John Surtees će ostati upamćen u trkačkoj istoriji, jer je bio prvi čovek koji je osvojio šampionske titule na dva i četiri točka. U uzbudljivom finalu sezone u Meksiku, Surtees je završio na drugom mestu, ispred Grahama Hilla i Jima Clarka, i tako došao do titule šampiona.
Ferrari je već 1963. godine predstavio šasiju za narednu sezonu, koja je specijalno spremana za V8 motore. Nova šasija je pokazala potencijal na svom debiju u Monci 1963. godine. Surtees je ostao sa italijanskim timom, kao i Lorenzo Bandini. Lotus je za Clarka spremio unapređeni model 33. Petet Arundelli je bio vozač broj dva u Team Lotusu. Hill i Ginther su ostali sa BRM-om, koji je imao revidiranu šasiju starog bolida. Cooper je pokušao da održi korak sa novom monokok tehnologijom, koja je zapravo bila unapređena šasija iz Formule 3.
Clark se pokazao dosta dobro na prvoj trci u Monaku, ali je sa liderske pozicije morao u boks, jer se njegov zadnji rol bar pokvario. Hill i Ginther postižu dvostruku pobedu za BRM, dok na trećem mestu završava Arundelli. Arundelli dolazi do podijuma zahvaljujući kvaru Clarkovog motora. Clark odnosi pobedu na Zandvoortu, dok Surtees u Ferrariju završava na drugom mestu, ispred novajlije Arundellija.
Brabhamov tim nije imao uspeha na prve dve trke, ali je u Belgiji Gurney veoma lako došao do liderske pozicije. U smešnom spletu okolnosti, Hill dolazi do vodeće pozicije, ali mu otkazuje pumpa za gorivo, dok McLarenu ponestaje goriva. Ovo je omogućilo Clarku da profitira i pobedi na stazi Spa. McLaren nekako uspeva da završi na drugom mestu, a Brabham na trećem.
Gurney na Reimsu dolazi do pobede, to je ujedno bila i prva pobeda za Brabham tim. Graham Hill završava na drugom, a Brabham na trećem mestu. Clark je opet u ranoj fazi trke bio na liderskoj poziciji, ali je morao da odustane zbog kvara na motoru.
Po prvi put VN Velike Britanije se seli na stazu Brends Heč, Clark nastavlja tradiciju i odnosi pobedu pred domaćom publikom. Hill završava na drugom, dok se Surtees zadovoljava trećim mestom, nakon dva kvara. Pobedom u Nemačkoj, Surtees započinje napad na titulu. Prva VN Austrije je održana na stazi Zeltveg, a mnogi bolidi nisu uspeli da je završe. Hill, Surees, Clark, McLaren i Gurney su samo neki od odustalih vozača. Veliki broj odustajanja je omogućio Bandiniju da dođe do prve pobede u karijeri.
Ferrari je nastavio seriju uspeha u Monci, gde je Surtees došao do druge pobede ove sezone. McLaren i Bandini završavaju na drugom i trećem mestu. Iako je u Italiji morao da odustane zbog problema sa kvačilom, Graham Hill se pobedom na Watkins Glenu vratio u borbu za titulu. Surtees je završio na drugom, a Jo Siffert na trećem mestu. Clark je morao da odustane zbog kvara na motoru.
Čak tri vozača na poslednju trku, u Meksiku, dolaze sa šansom za osvajanje titule. Hill je imao 39 poena, Surtees 34, a Clark 30. Hill se veoma rano oprostio od titule, dok je sve išlo po planu za Jima Clarka. Međutim, samo dva kruga pre kraja njegov motor otkazuje. Surtees trku završava na drugom mestu, iza Gurneya, a ispred Bandinija. To drugo mesto je bilo dovoljno Surteesu da postane svetski šampion.