Novi tehnički pravilnik još uvek nije stupio na snagu, a Formula 1 već radi na novim promenama.
2026. nas očekuju novi motori u Formuli 1, a to znači da će biti i novih smernica u pogledu aerodinamike.
Formula 1 je trenutno zauzeta definisanjem poslednjih detalja vezanih za nove motore,a za sada se zna da će oni ostati bazirani na V6 hibridnoj tehnologiji, ali bez MGU-H jedinice.
Snaga motora će time biti manja, ali će se to nadoknaditi jačim električnim pogonom.
Ta promena će i vizualno uticati na nove bolide i zbog toga će inženjeri koji pišu pravilnik morati još jednom da zasuču rukave.
Prema pisanju Auto Motor und Sporta, Pat Symonds, koji je bio zadužen i za pravila za 2022., već radi na novim propisima za 2026. Tehnički pravilnik je definisan i on zato sada može da se fokusira na to kako će ne novi motori uklopiti u bolide.
Aerodinamički koncept se neće previše menjati, ali će ukoliko bude potrebe, biti prostora za prepravke nekih stvari koje tehnička grupa prometi u prvih nekoliko sezona sa novim pravilima za 2022. Ipak, i pored tih manjih promena, očekuje se da bolidi budu potpuno drugačiji.
Formula 1 želi lakše bolide kako bi se kompenzovala smanjena snaga motora. Symonds navodno želi da smanji težinu bolida tako što će ih učiniti manjim. Ako njegov predlog prođe, bolidi će od 2026. biti uži i kraći.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.