakon toga, BRM-ova zvezda Rodriguez, koji je u Holandiji završio na drugom mestu, gine u trci sportskih automobila na Norisringu.

Stewart pobeđuje na Silverstonu, dok Peterson završava kao drugi. Na Nirburgringu, Stewart i Cevert ostvaruju još jednu dvostruku pobedu. BRM se vraća u formu sa senzacionalnom pobedom Sifferta u Austriji i još senzacionalnijom pobedom Peter Gethina u Monci.

U Austriji je debitovao budući trostruki šampion, Niki Lauda koji je tada vozio iznajmljeni March. U Monci, Chris Amon je imao idealnu priliku da zabeleži prvu pobedu u karijeri.

Karavan napušta Evropu i seli se u Kanadu, gde Stewart ostvaruje pobedu, a Peterson opet završava na drugom mestu. U finalnoj trci na Watkins Glenu, Cevert dolazi do prve pobede u karijeri, a Strewart završava na petom mestu zbog problema sa gumama. Pitanje titule je već odavno rešeno. Veliko otkriće godine je bio Peterson, koji šampionat završava na drugom mestu, zahvaljujući konstantnim rezultatima. Još jedan sjani mladić se dokazao ove sezone, to je Cevert, koji sezonu završava na trećem mestu.

Lotus je imao razočaravajuću sezonu, jer njihovi vozači nisu ostvarili ni jednu pobedu. Mnogo napora su izgubili u razvoju gasne turbine, koja nikad nije ispunila očekivanja.

U oktobru se ponovo događa tragedija, Siffert je poginuo, nakon što se njegov BRM slupao i zapalio u  trci na Brends Heču koja nije bila u sklopu šampionata. Bio je to tužan kraj sezone.

Leave a Reply